In een ideale wereld is dat ook zo, maar helaas is het geen ideale wereld. Je kan je vraagtekens zetten bij de manier waarop De Vries en SBS dit naar buiten brengen, maar helaas is uit het verleden toch wel duidelijk gebleken dat naar de politie gaan er niet altijd voor zorgt dat de juiste persoon achter de tralies verdwijnt... het is de taak van de media om justitiële dwalingen naar buiten te brengen, omdat zaken anders veel te gemakkelijk in de vergetelheid raken.
ik hoop dat hij na die uitzending meteen word op gepakt door de thaise politie en dat hij meteen voor 30 jaar op gelsloten word ! gelukkig dat de politie hem niet kon berecht voor de moord op Nathalee want hoeveel jaar zou hij hebben gekregen ? 7 ? en dan nog eens goed gedracht , hoppa binne 5 jaar ben je dan vrij ! want de straffen hier in nederland slaan echt nergens op ! vader van me vriendin werd dood gestoken met een schroeverdraaier door een inbreker en die gast krijg maar 7 jaar HOOP DAT JORAN IN DE THAISE CEL WEG ROT ! ! ! !
goh natas waar hebben we dat eerder gehoord.die moord wat toch ook allemaal gebluft en ik heb niets gedaan hahaha laat me niet lachen.die vent moeten ze opsluiten daar ik tailand en nooit meer los laten
Sry hoor, maar ik vind Peter r de Vries maar een kapsoneslijer .... Heel erg fijn dat hij overal achter komt...maar hij laat die programma's veel te vroeg zien! Als hij nu met deze nieuwe zaak iets langer door zou gaan, zodat joran de vrouwen ook egt naar NL zou laten komen. Zouden ze m misschien ook kunnen oppakken Hij redt Joran eigelijk steed...Net voordat er egt iets gebeurt waar ze m voor kunnen pakken, laat hij de programma's zien, zodat z hem nog niets kunnen maken! Groetjes
Stacey88, als hij die vrouwen echt naar Nederland zou laten komen en in de prostitutie zou laten gaan werken, dan zou PRdV echt te ver doorgaan. Als hij willens en wetens een vrouwenhandel door laat gaan, alleen om zijn kijkcijfers nog verder op te krikken, zou dat onverantwoorde journalistiek zijn.
Er wordt hier iets gezegd over dat er alleen een rechtszaak wordt begonnen als er een lijk is, maar dat is niet helemaal waar..... Kijk maar naar de zaak van Paul en Angelique van Osch uit Aalsmeer, Paul is toen berecht voor moord terwijl Angelique (nog) niet gevonden was ! (ik heb hun maar al te goed gekend, vandaar dat ik dit weet.....)
Ik ben het helemaal met Stacey eens. Veel en veel te vroeg komt ie met dit soort info. Je hoeft zo'n vrouw hier toch nog niet eens echt in de prostitutie te laten werken? Het is toch nog tijd genoeg om actie te ondernemen als zo'n vrouw daadwerkelijk in NL is? Of misschien nog eerder: zodra ze op het vliegtuig zit, haar op Schiphol opvangen. Allles voor de kijkcijfers bij Peter R. de Vries en misschien vooral ook wel bij SBS6. Zorg er nu eerst eens voor dat je écht iets hebt waar geen speld tussen te krijgen is. Dat ie écht niet meer kan ontkennen. Precies wat Stacey zegt... hij redt Joran op deze manier alleen maar... Ben benieuwd wanneer Joran zijn volgende criminele activiteit op gaat pakken ...
al met al... die joran vind ik triest.. en dan is de peter r de vries een kapsoneslijer of wil die kijkcijfers enz... al met al die joran moet gewoon de bak in.. En dan niet voor 5 jaar maar levenslang... dit is gewoon niet normaal... eerst een meisje ''vermoorden'' en dan dit weet... Al is er 1 persoon die geen fatsoen heeft is het Joran nu wel... in 1 woord ''ziek'' vind ik het gewoon...
Wie zegt dat hij haar vermoord heeft....nergens zegt hij dat en bovendien is haar lichaam niet gevonden, er is nergens een schuldbekentis van hem. Bovendien als er echt bewijs was dan zou Joran niet meer vrij rondlopen. Het is allemaal giswerk, peter r de vries heeft niets aan licht gebracht wat tot een veroordeling zou kunnen lijden.....Peter r de vries wil super graag in de spotlights staan met dit misselijke gedoe.
ik ga bijna denken dat je hem verdedigd als mij/jou iets ergs overkomt mag peter van mij door heel de wereld in de sportlights staan als ie de boel maar oplost! wat doet dat er dan nog toe!
