Hey Josien, Nu lijkt drie maanden wachten mss wel lang maar voor je het weet is het zover hoor! En mss levert dat chromosomen onderzoek nog wel iets op!
Ja het is al snel zo ver... ik ben ook weer helemaal happy nu we eindelijk duidelijkheid hebben. Nog twee maandjes! En dan is het eindelijk zo ver! Vanmiddag nog een telefoontje gehad van de gyn in Nijmegen. Vanmorgen hadden we ook meteen een aanvullend zaadonderzoek gedaan en nu bleek er ineens 1,37 miljoen goede zaadjes ... Een nieuw record! Nu maar hopen dat het steeds beter wordt. Mijn mannetje heeft nu inmiddels bedacht dat ie meer vitamines gaat nemen. Had ie afgelopen maand ook gedaan en nu ineens dit resultaat. Toch bijzonder en nu is ie om. Hij wil nu vooral vitamines binnenkrijgen... Hahahaha... Nu maar wachten op de uitslag van het chromosomenonderzoek. Aan de ene kant vind ik het wel spannend, maar aan de andere kant zei de dokter dat we ons niet zo druk hoefden te maken. Zeker nu met 1,37 miljoen zaadjes. Er was nog maar weinig kans dat er echt veel mis was. Dat het ICSI wordt, daar had ik me al zo'n beetje op ingesteld. Op zich maakt het verder ook niet uit heb ik begrepen. Alleen voor het laboratorium verandert er dan wat. Nou... ik ben eigenlijk echt rustig nu. Eindelijk goed nieuws nu we een datum hebben om naar uit te kijken! Groetjes, Josien
Goed zo Josien. Eindelijk een lichtpuntje. Enne 2 maandjes gaan zo om hoor! Wat goed dat de zwemmers al wat beter waren. Gewoon volhouden met de vitamientjes. Liefs, Elvira
Wat goed Josien. Gaat de goede kant op he Blij dat je over 2 maandjes al kan beginnen. Heb je iets om naar uit te kijken
spannend hoor wie weet komt er nog wat uit dat chromosomen onderzoek heel veel succes en op naar maart
He gelukkig, toch positief nieuws en nu hoop ik voor je dat die 2 maanden omvliegen voor jou Groetjes Scat
dat chromosomen onderzoek, is die uitslag voor jullie prive, voor in jullie dossier, of voor een marktonderzoek naar slecht zaad? heb je vrede met icsi? en..( deze vraag kan je verwachten ) wat ga je met de (overige) bevruchte eitjes doen? ik geloof niet zo heel erg in 'duimen' maar ik denk wel veel aan je, is dat ook goed? liefs rachel
Hoi lieve meiden, Bedankt voor jullie berichtjes. Het geeft me echt een steuntje in de rug! Rachel, ik heb inmiddels wel vrede met ICSI ja. Ik zie het als een ultieme kans die ons gegeven wordt. Dat is uniek en kostbaar. Maar ik vind het enorm bijzonder en hoop gewoon dat het snel raak is. We hebben inderdaad besloten om het restant van de emmietjes in te laten vriezen. Of voor later gebruik door onszelf of voor embryoadoptie. Dat geeft mijzelf wel wat rust nu we dat weten. Het chromosomenonderzoek kan wat verschillende uitslagen kennen. Het meest voor de hand liggend is het als er niets zinnigs uit komt. Die kans is volgens de artsen heel groot. Het kan ook zijn (tenminste zo heeft die arts het ons uitgelegd) dat mijn man een stukje van zijn chromosoom mist waardoor hij verminderd vruchtbaar is. Als we dan een jongetje zouden krijgen is de kans groot dat hij ook hetzelfde probleem heeft. Het kan ook zijn dat er juist een extra stukje aan zijn chromosoom zit (dit komt heel weinig voor). In dat geval heb je een verhoogde kans op miskramen of een kindje met het syndroom van Down. Hoe dan ook... de kans dat er iets uit komt is blijkbaar heel klein (zeker nu het laatste zaadonderzoek veel beter was dan de onderzoeken hiervoor) en het heeft ook geen consequenties voor het wel of niet doorgaan van de behandeling. Maar goed... het is natuurlijk toch wel heel spannend zo'n onderzoek. Liefs, Josien
ja spannend, maar ik zou ook benieuwd zijn naar de uitslag. weet jij of elk ziekenhuis zo'n dergelijk onderzoek uitvoerd?
