Evy-Linn

Discussie in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' gestart door Femkew1, 26 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Femkew1

Femkew1 Nieuw lid

26 aug 2013
    3
    0
    1
    Amsterdam
    Hey allemaal,

Vanmorgen heb ik me aangemeld op deze site, omdat ik graag mijn verhaal wil delen met mensen die je begrijpen.

9 augustus ben ik bevallen van het mooiste meisje dat er was.

Na een geweldige zwangerschap van 41+3 zijn mijn weeën op de dag dat ik eigenlijk gestript zou worden begonnen. Na ongeveer 2 uur weeën heb ik nadat mijn vliezen braken de verloskundige gebeld. Zij kwam gelijk langs en constateerde dat ik 2 cm ontsluiting had. Zij heeft me toen gestript naar 3 cm. Op dat moment had ik het gevoel dat ik al persweeën had. Om die op te vangen ben ik in bad gegaan. Na het bad had ik al 4 cm ontsluiting. Mijn vk dacht dat de baby in een lastige positie lag. Een sterrenkijkertje. Daardoor had ik waarschijnlijk al het gevoel van persweeën. De ontsluiting ging zo rap dat ze besloot dat we vast naar het bevalcentrum zouden gaan waar ik wilde bevallen.

Daar aangekomen (kwartiertje met de auto.. Langste kwartier ooit) had ik inmiddels 7 cm ontsluiting. Na nog ongeveer 1,5 uur weeën had ik volledige ontsluiting en kon ik beginnen met persen. Na 1,5 uur persweeën zat er geen voorruitgang meer in. Inmiddels was wel al te zien dat de baby haartjes had. De gynaecoloog werd er bij gehaald en ik moest van kamer wisselen. Daar ben ik ingeknipt en is mijn kindje met een vacuümpomp gehaald. Ze werd op mijn buik gelegd en mijn vriend en ik wisten eindelijk dat we de ouders waren geworden van een prachtige dochter! Helemaal af en mooi roze. Een meisje! Evy-Linn. We wisten niet dat we een meisje kregen, maar erg veel tijd om blij te zijn met deze verrassing kregen we niet.

Evy-Linn huilde niet en binnen 20 sec. werd ze van mijn buik afgetild naar een behandel tafel. Wij hebben allebei niet eens gezien wie de navelstreng door had geknipt. Ik was nog zo blij! Mijn dochter was geboren! De bevalling die me erg zwaar viel was voorbij! Het genieten kon beginnen. Mijn vriend kwam al snel in tranen terug gelopen. Geen tranen van blijdschap. Het was niet goed met ons meisje. Haar hartje wilde niet kloppen. Tot op het laatste kwartier van de bevalling hadden we aldoor haar hartje gehoord en klonk alles goed. Hoe kon haar hartje niet meer kloppen? Na 25 minuten reanimeren kwam een kinderarts naar ons toe. "lieve ouders, we hebben helaas haar hartje niet meer op gang gekregen". Mijn kleine kindje, mijn meisje.. Mijn vriend was gelijk intens verdrietig. Ik kon het niet begrijpen en begrijpen doe ik het nog steeds niet. We kregen het levenloze meisje bij ons en we hebben onze familie gebeld.

Het moment waarop je verteld: Gefeliciteerd jullie zijn opa en oma geworden van een kleindochter! Evy-Linn! Dat moment dat hebben we gemist. Je ouders moeten vertellen "het is niet goed". Gelukkig hebben al onze familieleden haar nog vast gehouden. Wij hebben een hele nacht doorgebracht in het ziekenhuis met onze dochter. We hebben haar vast gehouden, haar geknuffeld, om haar gehuild, haar bekeken, haar geroken, haar in ons opgenomen om nooit meer te vergeten. Ze was prachtig.

14 augustus hebben we afscheid van haar genomen. Verdoofd, vol onbegrip en met zo veel verdriet heb ik voor het laatst naar haar staan kijken. Daar lag mijn trots, mijn droom, mijn prachtige dochter wie ik zo'n gelukkig leven gunde.

Nog steeds begrijp ik niet wat er mis is gegaan. Ze was af, compleet, goed op gewicht, prachtig! We hebben geen obductie op haar laten doen, omdat we niet verwachten dat er iets uit zal komen. Wel is er een MRI gedaan. We krijgen daar morgen op een nagesprek in het ziekenhuis de uitslag van.

Mijn vriend is sinds vandaag weer aan het werk, lichamelijk voel ik me goed en op dit moment weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Het liefst praat ik er de hele dag over, want mijn hoofd overstroomd met gedachten over Evy.

Met zo veel liefde gedragen
    Met zo veel ongeduld verwacht

Zo mooi als je was ging al onze verwachtingen te boven
    Het geluk dat je bracht maakt het moeilijk te geloven

Dat wij niet de kans hebben gekregen
    Om jou net zo veel liefde en geluk te geven

Wat zullen we je missen, lieve peanut, Evy-Linn
    Wat zullen we je missen, onze prachtige dochter, ons gezin

2. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Heel veel sterkte!! Een dikke knuffel voor jou!!! Xxx

3. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

6 dec 2012
    170
    0
    0
    Wat vreselijk...

Heel veel sterkte!

4. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van evy-linn.
    Wat een vreselijke nachtmerrie leven jullie in.

Heel er veel sterkte.

Liefs

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Pff :( heel veel sterkte !

6. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Jeetje, ik kan gewoon de juiste woorden niet vinden..
    Heel heel heel veel sterkte gewenst!!
    Dikke knuffel!!

7. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Vreselijk.. heel veel sterkte..

8. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Vreselijk zeg....heel heel veel sterkte met dit enorme verlies.

9. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Wat vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Woorden voor dit verdriet zijn er niet.

Heel veel sterkte..

11. daphnev85

daphnev85 Niet meer actief

Heel veel sterkte... Hier zijn geen woorden voor...

12. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    heel veel sterkte gewenst ...
    liefs missguit

13. JackieSt

JackieSt Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.124
    0
    36
    Drenthe
    Wat vreselijk... Enorm veel sterkte met het verlies van jullie dochter. :(

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, wat vreselijk dat jullie haar weer hebben moeten laten gaan.

Ken je de stichting Lieve Engeltjes - WELKOM al? Hier kun je in contact komen met lotgenoten die ook een kindje rond de geboorte verloren zijn.

15. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    wat erg! heel veel sterkte! en wat een super mooie naam voor jullie kleine meisje!

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat ontzettend verdrietig , heel veel sterkte toegewenst. Blijf vooral in gesprek met elkaar, verlies elkaar niet in dit grote verdriet. Iedereen gaat anders om met zo'n groot verlies, maar er is geen "juiste" manier om te verwerken, geen gebruiksaanwijzing. Maar wees er voor elkaar en accepteer de manier van rouwen van de ander.
    Heel veel sterkte!

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Heel veel sterkte gewenst, wat erg voor jullie en jullie familie.

18. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Wat verschrikkelijk! Ik heb er geen woorden voor :(

Heel veel sterkte gewenst.

19. Twixxy

Twixxy Actief lid

6 feb 2013
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig... :(
    Niet weer een mooi meisje met zo'n mooie naam.

Ik wil jullie toch feliciteren met Evy-Linn, en helaas tegelijk condoleren.

Het leven is soms zo oneerlijk.

Ons tweede dochtertje is met bijna 40 weken zwangerschap overleden in m'n buik. Ik weet helaas hoe het voelt. :(

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden!

20. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Wat vreselijk!! Heel erg veel sterkte de aankomende tijd.

Deel Deze Pagina