Dekbedhoes & dekentje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kar76, 16 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hoi,

Ik vraag me nou al een tijdje het volgende af: mag je het (katoenen) dekentje nou ook in een dekbedhoes stoppen in plaats van over een lakentje te leggen?
    Want, in principe liggen ze dan toch ook onder 2 lagen: laken/hoes en deken.
    Er zijn namelijk zulke leuke dekbedhoesjes.. ;)

(Ik weet dat een echt dekbedje niet mag natuurlijk.)

2. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Als jij zorgt dat je kindje het niet te warm heeft mag het gewoon.
    Ze raden het niet aan, maar het is niet 'verboden'.

3. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    het mag wel, maar wordt liever niet geadviseerd.

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Waarom raden ze het niet aan? Wij hebben dat ook hoor, veel gemakkelijker! Je hebt al zoveel geklooi met zeiltjes, moltons, hoeslakens enzo. De helft van de dekbedhoes + deken zit sowieso nog onder het matras gevouwen, aangezien je baby nog zo klein is. Ze kunnen er dus niet in komen te zitten ofzo!

Je hebt idd dezelfde dikte, alleen 1 laag laken extra (boven en onderkant van het dekbedhoes), maar met een dunne deken is dat geen probleem lijkt me.

Lekker doen dus! Je kunt altijd nog een poosje lakens gebruiken mocht je kindje op een gegeven moment erg draaien ofzo.. Vaak zitten er ook knoopjes aan het einde zodat het niet gevaarlijk is.

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    je hebt er zelfs speciale dekentjes voor. Niet iedereen wil een lakentje en een deken.
    Wij hebben voor zowel de wieg als het ledikantje een dekentje in een hoeslaken gedaan en nooit wat over gehoord van de kraamverzorgster of wie dan ook.

Dus gewoon doen als je dat wil.

6. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben het ook gewoon veel makelijker en fijner

7. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Wij hebben dat met Ruben ook gedaan en doen het nu weer. Lijkt mij ook gewoon dat het mag, onze kraamverzorgster heeft er ook nooit wat over gezegd.

8. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    In het wiegje heb ik het niet gedaan maar nu ze in dr ledikantje ligt wel hoor.
    Vind het wel zo makkelijk.

9. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Bedankt voor de reacties! Het leek me al zo raar dat het niet zou kunnen eigenlijk.. Ze kunnen er idd niet in kruipen ofzo.

Heb nu keurig de bedjes opgemaakt met deken & laken maar wellicht ga ik dat dus nog even veranderen.. :D

10. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Mijn moeder heeft van de stof waarmee ze het wiegje heeft bekleed ook een aantal dekbedhoesjes gemaakt.
    Ik gebruik een deken in het wiegje en doe daar gewoon de hoes omheen. Ik heb vrijdag de intake van de kraamzorg dan zal ik het wel horen als het niet goed is.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij vonden het niet handig.. Als je een lakentje en een dekentje hebt, kun je makkelijk even het dekentje wegslaan als het toch wat warm lijkt te zijn in het kamertje. Dat was voor ons wel handig met onze augustus baby.

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    @deepfreeze: dat is natuurlijk ook wel weer zo ja.. Hmm misschien wacht ik gewoon even de kraamtijd af.

13. Anneke82

Anneke82 Bekend lid

12 dec 2006
    630
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben een duodeken voor in het ledikant aangeschaft, die is speciaal voor in dekbedhoesjes. Voor in de wieg hebben we wel een katoenen dekentje en een lakentje erbij.

Deel Deze Pagina