Welk merk gaan jullie gebruiken of gebruiken jullie? Ik wil het liefst eentje waar niet teveel toegevoegde troep in zit.. Maar wel nog een lekker geurtje aan zit haha. Tips?
Wij Gaan NIAF gebruiken, zat te twijfelen tussen WALEDA of naïf. Maar vond het minder heftig ruiken. Als je een beetje oplet kan je het met 20% kopen.
Gewoon water. Voor de billetjes en droge wangetjes gebruik ik Naïf en bepanthen, en heel soms Naïf wasgel, maar verder geen badolie of shampoo ofzo. Zo min mogelijk in bad (2x per week) en dan alleen badderen in water, dat is voldoende. Shampoo ben ik bij mijn oudste pas gaan gebruiken toen ze zelf at, om pindakaas of pastasaus uit de haren te krijgen.
Naif had ik inderdaad al eerder over gelezen, zal ik eens naar gaan kijken. Weleda vind ik persoonlijk een naar geurtje hebben.. Zarqa ken ik nog niet en balmeum ook niet. Iemand ook ervaringen met rituals Tiny? Schijnt ook vrij te zijn van parabenen en sulfaten. En ruikt ook nog eens vrij neutraal en zacht
Tiny rituals gebruiken wij voor kleuter en peuter. denk ik straks ook voor de baby. Het ruikt echt heerlijk en toch ook mild. We hebben weleda ook gebruikt, maar ik vond mijn kids daarna altijd ruiken naar natte hond
Wij gaan Weleda gebruiken, in de meeste andere babyproducten zit zooi die ik niet op m'n kind wil smeren. De geur vind ik zelf ook niet onaangenaam, al is het niet zo'n typische babygeur.
Voor onze dochter van inmiddels ruim 15 maanden gebruiken we Weleda witte malva billenbalsem en gezichtscreme voor af en toe als ze beetje schraal huidje heeft. Billendoekjes gebruikten we eerst niet, gewoon doekje met wat amandelolie ging prima. Toen zijn we overgegaan op de doekjes van Naty maar ben niet zo'n fan van de natte doekjes en vind Naty een vervelend luchtje hebben. Bij de DM in Duitsland verkopen ze billendoekjes met amandelolie en die vind ik heel fijn. Zijn oliedoekjes dus. Qua toevoegingen zijn ze kennelijk redelijk vergelijkbaar met Naty. Laatst kreeg ze haar eerste kies en dat was zowel voor haar mond als voor haar billen een drama. Hele zure ontlasting en billen helemaal kapot. Zo zielig... Na even zoeken vond ik de oplossing: voorzichtig schoondeppen met een nat wattenschijfje. Daarna goed droogdeppen met een hydrofiel en dan strooi je er wat maizena op. Werkte perfect! Voor in bad/douche: Urtekram baby (Zit helemaal geen parfum in dus ruikt nergens naar... Maar wel fijn, zeker voor kindjes met een gevoelig huidje en het is tevens een shampoo voor het haar) Voor de massage van onze kleine meid gebruikte ik in het begin amandelolie van de Tuinen (is vaak in de aanbieding, tweede voor een euro geloof ik) En nu gebruik ik elke avond voor het slapen gaan een beetje lavendelolie van Weleda om haar buikje, beentjes en voetjes mee in te masseren. Wordt ze lekker rustig van. Voor het tandenpoetsen gebruiken we de kindertandpasta van Weleda. Prima spul, zonder fluoride. Zonnebrand: vond ik lastig maar uiteindelijk gekozen voor Naif.
Weleda calendula verzorgende olie. Dit is eigenlijk alleen sesamolie geloof ik. Ik smeer dit op droge plekjes, en doe het ook in het badje. Verder gebruik ik nog niets van producten. Beetje off topic, maar ook een aanrader als je geen chemische toevoegingen wil gebruiken: Cheeky wipes. Dit zijn wasbare billendoekjes. Ik ben er zooo tevreden van!
Weleda hier, is top! En voor de billen liniment, is super fijn spul en is op basis van olijfolie. Anders gewoon natte cheeky wipes (washandje kan ook).
Ik gebruik geen badschuim, olie of crème, alleen wat bepanthen als ze een droog plekje heeft of zo. Allemaal nogal onnodig in mijn ogen, met wat water wordt ze ook schoon en haar huid herstelt prima uit zichzelf. Wel smeer ik wel eens olijfolie in haar haar vanwege berg en dan gebruik ik soms ook een beetje Zwitsal-shampoo om dat er weer uit te krijgen. Of niet en dan heeft ze een heel grappig kapsel
Oh...Hier echt een zwitsal-fan (en jaja ik weet het...) Ik heb de geurbuiltjes al in de kast en de baby-olie en haarlotion staan al klaar. Vind dat zo lekker ruiken! En mijn andere twee kids hebben er nooit geen last van gehad.
Wij hebben: Badolie van de Trekpleister, speciaal voor droge huidjes. (Eerst wasemulsie maar dat vond 'ie verschrikkelijk.) Natusan babyolie, eveneens goed vettend. Billencrème van de AH, ruikt heerlijk maar meestal gebruik ik alleen billendoekjes (ook van AH) alleen bij rode billetjes smeer ik crème.