Het is volgens mij niet heel raar om blauw van een pretpark thuis te komen hoor. Nog steeds heb ik blauwe schouders, sleutelbenen en bovenbenen na een dagje pretpark... Waarschijnlijk ook afhankelijk van je bouw en hoe gevoelig je er voor bent.
op de fora las ik gister dat er een verschil was. maar dat is echt minimaal las ik nu bij een deskundige website. de hoge val is hetzelfde en je doet het eigenlijk vuur water samen waarna de treinen splitsen en boogjes in spiegelbeeld doen. en de vuur gaat op een gegeven moment onder water.
oh dankewel. ook iedereen die dat even vertellen. ik kan nu beter relativeren. er zijn dus ook volwassenen die blauweplekken krijgen. zoontje raad het echt aan de draak. dus als er nog mensen zijn die twijfelen. het is best pittig. ik vond het zelf geweldig, vanwege het geluid. houten die kraken..thrillings effect.
Die boomstam attractie is ook best pittig. Zeker de 2e afdaling is kei stijl. In het donker vast nog erger.
Je moet je echt niet schuldig voelen. Wij zijn hier allemaal vrij lomp. Onze meiden zitten regelmatig onder de blauwe plekken, zonder dat we in de efteling zijn geweest..
Ze letten echt wel op de lengte hoor. Als je voor het hekje staat te wachten kunnen ze al zien hoe ver het koppie er bovenuit steekt. Bij twijfel pikken ze je kind er uit om even te meten. Is je kind niet lang genoeg, gaat het ritje niet door. Anders krijgen ze een polsbandje zodat ze bij een volgende attractie niet weer hoeven te meten. En ja, hier ook altijd iedereen onder de blauwe plekken. Dat hoort erbij toch?!
Ik heb zelf bij de bob gewerkt en dit is niet waar. Ze mogen er in zodra ze zelfstandig kunnen lopen. Ik heb er kinderen van net een jaar ingezet, en gierend van het lachen eruit zien komen. Per kind verschillend uiteraard en een stukje eigen verantwoording van de ouders, maar er zit geen lengte-eis aan. Het personeel ziet zo veel kinderen op een dag dat ze echt wel goed kunnen inschatten of een kind groot genoeg is. Als jouw kindje ruim 10 cm groter is dan de eis is daar geen twijfel meer voor nodig. Daarnaast staat er bij de ingang ook een meetlat Overigens ben ik een paar jaar geleden op de Kermis van zo'n grote glijbaan geweest, en ik kon een week niet lopen door mijn pimpelpaarse stuitje. En dat voor een kinderatractie Die dingen horen er gewoon bij, zolang hij/zij tevreden uit de achtbaan komt, gewoon nog een keer gaan! (Mits het qua wachtrij te doen is dan )
Mijn dochter gaat er al in sinds ze mag en indd ze wiebelen wat ( vooral joris en de draak maar dat vooral vanwegen de veiligheidgordel enkel rond de buik).Zodra ze 1,20 was ook de python en de vliegende Hollander en nu is ze 142 en gaat vrijdag in de baron. Ze is nu 8. Echte waaghals. Ze wiebelen dus wel in de karretjes. Al is dat bij de pyton stuk beter geregeld met schouder gordel dus ze komen wat omhoog in de stoel maar kunnen niet weg. Vogelrok vind ik trouwens net zo als de joris en 'n de draak. Echter daar moet je 1.20 zijn. Wellicht iets steviger
dat schudden heeft ook misschien te maken met gewicht? ik had dus liever schouder kussens. en ja hij kon zich niet stabiliseren met voeten en handen. alleen dus balkje tussen zijn benen vast houden. als de riem er niet was glijdt hij er zo uit(zo leek het). dun kindje.
er was nu een bericht over een jongentje dat gewond is geraakt door een mobieltje dat los kwam tijdens de rit. 'Jongen (6) gewond door selfie in houten achtbaan Efteling' - Looopings
Onwijs vervelend natuurlijk, maar daar kan de Efteling zelf natuurlijk ook niks aan doen. Het had ook een volwassene kunnen zijn die werd geraakt, dat staat los van de leeftijd/lengte.
Ik hoop toch dat je gelezen hebt hoe dat is gebeurd. Namelijk door een mede-achtbaanrijder die, tegen de regels en gezond verstand in, een selfie maakte met de mobiele telefoon. Kun je de efteling aanrekenen.. Je kunt je ook afvragen welke idioot niet zelf kon bedenken dat selfies in de achtbaan niet zo slim is.
Het is een keuze he.. Of je er in gaat of niet. Maar als zowel jij als je zoontje er in past.. Heeft hij dus speling want anders had jij er niet bijgepast.
ja natuurlijk heb ik het gelezen. en ik zat te zeuren over de blauwe plekken. omdat er ook om een 6 jarige jongen gaat vond ik zo vreemde toeval. ik denk dat de telefoon niet zo een persoon raakt bij zo een rit.misschien hadden meer slachtoffers maar dat kindje is natuurlijk heel zielig.