Ok dan heb ik dat gemist. Wat denken jullie? Ik denk dat dat verhaal dat hij jaren geleden met die verborgen camera verteld heeft het juiste verhaal is.
Ik moet wel zeggen dat ik hem ‘eerlijker’ vind overkomen in de gesprekjes die hij met John vd Heuvel heeft over hoe hij nu tegen het leven aankijkt dan zn bekentenis op het einde. Maar vind het allemaal bij elkaar ook niet geheel ongeloofwaardig dat hij geflipt is omdat ze geen sex met hem wilde.
Ik denk ook wat Roozebeer net zegt hoor, en heb de documentaire gezien. Ik geloof geen bal wat die jongen zegt. Hij heeft 18 jaar op z’n dagboek verhaal kunnen oefenen.
Maar als ooit uitkomt dat dit verhaal niet klopt dan moet hij alsnog die 25 jaar in de vs uitzitten na zijn straf in Peru. Dus hij heeft wat te winnen bij dit verhaal maar ook zeker wat te verliezen als het niet klopt. Ik betwijfel ook of het moord is geweest. Maar dat hij haar lichaam kwijtgemaakt heeft valt hem heel zwaar aan te rekenen.
Hij gaf daarover wel aan dat hij van der eem wat naar de mond praatte. En er zijn ook wel dingen aantoonbaar incorrect. Want Dowry zat gewoon in Nederland bijvoorbeeld.
Ik vond dat hij alles vertelde met een soort grijns op zijn gezicht. Bij het Flores verhaal had hij dat niet. Ik vind hem ongeloofwaardig overkomen.
John vd heuvel houdt zelf ook nog een slag om de arm in zn conclusie. Ik vond het al met al wel een goed onderzocht verhaal. Dat toch echt wel van veel kanten belicht werd.
Ben ik trouwens de enige die steeds moet lachen als anderstaligen z’n naam uitspreken. Joran ven der Sloet