Hoi iedereen, We hebben nog geen kinderen en zijn nog niet zwanger. Een paar weken geleden is een vriendin bevallen van haar tweede dochtertje en beide dochtertjes hebben een mooie lange naam. Nu liet manlief weten dat hij lange namen ook wel erg mooi vind. We zien nu regelmatig alleen maar korte namen voorbij komen en vinden het lastig om een lange naam te verzinnen. Hebben jullie inspiratie voor ons voor lange namen? (Geen dubbele namen zoals Jan-Willem). Ik lees het graag!
Wat zijn voorbeelden van namen die jullie mooi vinden? Die namen van de dochters van jullie vriendin bijvoorbeeld?
Meisje: Adriënne Aiméline Alessandra Alexandra Annabelle Annalisa Anna-Lucia Anna-Mae Anneclaire Anne-Bo Anne-Fleur Annejet Anne-Kee Annelaura Annelieke Anne-Lotte Annelynn Annemarijn Annemée Annemijn Anne-Rixt Anne-Sophie Arabella Beau-Jenna Camélia Carolijn Cathelijne Charlotte Chayenne Christina Dieuwertje Dominique Eleanor Elianne Emeline Jongen: Bastiaan Benjamin Boudewijn Christiaan Christopher Constantijn
Adriana Alexa Alexandra Angeline Annelie, Annelin, Anneline Annelotte Annemijn Ariane Ariënne Beline, Benine Carine Carolien, Caroline Catharina Cathelijne Cecilia Cesanne Charlotte Clarine Cyanne Davine Dominique Elena Elianne Eline, Elina Elisa / Eliza Elize / Elise Ellemijn Ellenoor Elselien Emilie Emmelien Evalie, Eveline, Evaline Evanne Feline Floranne, Florianne Florine Frederique Hanneke Hannelore Helene, Helena Irina Isabel, Isabelle, Isabella Iselin, Iseline Jacomijn Jacqueline Janine Janneke Joanna, Joanne Josephine, Josefien Julia Julianne Juliët, Juliëtte Jurrianne Justine Lauranne Leonne Leonoor Lisanne Lonneke Lorelie Lorine, Laurine Louise Luciënne Madeleine, Madelène, Madelene Madeline Mathilde Noëlle Noralie, Noralin, Noraline Norine Olivia Philippa Quirine Rianne Robine Rosalie, Rosaline Rozemarijn Sophia Veronique Vivian, Vivianne Zoiets?
Voor een jongen misschien.. Alexander Anthonie Bastian, Bastiaan Benjamin Boudewijn Christopher Daniël Elias Fabian Florian Joachim Jonathan Jorian Julian Julius Jurian, Jurrian Jurriaan Leander Lodewijk Matthias Melchior Olivier Rafael Roderick Samuel Sebastian, Sebastiaan Severijn Simeon Tobias Valentijn William
Fabienne Rozemarijn Phileine Philene Madeleine Madelene Josephine Fayenne Boudewijn Florian Valentijn Benjamin
Ik heb mijn lijstje aangevuld met Juliette, Isabelle en Rozemarijn. Voor een jongen: Jonathan, Sebastiaan en Sylvester. Je hoort tegenwoordig zo veel van die 1 lettergreep namen en die willen we eigenlijk niet. We hebben zelf al een korte achternaam en vonden het mooi om er een langer voornaam bij te zoeken. Ik kan de namen van mijn vriendin en haar dochtertjes niet noemen, ik weet miet of hier meelezers zijn.