Ohja zeker zielig. En heel idioot van diegene die dacht dat een selfie in de achtbaan een goed idee was. Zo'n ding is heel hard als je zo hard gaat. Je zou degene eigenhandig een enorme draai om zn oren verkopen als je bent uitgestapt... Mafkees.
Inderdaad! En zeker in de Efteling zijn ze hier zó strikt in. Onze zoon tikte in augustus 2015 de 1.20 aan en mag sindsdien dus in alle achtbanen, behalve de Baron uiteraard. Zelfs nu (hij is inmiddels 1.25) wordt hij nog af en toe uit de rij gehaald om nog een keer na te meten. Als het niet veilig is, laten ze je er écht niet in. In de Bob gaat m'n zoon al sinds hij 2 is en ons meisje (anderhalf) is een paar weken terug ook voor het eerst geweest, nadat ik -ook al wist ik het antwoord al wel- zestigduizend keer heb gevraagd of het écht veilig was. Als het niet kan, staan ze het echt niet toe. En tja, blauwe plekken van een achtbaan.. Dat hoort er nu eenmaal bij. In elke achtbaan waar je een beugel over je heen krijgt, stuitert mijn hoofd nog tussen de schouderbeugels heen en weer. In sommige karretjes heb je net wat minder beenruimte en daar kom ik ook met blauwe knieën uit. En ik ben echt vér over de 1.20 heen Ik vind het echt absurd om hierover te klagen bij de Efteling. Zij hebben zo'n enorme reputatie hoog te houden, je kunt er echt wel van uitgaan dat hun lengte-eisen kloppen. En sorry, maar je snapt toch wel dat ze in een achtbaan niet kunnen gaan werken met 'schouderkussens' en dat je het de Efteling niet aan kunt rekenen dat iemand zo stom is om een telefoon te gebruiken tijdens een achtbaanritje, ondanks alle waarschuwingsborden die er staan? Als ze op camerabeelden zien dat je tóch met je telefoon in je hand zit, gaat de muziek uit en roepen ze nog een keer om dat je je telefoon weg moet stoppen. Luister je niet, dan wordt eventueel de attractie zelfs stilgezet, zodat degene met telefoon eruitgehaald kan worden. Dat kan natuurlijk wel alleen maar als de achtbaan nog op het stuk baan is waar hij stil gezet kán worden, als hij eenmaal 'vrij' is, is dat geen optie meer. En tja, als iemand z'n telefoon goed verstopt houdt tot de achtbaan over dat punt heen is en hem dan tevoorschijn haalt, kan het personeel daar niets meer mee op het moment zelf.. Je vergist je (net als degene die het deed trouwens) waarschijnlijk behoorlijk in 'hoe moeilijk het is om een telefoon vast te houden'. De snelheid, bochten, het stuiteren wat je zéker in een houten achtbaan behoorlijk doet.. Da's dus ook precies waarom het niet toegestaan is.
en ja ik zou wel mijn telefoon vast kunnen houden. dat is iemand die voor een keertje iets engs uitprobeert en er een selfie van wilde maken. vergeet niet dat ik dus wel zelf weet hoe erg het schudt. maar ik ben iemand met veel zit ervaring bij dat soort attaracties. ben ook vrij gespierd etc. krijg ook nooit blauwe plekken.
Zulke dingen worden gebaseerd op het type achtbaan. Bij een achtbaan als Joris en de Draak, zijn zulke beugels helemaal niet handig. Een houten achtbaan heeft eigenlijk nooit een schouderbeugel, maar altijd een schootbeugel. Schouderbeugels worden gebruikt als dat nodig is, dus bij achtbanen die over de kop gaan, etc. Een schouderbeugel had trouwens ook de benen van je zoon niet tegengehouden hoor. Ik snap echt niet dat je, als je denkt zoveel kennis te hebben door al je ervaring, zo door het lint kunt gaan en wilt beweren dat een dergelijke achtbaan pas geschikt zou zijn vanaf een lengte van 1.40.. De Efteling informeert juist heel veel en als er iets onduidelijk is, lopen er tig medewerkers rond waaraan je iets kunt vragen.