Josien in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Josien, 3 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Fijn! We gaan zaterdag namelijk naar Tarzan in Scheveningen, dus dan moet ik waarschijnlijk een spuit meenemen voor de zekerheid...

Thanks voor je antwoord!

Groetjes,
    Josien

2. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Wauw wat leuk Tarzan.
    Veel plezier. :whistle:
    Hope

3. OH leuk Josien!
    k heb gisteren alle bijsluiters gelezen 8) en de decapeptyl mag je idd een week buiten de koelkast bewaren.
    ga je er lekker van genieten!

4. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ga zeker genieten! Ik heb er zin in meiden...!

Ik ben benieuwd trouwens hoe het met Ron Link is (die Tarzan speelt). Ik hoorde dat hij afgelopen week zijn pols gebroken heeft :(... Hij zal er dus wel niet zijn. Jammer, maar ja... Ik ben ervan overtuigd dat het een super mooie voorstelling wordt!

Liefs,
    Josien

5. mijn man en ik wilden er ook graag heen, maar het is er niet van gekomen, jammergenoeg!
    moet je zondag ook weer zingen (dan heb je een kort nachtje ;) )

hoe doe je het met de decapeptyl trouwens? haal je het voordat je het s'avonds spuit pas uit de koelkast? en dan opwarmen in je handen ofzo?

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zondag hoef ik niet te zingen... dus dat is wel rustig ;). Maar we gaan zaterdagavond om 21.00 uur nog naar de Paaswake. Dus we moeten toch wel weer snel terug naar huis daarna. Jammer, maar goed... Ik wil toch ook graag nog naar de Paaswake ;)...

De Decapeptyl spuit ik iedere dag om 18.15 uur. Als ik thuis kom haal ik hem uit de koelkast (ongeveer drie kwartier van tevoren). Ik heb nog geen last gehad dat de vloeistof nog te koud zou zijn. Morgen neem ik hem lekker gewoon mee ;)... Voor het geval dat...

Liefs,
    Josien

7. Dat is een aparte tijd..18:15.. waarom heb je daarvoor gekozen?
    ik zat voor mezelf te denken aan +- 22:00, dan ben ik meestal wel thuis.

hoe was Tarzan?

8. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben een aparte hè... dan krijg je zo'n gekke tijd ;)... Nee, ff serieus. Heeft vooral te maken met hoe laat ik thuis kom van het werk. Als ik thuis ben haal ik de spuit uit de koelkast en zo'n halfuur later zet ik hem dan. In mijn geval dus 18.15 uur. Als het uitloopt op het werk haalt mijn man de spuit uit de koelkast. En in het ergste geval ligt er ook op het werk een spuit in de koelkast ;)...

Ik heb er wel bewust voor gekozen om het niet net voor het slapen gaan te doen, omdat ik niet wist hoe ik erop zou reageren. Al met al valt het allemaal zo ontzettend mee. Tot op heden heb ik helemaal nergens last van. Ja, alleen van jeuk als ik de spuit gezet heb, maar in de bijsluiter staat dat dat geen kwaad kan en een hele normale reactie is. Dus daar liggen we niet wakker van ;)...

Tarzan was super! We hebben echt een heerlijke dag uit gehad. Het was een heerlijk Paasweekend. Heb jij nog iets bijzonders gedaan? En ben je al een beetje zenuwachtig ;)?

Liefs,
    Josien

9. oh fijn dat tarzan leuk was ;) steeds als ik die reclame op tv zie moet ik aan je denken :)
    ik ben idd al een beetje zenuwachtig voor donderdag. ik heb daarom nog een vraagje ;)
    die decapeptyl spuit he, die moet er toch 'helemaal' in (leegspuiten)?
    ik vraag me opeens af of ik alles wel zo goed begrepen heb...

10. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Whahaha... ik kan het me helemaal voorstellen ;)! Heb ik ook nog steeds hoor. Toen ik een paar dagen aan het spuiten was vroeg ik me af of ik alles wel erin spuitte wat mogelijk was, want steeds bleef er nog wat in het spuitje zitten. Maar inmiddels hebben ze me gerustgesteld... ;).

