Wat hebben jullie allemaal in de luiertas zitten? En wat is ook echt handig om bij je te hebben? Ik heb zelf: - luiers - hydrofiel luiers - spuugdoekjes - reserve rompertje - potje sudocreme - billendoekjes - hydrofiel washandje - afvalzakjes En dan een aantal dingen waar ik eigenlijk niet zo zeker van ben of het daadwerkelijk nodig is: - reserve speen (al wil ik zo min mogelijk een speen gebruiken) - flesje ? (Al ben ik van plan om borstvoeding te geven, moet het er dan wel inzitten?) - Watten ? Hebben jullie nog tips of ideetjes?
Ik heb er in zitten: -billendoekjes -luiers meestal 2 a 3 -spuugdoekje ( hangt er vanaf waar we heen gaan, anders meerdere) -hydrofielluier -extra speen -flesje + voeding ( hangt er ook vanaf hoe lang we weg zijn anders dat dus niet mee) -makkelijk truitje, broekje en romper(alleen als we lang weg gaan, wel altijd een schoon truitje mee voor het kwijlen en/of spugen) - speeltje en knuffeltje uhh dit was het wel.. Volgens mij heb je er voldoende in zitten hoor..watten hoeft voglens mij niet..tenminste ik heb het nooit meegenomen..sudocreme heb ik ook niet gedaan..misschien alleen de eerste paar keer..maar je gebruiktte het buitenshuis nooit..
het hangt er ook gewoon vanaf wat je gaat doen..ga je gewoon ff de stad in neem je veel minder dan wanneer je echt ergens op visite gaat..tenminste wij wel
Misschien ook wel een goed idee ja! Als je wat langer weggaat om een extra setje kleding mee te nemen!
en wat we nu tegenwoordig ook meenemen zijn snoetendoekjes als hij ergens een fruithapje of een liga krijgt is dat erg makkelijk schoonmaken
Ik heb ook altijd een extra setje kleding mee. Heb het weleens gehad dat ze gepoept had en alles er onder zat toen ik ergens anders was... En idd wat Sonnie zegt, als je maar ff weggaat neem je niet zoveel mee als dat je een hele middag weg bent. Maar het lijstje ziet er goed uit hoor! Waarvoor gebruik je die watten? Ik gebruik die alleen om de thermometer schoon te maken met alcohol.
Die watten weet ik ook niet? Ze staan ook op het lijstje van benodigdheden voor de babykamer. Ik zou niet weten waarvoor ze nodig zijn want je heb toch gewoon billendoekjes?
Wij gebruiken de watten ook voor het schoonmaken van de thermometer..en in het begin had dhani nogal eens last van vuile oogjes en dan deed ik het schoonmaken met een watje en gekookt water..
selaam ik heb dit in mijn tas kleding rompertje sokken reserve speen luiers hydro. doek billendoekjes fles flesvoeding thermosfles met water voor de voeding billencreme gezichtscreme neusspray
Hoi Lily, Die watten heb je alleen nodig op de babykamer, maar als het goed is zitten die in het kraampakket. Als je BV geeft hoef je echt geen fles in je luiertas te doen! Het is wat Sonnie zegt, als ik snel even wegga, dan duw ik bv snel even een luier en een klein pakje doekjes in mijn eigen tas, maar als we lang weggaan dan zit dit er zo ongeveer in: -flesje -bakje met FV -flesje water (de voeding van Iman moet met kokend water aangemaakt worden, en met die water koel ik de fles af) -luiers -billendoekjes -spuugdoekje -extra speen -klein potje sudocreme Als we echt lang/ver weggaan dan ook een extra set kleren, maar Iman is nog nooit doorgelekt of zo. En dan neem ik ook een thermoskannetje mee met kokend heet water voor de fles!
Ik heb ook nog een tube creme tegen zijn droge huidje en een heel medicijnenarsenaal. Ook zit er een slabbetje in.
Ik heb nu nog geen luiertas ingepakt hoor Sterker nog, wil een nieuwe en die staat op mn wensenlijstje Bij de meiden nam ik altijd mee: spuugdoekje, luiers, billendoekjes, billenzalf, melkpoeder en fles. Als we een hele dag weg gingen ook een extra romper en setje kleding.
wij nemen altijd mee billendoekjes luiers. sucocreme schone kleding spuugdoekjes toetdoekjes voeding( ligt eraan wanneer we weggaan en hoelang hoeveel het is) vraagje waarom nemen jullie een hydrofiele luier mee?
Ik neem een hydrofielluier mee om het op het matje wat in luiertas zit te leggen..of als je in een restaurant gaat om je kindje te verschonen op een aankleedkussen vindik het niet fris om hem daar gewoon op te leggen dus leg ik hem op de hydrofielluier..ik vind een hydrofielluier makkelijker mee te nemen dan een badcape..neemt minder ruimte in dus vandaar
Bij mij zit het boekje van het consultatiebureau er ook in. Aan de zijkant, makkelijk, altijd tips bij de hand en als ik naar het cb moet dan kan ik m nooit vergeten! Verder ook de standaard dingen: extra setje kleding hydrofiele luier spuugdoekje luiers billendoekjes klein potje sudocreme speeltje (speen fles voeding thermosfles)deze alleen als ik lang weg ga!
Inhoud onze tas; * extra kleertjes * rompers * potje sudocreme * snoetenpoetsers * fles en bakje melkpoeder voor 3x, flesje water * 2 hydrofiele luiers, om ergens onder te leggen * plastic zakje voor evt vieze natte kleertjes * 5 luiers * spuugdoekjes,slabbetjes * speeltjes * mvb voor mezelf (altijd handig) * billendoekjes
ooooooohhhhhhhhhh. Dat krijg je ervan als je al een paar maanden niet menstrueert. al ben ik die rotzooi toch liever kwijt dan rijk