Josh Duggar gearresteerd

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Olympia, 30 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Nogmaals, ik vind het bepaald geen gezonde seksuele opvoeding, maar zeggen dat hij daarom de fout in gaat, kun je niet stellen. Het zorgt er momenteel wel voor dat zijn gedrag in stand kan blijven, maar veroorzaakt door kun je niet stellen.

Gewooniemand en Happyhope vinden dit leuk.
  2. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Precies dit.. Het zal zeker niet meegeholpen hebben hoor. Maar is echt niet de hoofdoorzaak.

Happyhope vindt dit leuk.
  3. Olympia

Olympia Fanatiek lid

16 okt 2020
    1.041
    1.668
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het ergens ook wel aan de opvoeding ligt.
    JimBob geeft zijn kinderen een lijst met regels/adviezen over seks mee wanneer ze gaan trouwen.
    Staan dingen in als hoe je het maagdenvlies kunt uitrekken, het gaat uit van 3-4 keer seks per dag (!!), zwangerschaps/ovulatie testen meenemen op de huwelijksreis, dat de vrouw altijd "joyfully available" moet zijn, etc.

Dat is toch idioot. Als dat is hoe er met seks wordt omgegaan, snap ik wel dat sommigen volledig verknipt raken.
    Maar zo ernstig de fout in gaan, ja, dan is er in beginsel wel meer mis in je hoofd.

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.248
    28.269
    113
    dit denk ik ook.
    De seksuele opvoeding is erg bekrompen en ongezond maar om aangetrokken te voelen tot kinderen dan is er meer aan de hand.

Ik ben heel erg benieuwd hoe de familie hier mee om gaat. Homofilie is uit den boze; een zoon of dochter zou hierom verstoten worden. Hoe zouden ze omgaan met pedofilie en nog 10 stappen erger; pedoseksualiteit? (hij heeft tenslotte al slachtoffers gemaakt).

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    Jeetje, wat bizar......:$

6. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    :eek: Ik volg ze al best lang, maar dit heb ik nog niet eerder gehoord. Bizar.
    Ook van helemaal niks naar 3/4 x per dag. Snap nu wel waarom de meesten binnen 2 maanden trouwen na de verloving :rolleyes:

7. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Anna heeft hem trouwens afgezet op het politiebureau. Hij is niet opgepakt maar moest zich binnen 24 uur melden..

zij gaat echt niet weg.

8. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Wanneer je de eerste keer in de fout gaat en je familie je daarom naar 1 of andere bijbelkamp stuurt en hem vergeeft ipv therapie, dan heb je als opvoeder echt wel een hele grote rol hierin. En dan je dochters het idee geven dat het hun hun schuld is? Verschrikkelijk.

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Maar hoe weet jij dit dan? Zeker uit één of andere tabloid van een unnamed source, close to the family? Je hebt de lijst zelf iig niet gekregen van JB..

Ik weet het niet hoor, er is ongetwijfeld veel mis in hun opvoeding maar dit soort verhalen geloof ik gewoon niet zo maar.

10. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dan heb je een rol in het in stand houden, maar is dat niet de oorspronkelijke oorzaak.

Gewooniemand en YaelStone vinden dit leuk.
  11. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Ik ben het hier niet mee eens, sinds wanneer heeft een sexuele voorkeur te maken met opvoeden?

Gewooniemand en Zonnestralen vinden dit leuk.
  12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    We weten niet of hij al ontvankelijk was voor dit soort zaken. Of het is geworden door een totaal verkeerde opvoeding. Wat wel blijft is dat zijn vader (met instemming van zijn moeder die heeft verder niets te vertellen) het totaal verkeerd hebben aangepakt. Waardoor het verder is geëscaleerd en ook andere kinderen (zoals Jill) later schade hebben opgelopen.

Anna is daarbij zowel dader als slachtoffer. Ze was/is totaal naïef en afhankelijk. Maar heeft daarnaast niets gedaan om dit te stoppen. Bleef kinderen krijgen en greep ook hulp van haar uitgetreden siblings niet aan.

Ik begreep dat hij video's op zijn computer heeft staan van kinderen van 18 maanden.... Terwijl Anna geen zelfstandige toegang heeft tot haar eigen telefoon of een computer (die heeft hij als gezinshoofd in beheer).

Jb heeft een plek in een gezin zonder minderjarigen geregeld. De vrouw van het gezin was daar niet blij mee maar heeft daar (vanzelfsprekend) niets over te zeggen. Ze gaf aan dat haar man (vriend van jb) de hele dag van huis is om te werken. Dan zitten zij en haar dochter met hem opgescheept. Dochter geeft pianoles aan kleine kinderen.

13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Voorkeur is aangeboren. Maar hoe jij hiermee omgaat, hoe he omgeving hiermee omgaat is wel degelijk van grote invloed.

14. Elizah

Elizah Niet meer actief

Hoe kom jij aan al deze informatie?
    Waar zijn al jouw meningen (want zo zie ik t, meningen ipv feiten)over deze zaak, deze familie, deze 'vorm van geloof' op gebaseerd?
    Daar ben ik wel benieuwd naar.
    Ik heb jaren geleden een paar afleveringen gekeken, maar daarna de hele familie nooit meer gevolgd.
    Ik vind het echt bizar wat ik hier allemaal lees.

15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Als hij nou echt een vent was, gaf hij het gewoon toe... in zijn geval totaal niet geloofwaardig dat hij niet schuldig pleit.

Bah. Misselijke vent.

16. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.440
    4.368
    113
    Ik vind niet dat je zijn ouders kan aanrekenen wat hij allemaal uitgespookt heeft. Het was een jongen en volwassen man die dondersgoed wist dat hij niet goed bezig was.
    Hij is gewoon ziek.

TempusFugit en Happyhope vinden dit leuk.
  17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.654
    27.304
    113
    Vrouw
    Zijn ouders hebben t niet goed aangepakt toen hij aan zn zusjes zat. Dat zal zeker niet hebben geholpen. De krampachtige houding van de ouders mbt tot seks én de verhevenheid van man binnen huwelijk en dienstbaarheid vrouw ook qua seks zal ook zeker niet hebben meegewerkt aan t beheersen van zijn aandrang.
    Zijn de ouders schuldig? Nee niet, eerder naief. Maar Josh is diegene die écht als enige volledig schuldig is. En ik vind t idioot dat hij zegt: nope, niet schuldig. Ook niet heel Bijbels...

KleineLai, Gewooniemand en YaelStone vinden dit leuk.
  18. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    dat het niet echt de hoofdoorzaak is kan je ook niet met zekerheid vaststellen...

19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Dan zouden er veeeeel meer mensen pedoseksueel gevoelens hebben. Dat is (meestal) aangeboren. Ik vind het zeker geen gezonde seksuele opvoeding, welke niet zonder gevolgen zal kunnen zijn. Maar ik geloof niet dat je daar pedoseksuele gevoelens van krijgt.

Gewooniemand en femkes vinden dit leuk.
  20. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Dit zijn gewoon feiten. Hoorzittingen en bewijs is in de VS openbaar. En diverse nieuwssites staan er vol van. Daarnaast zijn er diverse sites die deze families volgen. En precies weergegeven hoe het zit (oa ook van mensen uit de directe omgeving die zijn uitgetreden). Vanzelfsprekend komt de negatieve kant niet aan het licht in hun afleveringen. Maar zelfs hun eigen (uitgetreden) dochter heeft intussen aangegeven hoe het daar toegaat. En is daarom verstoten.

Ysabella, littlemunchkin en puzzelstukje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina