In december verwachten we ons derde kindje. We weten nog niet wat t word en zijn nog op zoek naar DE naam. Broer en zus heten J.udith en P.ieter. Voor een jongen hebben we Simon in gedachten en voor een meisje twijfelen we tussen Josephine en Marit. Maar eigenlijk twijfel ik ook nog of Simon DE naam is. Graag jullie mening ....
Vind J.udith, P.ieter en Simon heel goed kunnen! Los gezien vind ik Josephine véél mooier dan Marit, maar misschien niet zo praktisch met de post (ervan uitgaande dat alle kindjes één naam hebben gekregen). Marit, mja hmm, geen beroerde naam op zich hoor, maar gewoon niet mijn stijl.
An sich vind ik Josephine veel mooier dan Marit. Ik vind alleen beide namen niet bij de andere twee passen
Beide namen zijn niet mijn smaak, maar niks mis mee. Ik vind Marit het beste passen bij de namen van je andere kinderen, dus daar kies ik voor.
Andere ideetjes ipv Simon Benjamin Daniël Thomas Sander Thijmen Lennart Floris Ruben Alexander Bastiaan Sebastiaan Casper Christian Fabian Tobias Mattias Mathijs
Josephine vind ik mooier, maar Marit beter passen bij de rest. Misschien Josine? Simon past er perfect bij
Beide meidennamen vind ik leuk, maar wel heel verschillend van elkaar. Jozefien vind ik ook leuker dan Josephine, Marit past ook prima! Ik heb bij Simon een wat suffe associatie, het kan, maar ik zou eerder kiezen voor een van de namen hieronder.
Ik vind Josephine (juist met deze schrijfwijze!) En Simon erg mooi. Ik zou bij Josephine wel naar de voorletters kijken, omdat je al een Judith hebt. Tweede naam misschien?
Simon vind ik erg leuk! Verder ben ik helemaal weg van Josephine, ik vind dat echt een prachtige naam.
Simon is leuk erbij! Ik vind Marit er het mooist bij passen omdat het 2 lettergrepen heeft en Josephine 3.
Ik heb er geen onderbouwing bij, het is alleen de associatie die het bij mij oproept. Terwijl ik bijvoorbeeld Simon Keizer wel weer leuk vind. Het is geen stomme naam , ik hou meer van iets stoerdere namen. Het is zo persoonlijk met namen, als het voor jullie de naam is, moet je het natuurlijk gewoon doen.