Josh duggar van 19 kids and counting

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door charliebradbury, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Het gaat mij ook niet om regels op zich, want zelf ben ik ook voorstander van het huwelijk en dus niet van buitenechtelijke relaties. Maar meer de manier waarop ze daarmee omgaan, m.i is dat soms nogal krampachtig.
    Laatst hoorde ik ook een van die jongste kinderen zeggen dat daten niet mag voor een ongetrouwd persoon ;) en dat dat pas mag wanneer je getrouwd bent. Dan denk ik echt: zo'n kind hoort echt nog niet met zulke onderwerpen bezig te zijn! Vind het eigenlijk wel ontzettend overdreven om kinderen daar op zo'n jonge leeftijd al mee te confronteren. Tieners ok maar een kind van 5 zou vooral bezig moeten zijn met spelen enzo, niet met wie er wel en niet mag daten. Mijn dochter weet volgens mij niet eens het verschil tussen man/vrouw en vriend/vriendin. Dus zoiets moet wel van de ouders/broers en zussen komen vermoed ik.

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

De serie is nu ook tijdelijk gecanceld, misschien wel helemaal. Ben benieuwd hoe het dan gaat aflopen met die familie, veel van de inkomsten kwamen van die show.

3. Hester

Hester Niet meer actief

Ik deel je mening :) Maar waar ik even over viel in dit topic is dat alle schuld bij het christelijk geloof wordt gelegd en dat is mijns inziens niet juist. Daar wilde ik m'n mening even over uiten..

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dat heb ik nergens zo gelezen.

5. Hester

Hester Niet meer actief

Je zult maar in zo'n keurslijf opgroeien waar nagenoeg elke natuurlijke behoefte en ontwikkeling in de naam van God wordt verboden en afgestraft. 😟 Dit komt van Nikki88

6. Islah

Islah Niet meer actief

Ik lees nergens dat het aan het christendom ligt.
    Wel aan hun interpretatie daarvan, zoals al die regeltjes van het geen omhelzing mogen geven (ook bij de eigen bloedverwanten), alleen naar een x-aantal gecontroleerde sites op internet mogen, het niet mogen gebruiken van anticonceptie, ook wanneer het leven van de moeder anders in gevaar komt enz. Kan me niet voorstellen dat zij bedoelt wat jij ervan begreep aangezien Nikki88 zelf immers een christen is.

7. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    het is gewoon een zieke familie... josh is zooo zielig.. en de schuld word gegeven aan de slachtoffers (niet netjes genoeg kleden of andere onzin).. dit is allemaal te lezen in het 'thuis school programma' wat de leider van dat geloof 'sekte' heeft gemaakt..

ook die therapie wat hij gevolgd heeft.. werken bij een vriend (die zelf pedofiel is)..

ik wil niet weten wat er nog meer in dat gezin gebeurd is.. en wat er nu gebeurd of nog allemaal gaat gebeuren bij de kinderen van josh en zijn zusjes!

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dank je, zo bedoel ik het precies! :)

9. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij geven ze (hijzelf en zijn ouders) wel degelijk toe dat hij echt fout was. Tenzij die interviews verzonnen zijn natuurlijk.

10. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ja ze moesten het wel toegeven. Een Amerikaans tijdschrift heeft het politierapport in handen gekregen en het gepubliceerd. Dus ze moesten wel reageren en ze konden moeilijk ontkennen.

Daarbij destijds toen het gebeurden, zijn zijn ouders niet naar de politie gegaan en mocht na een paar maanden gewoon weer thuis komen, hij heeft geen therapie gehad en toen de politie kwam heeft die vader nog geprobeerd dat hij niet met de politie hoefde te praten. Voor mij is dat niet toegeven dat je fout zit. Hij vind het alleen jammer dat iedereen het nu weet.

11. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Een paar van de slachtoffers waren toch zijn zusjes? lijkt mij toch niet dat ze de schuld bij hen leggen?

Ik vind het schokkend maar ergens was zoiets als dit toch haast te verwachten, zo perfect als zij zich voordeden is niemand! In een gezin met 19 kinderen moet er (statistisch gezien) toch minstens 1 zich op wat voor manier dan ook misdragen hebben ;)

12. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

@ jongemama22

Gelukkig hebben de slachteroffers ook wat te willen..;)

Ik begrijp namelijk heeeeeeeeeeeeeeeel goed dat hun het stil wilde houden. (Niet de ouders maar de zusjes dus!)
    Het is namelijk niet prettig dat iedereen weet dat jij misbruikt bent door je broer.. Daarnaast als hun geen aangifte doen, kan de politie ook niets. (En dan niet over het kindje van 4). Het is vreselijk! En ja Josh moet zeker geholpen worden net als de slachtoffers. Maar het is vaak niet zo zwart/wit zoals het hier staat.

13. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Sija, ik ben het met je eens dat het niet zo zwart/wit is. Josh, een jongen van 14 die leert dat seksuele gevoelens alleen mogen worden geuit binnen een huwelijk. Over seks wordt openlijk niet gesproken, behalve een gesprekje vlak voor het huwelijk. Maar hormonen gieren nu eenmaal wel rond, wat door hem waarschijnlijk dan ook nog eens als 'slecht' wordt ervaren en hij maakt hele, hele slechte keuzes. Hoe ik over Josh (als 14-jarige) moet denken vind ik moeilijk en ja, zie ik wel als een grijs gebied. Hoe ik nu over hem denk is duidelijk, maar dat heeft met zijn standpunten bij de FRC te maken.

