Hij krijgt geen aparte cel, is op de persconferentie bekend gemaakt en de cellen in het buitenland zijn vaak allesbehalve "luxe", het is geen nederland.
Ik ben blij dat hij tbs heeft gekregen. In Oostenrijk mag je bij levenslang na 15 jaar alweer je vrijlating vragen. Met tbs komt hij nooit meer vrij. Overigens ben ik het er niet mee eens dat tbs onzin is. Alleen de gevaarlijke gekken komen in het nieuws. Maar ik ken b.v. ook een jonge vrouw die door extreme stress psychotisch werd en toen brand heeft gesticht. Ze kreeg ook tbs. In de tbs kliniek is ze ingesteld op medicatie en heeft in de behandeling geleerd met stress om te gaan en haar grenzen beter te bewaken. Ze heeft nooit meer een psychose gehad en functioneert prima in de maatschappij. Echt een leuke, lieve, behulpzame meid. Maar zij komt niet in het nieuws. Zou ze ook niet willen, want als mensen zouden weten dat ze een tbs-er is kan ze de straat niet meer op. Maar goed, bij die Fritz heeft behandeling absoluut geen nut. Die moet gewoon voor de rest van zijn leven heel goed opgesloten blijven, worden gecommandeerd en nergens iets over te zeggen hebben. Voor zo'n man als hij is dat de ergste straf, denk ik, erger dan doodstraf. Het liefst in een kerker op water en brood. Of ingemetseld ofzo. Onvoorstelbaar wat hij heeft gedaan. En ik geloof helemaal niets van zijn berouw. Hij is geschrokken van de heftige reacties die de getuigenis van zijn dochter bij anderen los maakte en koos toen maar eieren voor zijn geld.