Nou, 1 ding is zeker en dat is dat Joran betrokken is geweest bij dat hele Natalee-zaak. Dat niemand iets heeft kunnen bewijzen zegt niks. Dat is deels te danken aan een corrupte papa die alles voor zijn zoon over heeft.
Josien, ik snap je standpunt wel, maar ik denk dat het voor de vrouw in kwestie toch behoorlijk traumatisch is als ze op Schiphol wordt opgepakt met de boodschap 'sorry, maar je was geronseld om in de prostitutie te werken'. Amanthis, ik weet niet wat jou definitie van 'moord' is, maar iemand over boord gooien waarvan je niet zeker weet of die persoon leeft of dood is, komt voor mij wel aardig in de buurt. En dat is wat hij op die tape heeft gezegd. Omdat hij waarschijnlijk het lijk van Natalee aan de haaien heeft gevoerd, is er geen bewijs in de zin van een lichaam, maar er zijn wel degelijk aanwijzingen dat Jorannetje er meer van weet... anders was hij niet vanuit Nederland naar Aruba overgebracht voor verhoor en had hij ook niet zo'n tijd in hechtenis gezeten. Misschien heeft hij haar niet vermoord in de zin van een mes op de keel zetten. Maar als je toekijkt hoe iemand sterft en geen poot uitsteekt om die persoon te helpen en vervolgens het lijk/bewusteloze lichaam in zee gooit, dan heb je wat mij betreft wel die persoon z'n dood op je geweten.
Niemand weet of hij dat gedaan heeft, allemaal illigale opnames zijn er gemaakt wat dus niet in de rechtzaak behandeld kunnen worden. Ondertussen heeft Joran 100 keer iets anders verteld, voor hetzelfde geld leeft Natalee ver weg van haar ouders. Ik ben niet pro joran maar wel anti heksenjacht en peter r de vries.
@Amanthis - En zo wil Joran nu precies dat wij gaan denken! Illegale opnames... kunnen ze niks mee... Ik kan roepen en gillen wat ik wil..Ze pakken mij toch niet! En ik vang een vette schadevergoeding dankzij pappie! Nou ik zeg: Oppakken die handel in Thailand en daar even flink zijn zonden laten overdenken in een van die prachtige cellen daar! En waar ie dan allemaal doorgaat is niets vergeleken wat ie met Natalee gedaan heeft en wat ie van plan is te doen met andere vrouwen/meisjes! Oppakken... opsluiten... sleutel weggooien of vernietigen! Opgeruimd staat netjes! Hij zal jezelf te pakken krijgen of je dochter! Moet er niet aan denken...
Tot nu toe wordt hij alleen achtervolgt hoor door politie, die uit alle macht bewijzen proberen te vergaren, blijkbaar hebben ze die niet. Ik zie hier alleen voorbij komen dat hij eng kijkt, eng uiterlijk heeft etc etc, daar wordt iemand gewoon niet op veroordeelt. Ik zeg niet dat hij onschuldig is maar ik word misselijk van peter r de vries die hier een slaatje uit slaat en dan nog eens zonder resultaat. Ik verdedig hem niet, ik word gewoon moe van die ongelooflijke heksenjacht, die hebben ze eeuwen geleden al afgeschaft hoor.
Ik vind het goed wat peter r. doet... Zonder hem kan die Joran gewoon zijn gang gaan omdat justitie klaarblijkelijk onder invloed is van Jorans pappie... En ik denk ook dat die pappie de enige echte reden is dat Joran "gewoon" vrij rondloopt! En op iemand die zo met vrouwen omgaat en zo respectloos is mag iedereen een heksenjacht op beginnen! Heb ik geen problemen mee... Als er niets aan de hand is met iemand krijgt ie ook maar zo geen heksenjacht... Dus er zal ergens wel een kern van waarheid inzitten lijkt me.. En nee om dat iemand eng kijkt of er eng uitziet hoef je hem niet op te pakken... maar om iemands criminele daden en uitspraken zoals Joran ze doet zeg ik: oppakken!
Op uitspraken pakken ze iemand niet op, helemaal niet als ze illigaal verkregen zijn. Maar ik hou erover op want ik walg van peter en ik maak er geen woorden meer aan vuil.
Iemand kan absoluut op een uitspraak gepakt worden, dit is namelijk een bekentenis echter moet er dan wel nóg een bewijsstuk zijn en of die er is? Plus dat Joran voor de opnamen al vrijgesproken is heeft ervoor gezorgd dat hij niet 'gepakt' kan worden, iemand kan/mag niet twee keer veroordeeld worden voor hetzelfde feit. Dit neemt niet weg dat hij schuldig is. En wat betreft Peter R. de Vries, ik denk dat hij zich beter bezig kan houden met andere zaken dan Joran. Of hij moet het goed doen en er geen televisieshow van maken maar zijn bewijs/informatie direct doorgeven aan justitie.