Maar over de reactie van de ouders op dit gedrag van Josh is toch geen twijfel mogelijk? Hoe bedenk je het? Je zoon weer na enkele maanden terug in het gezin zonder enige professionele hulp? Uit niets blijkt nu ook dat die kinderen hulp hebben gehad, over de gevolgen van die meiden wordt niet eens gesproken. Er zijn bewust acties ondernomen om Josh niet te laten worden vervolgd en weg te houden bij de politie.

Ondertussen uit moeder haar standpunten tegen transgenders vanwege angst dat deze mensen meisjes zouden misbruiken. Ook de FRC heeft meerdere hele aparte links gelegd tussen homoseksualiteit en het gevaar hiervan voor kinderen. Haat en angst zaaien, terwijl Josh zelf op 14/15-jarige leeftijd het gevaar was.

En daar ben ik erg zwart wit over. Het is hypocrisie ten top. Ik zie het als de TV-dominee die het geld binnensleept terwijl hij preekt over God en zonden etc, maar ondertussen coke snuivend en vreemd gaand door het leven gaat.

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Sic, daar ben ik het helemaal mee eens. Mooi gezegd. Waarom heb ik ook altijd het idee dat het tussen Josh en John-David helemaal niet botert? Wat voor positie neemt John-David in als tweede oudste zoon van de familie en deel van een tweeling? Ik heb gisteravond nog eens wat afleveringen bekeken, maar ik vind de dynamiek tussen de vier oudste kinderen toch heel vreemd.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik denk niet dat het op het geloof an sich wordt gelegd, maar dat het gaat om de manier waarop de Dugars hiermee omgaan.
    Ik kan dat nl ook niet normaal vinden.
    Serieus, sexuele voorlichting pas krijgen vlak voordat je gaat trouwen?
    En niet mogen daten, sidehugs etc etc.
    ;):(

16. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    @Sic, wat heb jij het mooi verwoord! Ben het helemaal met je eens

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Sic helemaal mee eens!

18. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ben het met het laatste stuk wel eens. Mensen zouden wat meer naar de balk in hun eigen oog moeten kijken ipv de splinter van de ander.

Maar... een jongen van 14 die leert dat seks alleen binnen het huwelijk hoort, gaat niet zomaar kinderen misbruiken. "Normale" jongens die zich daar niet aan kunnen houden, gaan stiekem flikflooien met het buurmeisje, met haar toestemming want haar hormonen gieren net zo hard. Om de stap naar misbruik te maken is heel wat anders nodig dan alleen het geloof dat je seks binnen het huwelijk hoort te houden. Als dat de clou zou zijn dan zou bijna elke man van boven de (pak en beet) 70 misbruik moeten hebben gepleegd en dat is natuurlijk niet het geval.
    In dat gezin wordt echter zo vreemd met intimiteit omgegaan, daar moet al een eerdere geschiedenis met grensoverschrijdend gedrag zijn geweest. En dan krijg je wel gevaarlijke situaties, niet leren hoe grenzen te geven en eerbiedigen, maar wel veel schuld en schaamte omtrent deze grenzen, dat is een risico. Geen garantie trouwens, niet alle jongens in het gezin hebben meisjes misbruikt.

19. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Juist als je jonge mensen dwingt om hun interesse in seksualiteit te onderdrukken krijg je dit soort toestanden. Niet dat ik vind dat het normaal is om er op los te wippen maar wat er in de bijbel staat omtrent seksualiteit , dat pas sex mag hebben na het huwelijk druist juist tegen de natuur in van de mens. Kijk bijvoorbeeld naar pastoren die een celibaat leven lijden en hoevaak het de laatste tijd in het nieuws is dat een pastoor ontucht heeft gepleegd? Er is nog niet zo lang geleden een documentaire op tv geweest over een aantal oudere mannen die op het internaat waar ze als kind verbleven seksueel misbruikt waren door de geestelijken daar. En hoevaak denk je wel niet dat er in de gevangenissen gedetineerden stiekem seks met elkaar hebben of andere gedetineerden misbruiken?

20. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    #100 Doortje81, 26 mei 2015
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
    Als een tiener of kind seksueel misbruiker is, is de kans zeer groot dat hij zelf ook te maken heeft gehad met sexueel misbruik. Dat is signaal nummer 1 zo'n beetje! Ik vind het goed dat ouders hem therapie hebben gegeven, want dat zou ik zelf ook doen! En ik zou het tot op de bodem uitgezocht hebben! Las ik nou dat er nog een volwassene bij betrokken is? In dat geval denk ik helemaal dat hij zelf ook slachtoffer is.
    In Amerika is iets al heel snel sexueel misbruik. Je zusjes in bad doen en afdrogen zou al dik over de grens kunnen zijn daar.
    Ik vind het allemaal erg vaag wat er is gebeurd. Maar er zal wel echt wat gebeurd zijn in dit geval aan de reactie van de familie te zien. Als hij echt zijn zusjes misbruikt heeft is dat niet goed te praten, maar vraag ik mij (als kinderpsychologe) wel af waar dat bij hem vandaan komt.
    En ja: ik krijg ook de kriebels van die hele familie...

Deel Deze Pagina