Ik heb eigenlijk geen idee... ik heb het wel van meer meiden hier volgens mij gelezen. Dus ik zal niet de enige zijn. Wel vind ik het jammer dat we moeten wachten op de uitslag terwijl de uitslag verder niet van invloed zal zijn op de behandeling. Maar goed... twee maanden vliegen zo voorbij denk ik. Ik ben nu tenminste al hartstikke blij dat we nu duidelijkheid hebben. Groetjes, Josien
Toch maar ff mijn topicje opgediept (stond alweer op pagina 4)...! Het is zover... we gaan beginnen! Na een week waarin we eerst te horen kregen dat we weer minimaal een maand, maar waarschijnlijk twee maanden moesten wachten, hoorden we gisteren en vandaag ineens dat de uitslagen van het chromosomenonderzoek binnen waren en we mogen beginnen. Zelfs deze ronde nog! Op dag 21 heb ik begrepen dat ik mag gaan spuiten... Nu wordt het spannend! Liefs, Josien
gaaf zeg josien dat jullie nu eindelijk mogen beginnen ! hoop voor jullie dat het snel raak is ..veel sterkte in ieder geval !
fijn Josien! Ik las net nog even bovenstaande berichten door, en je vertelde dat jullie de overige embryo's willen laten invriezen. maar je zal inmiddels ook wel begrepen hebben dat niet alle embryo's genoeg kwaliteit hebben om ingevroren te worden (mijn gyn noemde gisteren een percentage van 10% van alle vrouwen in behandeling). hoe denk je hierover?
Hey Josien, Wat een goed nieuws meis. Spannend ook voor jullie. Ik ga heel hard duimen. Het klopt inderdaad dat het niet vanzelfsprekend is dat er cryo's zijn. Ik weet er inmiddels alles van. Groetjes, Vier
Ja meiden, ik hoop van harte dat er eventueel mogelijkheden zijn voor eskimootjes. Hoe ik daar tegenover sta dat niet alles ingevroren zal kunnen worden?!? Tja, moeilijk natuurlijk... maar ik moet er wel vanuit gaan dat ze weten dat ze in het ziekenhuis weten wat ze doen. Dat B- en C-emmies niet ingevroren kunnen worden, weten zij waarschijnlijk uit ervaring. Overigens: in ons ziekenhuis zeggen ze dat cryomogelijkheden er slechts bij 1 op de 5 paren zijn. Ik hoop van harte dat er eskimootjes kunnen komen. Maar nog belangrijker (en daar vertrouw ik gewoon op): een dierbaar kindje dat ik vol liefde mag dragen, 9 maanden lang... waarna het ons gezinnetje zal verblijden en ons geluk intens zal vermeerderen. Iemand zei ook: geluk vermenigvuldig je door het te delen... Ik hoop van harte dat dit zo voor ons allen zal zijn! Liefs, Josien
Zo meiden, maar eens een schop tegen mijn eigen topicje ... Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver! Eindelijk, eindelijk, eindelijk... morgen is het dan zover en mag de eerste spuit erin! Ik heb er zin in ! Liefs, Josien
Super meis! Veel succes met het spuiten! Hopelijk mag het bij deze ene ICSI blijven en mag je 9 maanden een beebje in je buik koesteren!
Hoi lieve meiden, Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes! @Ginny: ik hoop dat het bij jullie ook super snel raak is! @Marisha: hoe gaat het met jou? Heb je al last van kwaaltjes of geniet je vooral van je roze wolk? Ik ben blij dat ik me niet erg zenuwachtig maak ofzo. Zenuwen heb ik op dit moment helaas alleen wel om mijn vader. Zoals jullie misschien wel weten heeft hij een nierziekte, waardoor zijn nieren nog maar voor 20% functioneren. Hij is pas 53 jaar en nu al zicht op dialyse... ... Afgelopen vrijdag ben ik mee naar het ziekenhuis geweest om meer te horen over transplantatie. Ik denk erover (al is het allemaal niet makkelijk) om donor bij leven te worden voor hem. Maar goed... dat zou eventueel toch pas mogen als wij onze kinderwens vervuld zien. Als het nu al zou lukken op korte termijn om een wondertje in onze armen te mogen houden, zijn we toch zeker zo'n anderhalf tot twee jaar verder... Ik vind het allemaal heel moeilijk. Ik probeer nu allereerst aan onszelf te denken, maar het blijft moeilijk om zijn problemen naar de achtergrond te schuiven. Daarom hebben we besloten dat het ziekenhuis alvast een weefseltypering bij mij gaat doen, zodat ze daarmee vast kunnen stellen of ik überhaupt geschikt zou zijn als donor voor hem. Want als dat niet zo is, is dat heel lullig, maar dan is het helaas niet anders... Nou ja... ik probeer het allemaal maar even van me af te zetten. Gelukkig ben ik super hoopvol op deze poging. Eindelijk heb ik het gevoel dat we nu 'echt' iets gaan doen ! Liefs, Josien