ik weet niet in welk topic ik dit moet zetten. wat nemen julie mee naar het ziekenhuis van babykleertjes ik heb al zo veel in men handen gehad ik weet t echt niet weet aleen dat de kraamverzorgster tegen me zij maatje 50 en 56 help!!! hahahah
neem gewoon van imaat 50 en 56 een setje mee. Dus romper, truitje/broekje (of pakje), sokjes, mutsje....... en een omslagdoek.
Nee van alles 2 mee. Dus 2 rompertjes, 2 mutsjes, 2 paar sokjes, etc etc En ik weet niet of je iets leuks wilt doen met het 1e pakje wat de kleine aan krijgt na de geboorte, maar ik heb ze van beide kindjes ingelijstin een 3D lijst van de Ikea en heb ze dus beide een leuk jurkje/pakje aangedaan...
ik neem idd ook een maat 50 en 56 mee. want vond er nogal verschil in zitten. dus het eerste pakje van onze dochter gaat ook weer mee die was 50 en hebben nu een 56 aangeschaft. en dna naturlijk mutsje en sokjes en omslagdoek. en eventueel jasje als je geen voetenzak in je maxi hebt. dan moet het wel lukken.
Ik heb hier een vraagje over: ik beval in de winter. Dan lijkt het me wel verstandig om zowel een jasje als voetenzak te doen toch? Of wordt het dan te warm voor zo'n kleintje?
Zorg dat het vooral comfortabel en rekbaar is De eerste keer sta je toch ff te frunniken en dan is het wel fijn dat het allemaal een beetje mee rekt om maar zo te zeggen
Ik heb ingepakt: 3 rompertjes maat 50/56. 2 boxpakjes (dus pakje met voeten eraan) maat 56 1 pakje vestje en broek (ook met voeten eraan) maat 56 1 jasje maat 56 2 mutsjes van verschillende grootte (want weet niet hoe groot hoofdje is) 2 speentjes die ik al heb uitgekookt 2 spuugdoekjes 1 badcape Misschien heb ik wel teveel meegenomen, maar beter mee verlegen dan onverlegen toch??
indd leukk tips allemaal ik denk dat ik ook gewoon te veel mee neem haha beter te veel dan te weinig en voor julie zelf wat doen julie aan of wat is makkelijk met de bevalling ik had trouwens fijne tips van de kraamverzorgster wat lipbalsem voor t puffen krijg je toch droge lippen en wat dextro energie en een sultana ofzo voor als t midden in de nacht is zodat manlief toch wat heeft haha
te weinig is ook niet erg hoor, in het ziekenhuis hebben ze ook zat kleertjes! Ik had wel kleertjes bij me maar ik ben 5 en een halve week te vroeg bevallen dus het zat nog niet zo goed. Mijn man is even snel kleertjes gaan halen in een winkel in de buurt(in een half uurtje heen en weer) en ondertussen kreeg ze even kleertjes aan van het ziekenhuis.
Toevallig net ook mijn koffertje klaargemaakt. Ik heb er maar 1 setje kleding ingedaan in maat 50/56 en 1 romper. Wel twee mutsjes,... verschillende maten,... verder een jasje en een omslagdoek. Ze hebben inderdaad in het ziekenhuis ook kleertjes, mocht het zo zijn dat het niet past of e.d.
mutsjes in verschillende maten ik heb maar 1 maat.... gewoon die van de hema....nouja, anders haalt manlief maar bij ofzo....
Ik had ook verschillende dingen meegenomen, want ik wist niet welke maat hij had. Voor als het wat frisser was nog een vestje van mijn dochtertje meegenomen van toen zij baby was. Nou, ik werd gehecht en lette dus niet op en mijn man heeft dat soort dingen nooit door, dus ze hadden hem een broekje met dat vestje van mijn dochtertje al aangetrokken in het ziekenhuis, paste helemaal niet bij elkaar. Ach ja, er zijn ergere dingen, dus ik heb het maar aangelaten, maar had het toch leuker gevonden als hij in een nieuw bij elkaar passend setje had gelegen. Bij de geboorte van mijn dochtertje vroegen ze ook gewoon wat ze aanmoest, hier hadden ze maar wat uit de tas getrokken. Mutsjes hebben ze ook in het ziekenhuis. Ze zitten eerst toch onder de prut op hun kop, dus ik vond het wel prima dat ze dat eerst gebruikten .
