Wie o wie kan mij meer vertellen over verkoop adressen van kolfapparaten, en welke soort(en) het beste zijn? Moet ik hiervoor naar een speciaal adres of heeft bv blokker ze ook? Ik zit nog ff thuis vanwege de keizersnede dus vandaar dat ik deze vraag eerst hier ff stel voordat ik de hele stad afga... bvd....
Thuiszorgwinkel heeft ze, ik heb geen ervaring met kolven dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je ze daar ook wel kan huren
Kolven kun je kopen bij de thuiszorg en babywinkels zoals Prenatal. Je hebt electrische kolven en handkolven. De electrische (de meest bekende is van het merk Medela) vind ik zelf niet prettig omdat ze een enorm lawaai maken. Ik voelde me net een koe en stoorde me aan het geluid. Ik vind zelf een handkolf veel prettiger, en dan bij voorkeur de Avent Isis. Dan heb je ook geen stroom nodig en kan je dus overal kolven. Medela heeft ook handkolven, maar daar heb ik geen ervaring mee. De medela is er in een uitvoering waarmee je één borst tegelijk kunt kolven en ook een dubbele waarmee je beide borsten tegelijk kunt afkolven. Dat scheelt tijd maar die is wel een stuk duurder. De Medela electrische kolf kan ook op batterijen, maar dan staat er bijna geen kracht op en krijg je er dus helemaal niets uit. (Is mijn ervaring) Ik had mijn kolf al verkocht, maar ik heb alvast weer een Avent Isis handkolf aangeschaft.
Ik gebruik zelf de pump in style van medela. Electrisch en ik vind het geluid behoorlijk meevallen. Hij was wel prijzig maar ik kolf fulltime dus meer dan waard dan. Als het niet om fulltime kolven gaat, maar om af en toe kolven zou ik voor een handkolf gaan. succes kijk anders een op www.medela.nl www.borstvoedingswinkel.nl of www.borstvoedingsforum.nl kan je vast veel info vinden.
ik heb de handkolf van avent en ben er super tevreden over. Maar ik kolfde niet altijd alleen bij heel warm weer en om ene voorraad in te slaan.