Maar het spuitje moet er inderdaad helemaal in. Je pakt een plooi in je buik of je bovenbeen en zet het spuitje er dan helemaal in (ongeveer 1 centimeter). Je moet het spuitje met een hoek van 90 graden, dus precies loodrecht in je buik of je bovenbeen zetten en dan dus langzaam leegspuiten. Ze hebben mij gezegd je het spuitje dan (na het leegspuiten) even een seconde of vijf moet laten zitten. Dan trek je het spuitje goed snel terug en wrijf je het injectieplekje een beetje na met een gaasje.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb samengevat ;).

Liefs,
    Josien

11. lieve Josientje ;)
    hóe ik moet spuiten weet ik wel, alleen die hele spuit :confused: das wel veel zeg!
    wat ga jij na de deacpeptyl spuiten? (ik gonal f) en hoeveel spuit jij?

12. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Vind je het veel? Ik weet niet... ik vind het wel meevallen. De Pregnyl vond ik voor mijn gevoel altijd véél meer... Daar kreeg ik ook echt zo'n bultje van op mijn buik van de vloeistof. De Decapeptyl merk ik verder niet zo veel van. De ene dag wat meer jeuk dan de andere dag, maar das het ergste niet vind ik.

Na de Decapeptyl ga ik Puregon spuiten. Ik heb begrepen dat ik 150 eenheden daarvan moet spuiten. Van de Decapeptyl spuit ik nu 0,5 of 1 mg/ml volgens mij. Ik weet het niet precies zeker...

Liefs,
    Josien

13. ik heb net nog even met mn man naar de spuiten gekeken. het is me wel duidelijk nu..
    ze hebben me in het ziekenhuis wel uitgelegd hoeveel ik moet spuiten, maar ik heb 2 verschillende pennen gonal f gekregen.

je hebt gelijk over de decapeptyl spuit, het valt idd wel mee. en van pregnyl kreeg ik ook altijd een bultje.

14. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dat lijkt me ook best wel verwarrend dan ja... als je twee verschillende pennen krijgt. Ik hoef de Puregon maar één keer per dag te spuiten gelukkig. Maar goed, dan nog wel de Decapeptyl erbij. Dus ik word er een echte junk van ;)...

Liefs,
    Josien

15. ik zet je topic weer even bovenaan. je moet natuurlijk niet denken dat je vergeten word he ;)

16. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lief van je meid....

Zit ik net nog te zeuren dat ik nog niet ongesteld was (wou dat ik het niet had gezegd ;)) en bingo! Een bezoekje aan het toilet en ik weet dat het weer zover is!

Nou ja, niks mis met mijn lichaam dus ;)... Ik kijk zo uit naar woensdag! Eindelijk weer iets 'nieuws' in dit traject... een uitgangsecho. Lijkt me alleen niet echt prettig zo'n echo als ik ongesteld ben...

Liefs,
    Josien

17. haha wat toevallig zeg :)

ik heb alle 5 keren van de IUI echo's gehad tijdens mijn menstruatie. ik moest altijd op cyclusdag 1 komen voor een uitgangsecho. en, echt waar, ze zijn het allemaal gewend. ze blikken of blozen er niet van. voor je zelf is het, vooral in het begin, helemaal niet normaal, en je voelt je zeer ongemakkelijk, dat begrijp ik!

18. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb nog nooit gehad nee.... bleghhh, ik kan er nu al tegenop zien. Maar je hebt gelijk... waarschijnlijk zijn ze hier gewoon aan gewend...

Stomme vraag misschien, maareh... ik gebruik altijd tampons. Hoe deed jij dat dan bij zo'n echo? :oops:

19. je hoeft er echt niet tegen op te zien! het is hetzelfde als een andere echo. en als er bloed op de 'doek' ligt waar je op ligt geeft ook niks!

ik weet niet hoe het bij jou in het ziekenhuis gaat, maar bij mij mag je je omkleden achter een gordijn. daar staat een stoel (voor je kleding) en een prullebakje. daar kan je je tampon ingooien.

ik vraag altijd na die inwendige echo om een doekje. (voor de weg van de behandelstoel naar de 'omkleedhoek) die houd ik er even onder.
    en de tampon doe ik er daar ook gelijk weer in, en mijn handen was ik ook in de ruime ;)

20. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Rachel,

Gelukkig ging het inderdaad precies zoals je omschreven hebt en was het geen enkel probleem. Voel me af en toe net zo'n paniekkip :). Maar goed... voor alles is een eerste keer.

Op naar de eerste FM (a.s. donderdag!). Ik ga nog ff lekker door met broeden ;).

Liefs,
    Josien

Deel Deze Pagina