Ik had twee setjes van maat 50 en twee van 56. Dus Maat 50: 2 rompers 2 broekjes 2 truitjes 2 paar sokjes 4 mutsjes in 2 verschillende maten En dat ook van 56 (behalve de sokjes he!). Verder een vestje, een dekentje en een omslagdoek. Maar ik beviel in september, dat scheelt. Voor de winter zou ik een jasje en een dekentje doen. En dan het dekentje alleen tot aan het jasje. Zo'n wurm zit anders ook te stoven.
Ik neem ook alles 2 mee, 50/56 Ik doe alles wit, vindt ik het mooiste bij een pasgeboren baby. We willen ook zwart wit foto's maken voor op het geboorte kaartje en we willen ook foto's maken voor op canvas. En dan zijn witte kleertjes het mooiste.
ik had 2 witte broekjes (in 50 en 56) . 1 met voetjes (de kleinste) en 1 zonder. En een roze shirtje met lange mouwtjes. mutsje 2 paar sokjes 2 rompertjes vestje/jasje Achteraf heeft ze het broekje met voetjes aangehad en daaroverheen weer sokjes, lekker warm en stond het erg schattig . Terwijl ik voorheen liever had dat ze het gewone broekje aan zou doen. Maar dat paste dus echt niet. Ik had wel een briefje met een speltje vastgezet op het pakketje kleertjes wat mijn voorkeur had als 1e setje.
Ik had een jurkje met majo en romper mee meisje en ik had een broeke en shritje met romper jongen mee en een omslagdoek en maxi cosi vor me zelf twee zetjes kleding. en wat eten en drinken
ging dat goed uiteindelijk met een maillot? Ik vond een maillot en jurkje eigenlijk nog vervelend toen ze 3 maanden was... wel ontzettend schattig hoor , maar niet fijn met aantrekken enzo. En ik vind en vond bij maillots de maat zo moeilijk te bepalen, de lengte klopt vaak niet.
heb nog niks klaar ik beval pas in december. maar heb een pakje maatje 54 en rompertje 56 en kleiner. en neem een omslagdoek mee die heb ik eens bij de terkpleister gekocht en sokies mee mustje mee.en nog wat kleding heb zo veel dingen gekregen van kleding,moet eerst maar effen uit zoeken en wassen. en voor me zelf ook lekker warme kleding. mag je zelf eten mee nemen?mag je vantevoren nog wel wat eten voor dat je bevalt?
ik heb 2 setjes maatje 50 in de koffer maar ook 2 setjes maatje 44 maar die heb ik erin gedaan omdat mijn zoontje ook met maatje 44 begon terwijl hij 52 cm was en 3740 gram maar 50 was veel te groot bij hem 2 mutsjes 1 jasje 3 paar sokjes majo 3 rompers en 2 boxpakje misschien wat veel maar ja heb leiver te veel bij als te weinig
Hier precies hetzelfde Heb van maat 50 en 56 bijna alleen maar alles wit, soms met een klein streepje, maar naar het ziekenhuis neem ik echt alleen de witte kleding mee. Ik kreeg overigens de tip om van de mutsjes er twee dezelfde mee te nemen, eentje om op hoofdje te doen als kindje nog niet schoon gemaakt is, en andere als kindje wel al schoon is. Ik heb drie setjes die ik mooi vind, maar weet echt niet welke van de drie setjes ik als eerste aan wil trekken bij kleintje, dus heb bij alledrie die mutsjes maar een tweede exemplaar gekocht Maar goed er gaan dus van maat 50, 3 setjes mee en van maat 56, ook 3 setjes (plus de mutsjes dus) rompertjes in maat 50 en 56 een vestje voor als we weggaan een wikkeldoek sokjes en maxi cosi met voetenzak