Josien in de MMM

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Josien, Dec 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Nou ff serieus ;): de dag ervoor stond ik in de keuken te springen. Zegt mijn man: 'wat ben je in hemelsnaam aan het doen?!?'. Dus ik legde hem al uit dat dat stokkie van me echt moest zakken... ;)... Hahahaha, we hebben samen wel gelachen en hij verklaarde me al voor gek. Totdat ie gisterenochtend dus hoorde dat het er nu allemaal goed bij lag. We hebben dubbel gelegen van het lachen saampies... En dokter maar raar kijken :(

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou Josien,......als je straks zwanger ben...dan mag je niet gaan springen hoor!
    Als je (bijna) uitgerekend bent en heel graag wilt bevallen!
    Straks kiepert ie eruit :-D

Die smurrie....daar kan je vergif op innemen....dat is echt JAK :-D (maar je krijgt er wel mooie beebjes van ;))

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoop dat alles goed is gegaan met de punctie Josien!
    Doe het maar heel rustig aan en laat je lekker verwennen...

Hele dikke knuffel Daffie

4. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,

De punctie zit erop en is me 10000% meegevallen. Nergens last van gehad. Ik bleef wel wat langer nabloeden, maar dat hebben ze opgelost met een jojo-tampon. Volgens de arts was ik voorbeeldig... ;)

Jammer wel dat er slechts vier eicellen gevonden zijn. Dat is heel erg weinig volgens mij. Maar goed... er hoeft er maar eentje goed te bevruchten, niet? Ze hebben in totaal zo'n 10 blaasjes aangeprikt, maar waarschijnlijk waren dat een soort cystes. Hoe dan ook... het zaad zag er voor de behandeling verder goed uit, dus nu fingers crossed voor een geweldig resultaat in de bevruchting!

Liefs,
    Josien

5. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Mijn fingers zijn crossed hoor. Had zonet een reactie in ivf/icsi topic gegeven.

Duimen maar, en nu ben je officeel een mutsenbal! hihihihi.

6. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Fijn dat het goed gegaan is, Josien. Hoop dat ze alle 4 doorgaan voor de volgende ronde ;)!

7. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik hoop ook dat deze 4 mooi bevrucht gaan worden. Fijn dat het zaad goed was! Dat moet goed komen zou je zeggen.

8. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Weet je waarom ik ook zo hoopvol ben? Het is natuurlijk al eens gelukt d.m.v. IUI. Toen liep het dan wel verkeerd af omdat ons kindje in mijn eileider zat, maar toch: dat zaadje is toen zelfs op eigen kracht naar binnen gekropen. Nu wordt het d.m.v. ICSI gedaan, dus het moet toch haast wel lukken zou je zeggen (of ben ik nu té optimistisch?)!

Ik hoop er het beste van. Ik zag net op de digitale poli dat ze in ieder geval ook alle vier geïnsemineerd zijn, dus dat is goed nieuws. De vier eitjes zijn dus in ieder geval wel goeie.

Ik ga nu een beetje rusten. Heb niet veel klachten, maar ze hadden we geadviseerd het wat rustiger aan te doen. Dus dat doen we dan maar!

Liefs,
    Josien

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Fijn dat het zo goed is gegaan meis.....mijn duimen gaan draaien hoor!
    Laat je je lekker verwennen vandaag en komende dagen en rustig aan doen hoor...ben vorige keer ook al de volgende dag gaan werken, maar was iets teveel van het goede en ga ik deze keer dus anders doen!

Liefs Daffie

10. mirjam1970

mirjam1970 Bekend lid

Jan 5, 2007
    631
    0
    0
    's Gravenzande
    Fijn dat de punctie is meegevallen Josien. Hoop dat je goed nieuws mag krijgen over de bevruchting en wil je verder succes wensen!
    groeten Mirjam :D

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Fijn dat de punctie is meegevallen. En 4 is toch een mooie score. Beter dan niets moet je maar denken.

liefs vruchtje

12. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zo is het maar net! We houden de moed erin ;)

Meiden, jullie zijn schatten met jullie lieve reacties... Bedankt voor al jullie steun!

