Wie o wie kan mij meer vertellen over verkoop adressen van kolfapparaten, en welke soort(en) het beste zijn? Moet ik hiervoor naar een speciaal adres of heeft bv blokker ze ook? Ik zit nog ff thuis vanwege de keizersnede dus vandaar dat ik deze vraag eerst hier ff stel voordat ik de hele stad afga... bvd....
Thuiszorgwinkel heeft ze, ik heb geen ervaring met kolven dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik denk dat je ze daar ook wel kan huren
Kolven kun je kopen bij de thuiszorg en babywinkels zoals Prenatal. Je hebt electrische kolven en handkolven. De electrische (de meest bekende is van het merk Medela) vind ik zelf niet prettig omdat ze een enorm lawaai maken. Ik voelde me net een koe en stoorde me aan het geluid. Ik vind zelf een handkolf veel prettiger, en dan bij voorkeur de Avent Isis. Dan heb je ook geen stroom nodig en kan je dus overal kolven. Medela heeft ook handkolven, maar daar heb ik geen ervaring mee. De medela is er in een uitvoering waarmee je één borst tegelijk kunt kolven en ook een dubbele waarmee je beide borsten tegelijk kunt afkolven. Dat scheelt tijd maar die is wel een stuk duurder. De Medela electrische kolf kan ook op batterijen, maar dan staat er bijna geen kracht op en krijg je er dus helemaal niets uit. (Is mijn ervaring) Ik had mijn kolf al verkocht, maar ik heb alvast weer een Avent Isis handkolf aangeschaft.
Ik gebruik zelf de pump in style van medela. Electrisch en ik vind het geluid behoorlijk meevallen. Hij was wel prijzig maar ik kolf fulltime dus meer dan waard dan. Als het niet om fulltime kolven gaat, maar om af en toe kolven zou ik voor een handkolf gaan. succes kijk anders een op www.medela.nl www.borstvoedingswinkel.nl of www.borstvoedingsforum.nl kan je vast veel info vinden.
ik heb de handkolf van avent en ben er super tevreden over. Maar ik kolfde niet altijd alleen bij heel warm weer en om ene voorraad in te slaan.
Idd bij de thuiszorgwinkel of prenatal hebben ze ze. Handkolven zie ik trouwens ook vaker in het schap bij de drogist.
bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook dat ik de handkolf ga aanschaffen. Van Avent of medela... volgens mij liggen die prijzen niet zover uitelkaar. En denk dat ze beide in gebruik ook wel een beetje hetzelfde zijn?
ik weet niet hoe de handkolf van meleda werkt. Die van avent is makkelijk in gebruik en alles paste ook mooi in de magnetronsterillisator van avent die ik had. Dus dat was lekker na iedere kolfbeurt meteen in dat ding en schoon was ie.
Ik gebruikte ook de Isis handkolf van Avent. Prima ding....Groot voordeel van Avent is, is dat je losse onderdelen kan kopen bij de Etos of Prenatal..Van andere merken ben je meestal aangewezen op de thuiszorgwinkel. Etos heeft een heel uitgebreid assortiment van Avent.
hebben jullie ook allemaal die moedermelkd bewaarcontainers of hoe bewaren jullie de afgekolfde melk? vriezen jullie die ook in? pff begin nu steeds meer vragen te krijgen!
Ik had die zakjes wel, maar gebruikte ze niet. Ik gebruikte ijsblokjeszakjes of bakjes! Vond ik veel makkelijker.. één melkblokje was 30 cc.. en zo kon ik precies berekenen hoeveel ik nodig had!
hoi, ik gebruikte ook ijsblokjes, ideaal om af te meten en te ontdooien. Ik heb nog een avent handkolf mocht je interesse hebben. Met nieuwe rubbertjes en flesjes erbij. ik heb ook de medela gehad, maar zelf vond ik de avent een stuk makkelijker te gebruiken.
ook hier in ijsblokzakjes. Je hebt wel bakjes van Avent die je erbij kan kopen maar dan moet je meteen zo'n heel bakje invriezen en ontdooien. Ijsblokjes zijn makkelijker.
Ik heb net die Avent handkolf bij kruidvat gezien- 55 EUR. Ik weet niet of het goede prijs is, maar ik kijk voor toekomst, als ik nodig heb- mijn mannetje heen sturen om te kopen
Ik heb een medela handkolf gekregen van mijn schoonzus, hoop dat ie makkelijk in gebruik is, en anders schaf ik alsnog een avent aan.
Ja, die nieuwste kost inderdaad zoiets. Daar zit een heel nieuw bewaarsysteem bij geloof ik. Wat je ook kan doen als je er niet zoveel geld aan wil uitgeven is gewoon op Marktplaats zoeken. Daar kosten precies dezelfde koven een fractie van de nieuwprijs... Mijn vorige kolf heb ik voor 15 euro gekocht en weer doorverkocht na gebruik (ik wist toen niet dat er nog een derde zou komen), en nu heb ik er weer één gekocht, helemaal compleet met reserve-onderdelen, extra bekertjes, bewaarzakjes, enz. voor 12 euro. Bij normaal gebruik slijten die dingen namelijk niet. En die reserve-onderdelen kan je overal los kopen.
ik krijg er eentje van mijn moeder, en mag kiezen wat ik wil maar ben nog niet eruit welke ik wil, ik denk de avent. en bij de electrische kan je ook gewoon handkolven en door het klikken kan je geloof ik de snelheid aanpassen. verder weet ik dat je bij onze thuiszorgwinkel als je lid word (kost 11 euro) dat je dan 10% korting krijgt op hun assortiment. is handig als je een dure electrische haalt, en ook als je later nog extra flesjes of andere dingetjes nodig hebt. bij mijn kraampakket van achmea, zat een korting bon op een webwinkel waar ze ook kolven verkopen. ook 10% en hier ga ik hem bestellen, is toch wel de moeite waard.