borstvoedingskinderen ongelukkiger dan fv- kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lenka, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NoLu

NoLu Niet meer actief

Dikke onzin, denk dat t helemaal geen verschil maakt. Al vind ik wel dat sommige doordraven met het langvoeden. Wat is er mis met een pak melk? Ik denk dat die kindjes langer aan hun mama hangen dan de fv kindjes/korten dan 2 jaar bv kindjes

2. Ik vind zulke onderzoeken over BV/FV, kdvkindjes en kindjes die altijd thuis zijn echt bullshit pff...

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik denk dat de titel ongelukkig gekozen is. mijn inziens staat er nergens dat bv kinderen ongelukkiger zijn.

4. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Vind het werkelijk waar nergens over gaan ..

Of je je kind nou BV geeft of KV je kind zijn gelukkigheid ligt bij jou hoor en niet bij de voeding...

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Wat heeft melk ( en of dit nou moeder melk flesvoeding of koe melk uit een pak is ) te maken met gelukkigheid?!

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou dit weer.... ik word sch**tziek van al die onderzoeken over wel/niet borstvoeden. Laat iedereen toch eens gewoon lekker doen wat het beste bij haar past. Constant die angst en onzekerheid aanpraten bij moeders met al die 'onderzoekjes', ik word daar echt niet goed van.

7. marilouise

marilouise Niet meer actief

grappig om te lezen, ben het er alleen niet mee eens. maar goed.

misschien dat bv kindjes meer mopperen ik heb er geen ervaring mee ik hoor weleens van anderen dat ze op bepaalde momenten hele dagen aan het aanleggen zijn, maar kan me niet voorstellen dat dat te maken heeft met "gelukkig"/ "ongelukkig" . Ja onze zoon kreeg fv en in het begin was ik ook iedere 2 uur aan het voeden (had een andere reden ) maar dat is toch ook vaak .

tevens meer eten en overvoed raken, ik wacht op het moment dat mijn graten- pakhuis wat aankomt. (hij valt in de catogorie lang , dun en lekker !!! al vanaf baby )

8. Alita

Alita Niet meer actief

ach wat moet je ermee he......die onderzoeken altijd...
    En dan die mensen die dit als beroep hebben......zo`n dingen onderzoeken...opfff...

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

Weer z'n heerlijk kansloos onderzoek!

Gut wat zullen mijn kinderen ongelukkig zijn!met een thuisblijvend borstvoedende moeder. Flikker effe gauw in de greppel!

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Geloof daar niet in eerlijk gezegd.
    Er zijn vast ongelukkige borstvoedingskinderen.
    Er zijn vast ongelukkige flesvoedingskinderen.
    Kortom: onzin.

Aiden heeft 8 maanden borstvoeding op verzoek gehad.
    Hij is het lachebekje van de familie en huilt haast nooit.
    Hij lacht vast, omdat hij ongelukkig is; heeft namelijk borstvoeding gehad.

Pffff...Snap zulke onderzoeken echt niet!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

Bven ik het ook wel mee eens bedoel moet er niet aan denken mijn zoon bv tegeven.
    Daarbij weet je zelf ook ik geef bv maar als ik weg ben zal ze toch echt flesvoeding krijgen want ik kan niet kolven

12. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Wat een onzin! Mijn zoon heeft 11 maanden bv gehad en die huilde of mopperde nooit! Wat zijn dit toch altijd voor nutteloze onderzoeken. Ik vraag me werkelijk af waarom er geld wordt uitgegeven aan zulke onderzoeken in een tijd van crisis en gedoe. Kunnen ze dan werkelijk niks zinnigers gaan doen.

13. adi

adi Niet meer actief

O hemel daar gaan we weer.....

Als een baby moppert weten we nu voortaan waar het door komt: ongelukkig!

nee, geen honger, moeheid, pijn, ongemak, koud/warm, behoefte aan ouder...

nee joh... het pasgeboren kind is ongelukkig... misschien is therapie dan iets?

*sarcasme uit*

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Liefde en aandacht dat maakt een kind gelukkig en niet een fles of een tiet.
    Wordt steeds gekker met al die onderzoeken.

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Exact.

Eerst even lezen dames.

Zeer slecht gekozen kop.

16. verrassingsei

verrassingsei Fanatiek lid

24 jan 2010
    1.751
    0
    0
    +1 spijker op zn kop:)

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Daarom hier even de tekst gekopieerd:

Borstvoedingsbaby’s huilen meer

Britse experts van de Medische onderzoeksraad blijven erbij dat borstvoeding beter is dan flessenvoeding. Maar, voegen ze eraan toe, kinderen die flessenvoeding krijgen zijn vrolijker dan kinderen die borstvoeding krijgen. Zij zullen vaker huilen en chagrijniger zijn dan de baby’s die flesvoeding krijgen.

Borstvoedingsmama’s moeten zich voorbereiden

De meeste Britse vrouwen beginnen met borstvoeding, maar tweederde houdt het al na een paar maanden voor gezien. De reden is dikwijls omdat hun baby ontevreden lijkt met de borstvoeding. Terwijl er juist geadviseerd wordt om baby’s een half jaar lang borstvoeding te geven.
    De experts hopen nu dat het nieuws over het verschil in tevredenheid tussen flessenkinderen en borstvoedingskinderen de vrouwen help borstvoeding langer vol te houden. Ze zijn dan immers voorbereid op een kind dat sneller slecht gezind is.
    Vaak wordt er gedacht dat de baby nog honger heeft en onvoldoende borstvoeding kreeg, maar meestal huilt de baby regelmatiger omdat hij of zij moe is. De baby’s die borstvoeding krijgen, moeten veel harder "werken" voor hun eten.
    Volgens de onderzoekers lijken baby’s die de fles krijgen gelukkiger, maar komen ze juist te snel aan, waardoor ze overvoed raken. Ze eten omdat het een ontspannende werking heeft.

------

Inderdaad slecht gekozen kop.
    Bovendien staat aan het einde ook nog iets "negatiefs" over flesvoedingsbaby's.

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    We zullen zien. Die van mij heeft ruim 3 jaar tiet gehad en is een vrolijk zelfstandig meisje.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Soms denk ik serieus dat dit een complot is om nieuwe moeders allerlei onzekerheden aan te praten zodat ze niet eens aan borstvoeding durven te beginnen. Laat iedereen toch lekker die keuze zelf maken.

Deel Deze Pagina