Liefs,
    Josien

13. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ook hier zijn we aan het duimen!

14. lieve Josien,
    wat fijn dat het zo is meegevallen zeg!
    wat voelde je toen je de eitjes werden aangeprikt? en nadien had je dus ook niet zo'n heel erge pijn?
    ik denk ook dat die dan lege eiblaasjes waren.
    maar ik heb ook een goed gevoel! bij IUI waren er heel weinig zaadvriendjes en toch heeft 1 superzaadje het voor elkaar gekregen.

wat is een digitale poli?

15. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Tja... hoe omschrijf je zoiets... Ik vond eigenlijk het aanprikken van de eitjes niet echt gevoelig. Je voelt het, maar het deed geen pijn. Het aanprikken van de eierstokken voelde ik wel. Net als het aanprikken van een infuus op je hand zeg maar. Tenminste, zo zou ik het het beste kunnen omschrijven. Dat aanprikken van een infuus vind ik ook niet echt lekker, maar goed... het is wel goed te hebben.

Ik merk nu wel dat de morfine aan het uitwerken is en dat ik een wat weeïg gevoel in mijn buik heb. Alsof er een buikgriepje aan zit te komen zeg maar. Maar pijn... nee, dat kan ik niet echt zeggen. Ik ben dus erg happy. Even kijken hoe het morgen gaat en anders ga ik gewoon werken.

Je vroeg wat die digitale poli was. In het Radboud heb je de mogelijkheid om daaraan mee te doen. Je krijgt dan een inlogcode en kan dan via het internet bij je patiëntgegevens komen. Verder kan je chatten met medepatiënten en is er een forum waar je met andere patiënten en ook artsen en verpleegkundigen kunt praten over de behandelingen. Daarnaast kun je op de digitale poli ook de voortgang van je behandeling bijhouden. Al je afspraken staan erop, de uitleg van de medicijnen en hoe je moet spuiten, uitslagen van zaadonderzoeken en puncties en als het goed is straks ook een mooie foto van ons embryootje. Verder staat er een kansberekening op waaruit blijkt hoeveel kans (theoretisch dan natuurlijk) je maakt op een zwangerschap tijdens deze behandeling.

Ik vind het wel heel fijn om zo'n mogelijkheid tot die digitale poli te hebben. Veel onzekerheden kun je daar wegnemen door allerlei informatie op te vragen.

Rach, je weet niet hoezeer ik hoop dat we dadelijk gezellig samen zwangere mutsen kunnen zijn :)! Ik hoop daarom ook op een geweldige echo voor je a.s. woensdag!

Liefs,
    Josien

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Lieve Josientje,
    Goed zeg, 4 mooie eicellen! Wel balen inderdaad...bij 10 hoop je toch wel op meer.
    Ach, elke is meegenomen toch!
    Blijf lekker rustig aan doen hoor! Tis niet niks.
    Heel veel succes met wachten op de uitslag!

17. lisa

lisa Fanatiek lid

Nov 5, 2006
    2,534
    0
    0
    hey josien, wat fijn dat de punctie je mee viel.
    en idd zoals al meerdere hebben gezegd, je hebt maar een goed eitje nodig.
    wanneer hoor je of er een tp kan zijn.
    rustig aan.
    liefs lisa.

18. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    We horen woensdag meer en als het goed is donderdag de TP!

Groetjes,
    Josien

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    He, fijn dat de punctie achter de rug is en ook nog is mee gevallen! Nu duimen dat er zich momenteel mooie emmietjes aan het vormen zijn en je woensdag goed nieuws krijgt!

20. wat denk je van mij!? :D
    als we zwanger zijn plannen we een ontmoeting, wat vind je daarvan? :)

lijkt me leuk zo'n digitale poli, ik denk niet dat wij het hebben, anders had ik wel wat over gehoord. Maar ik hoop niet dat je straks extra teleurgesteld bent als je niet zwanger bent terwijl de kansberekening hoge verwachtingen scheptte.

als je niet om extra verdoving had gevraagd, wat had je dan (standaart) gekregen?

Share This Page