Hoevaak gaan jullie bij je grootouders op bezoek?

Discussie in 'De lounge' gestart door NathalieH, 12 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Sinds mijn 14e jaar heb ik al geen grootouders meer en weet dus eigenlijk ook niet hoe het gaat als je daar een goede band mee hebt. Mijn vriend heeft z'n oma nog en heeft daar ook altijd een hele goede band mee gehad. Voor dat hij mij leerde kennen ging hij minimaal 1x week naar haar toe. Maar aangezien we nu een druk bestaan hebben, lukt dat echt niet om 1x per week in te plannen. Hij heeft nu het liefst dat we toch 1x per maand gaan en snap dat wel. Maar toch vind ik het soms vervelend omdat ik het gevoel heb dat het zo'n verplicht bezoek word.
    Dus ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe vaak jullie op bezoek gaan bij je grootouders.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn grootouders waren allemaal al overleden voordat ik geboren werd.
    Mijn vriend heeft tot z'n 33e al z'n grootouders gehad, met één kant had 'ie niet zo'n heel goed contact, die zag 'ie een paar keer per jaar (met verjaardagen en kerst enzo) en de andere kant had 'ie wel goed contact mee, die zag hij ongeveer één keer in de maand. Inmiddels zijn 2 opa's en 1 oma overleden (allemaal in 2009) en heeft hij dus nog maar één oma over. Zij woont bij ons in 't dorp, dus ik ga sowieso 1 x per week even bij haar langs met de kindjes, vindt ze helemaal geweldig en mijn vriend gaat meestal 1 x in de maand even koffie drinken daar.

3. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Uhm ja ga niet echt op bezoek. Elke zondag is mijn oma bij mijn moeder, en ik breng me oma elke zondag dan naar huis en drinken we even wat.

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ongeveer 1 x per maand ga ik met Evy naar mijn oma.
    Ik vind het zelf leuk, maar ik doe mijn oma daar ook een groot plezier mee ook omdat ze evy zo leuk vindt.

5. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    Niet meer dus..sinds mn oma ernstig dement is, en me niet meer herkende de laatste keer dat ik langs kwam (wie is dat? *andere kant op kijkend*) wil ik eigenlijk niet meer...vind het ZO erg om mijn lieve omaatje zo te zien 'aftakelen':):(

Eerder ging ik elke week toen ik nog thuis woonde, en sinds ik samenwoonde toch wel elke 2-3 weken :(

6. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Toen mijn oma nog leefde was ik er dagelijks.
    De vader en moeder van mijn vader leven nog wel maar heb ik al sinds ik 2 ben niet gezien en dat wil ik graag zo houden.

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Dat verschilt hier nogal. Manlief heeft nog 1 opa, maar die is enorm vergeetachtig enz. Daar gaan we niet echt heel vaak naartoe :)

ik heb zelf ook nog maar 1 oma die bel ik wel 1-2 x per week.
    Maar kom er ook niet zo heel vaak, toen ik nog thuis woonde kwam ik er elke dag een bakje koffie doen, moet zeggen mis het soms ook wel hoor, maar ja woon er nu ruim een half uur vandaan, heb mn drukke gezin, 3e zwangerschap, manlief die veel werkt dus lange dagen maakt. De dagen dat hij thuis is, is het ook al druk boodschappen doen, en andere dingen doen, en 9 van de 10x schiet er wel wat bij in dat het weer niet lukt om te gaan

We proberen wel af en toe langs te gaan, maar soms lukt het gewoon niet dus het verschilt eigenlijk hoe vaak we gaan.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik heb nog 1 opa, die woont niet echt in de buurt (uurtje rijden). Daar ga ik gemiddeld 1x per maand naar toe. Hij komt zelf zo'n 2x per jaar bij ons, en ook een paar keer per jaar bij mijn ouders. Dan probeer ik daar ook te zijn.
    De oma van mijn vriend woont wel in de buurt, daar gaan we ongeveer 1x per twee weken heen. Zij komt verder ook nergens meer.
    Onze dochter vindt het geweldig om naar haar overgrootouders te gaan..

9. meimamma

meimamma Fanatiek lid

Ik heb mn beide omaas nog met 1 bel ik dagelijks en kom ik 3x in de week.
    Bij de ander kom ik minder 1x in de maand en bellen wekelijks.

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    nooit,mijn moeder heeft ooit ruzie gekregen met haar moeder en daar hangt nu zoveel spanning dat ik ermee gestopt ben.
    ik had toch al niet zo`n goede band met haar dus vind het niet zo erg. mijn andere oma is al jaren overleden.

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier geen opa's en oma's meer helaas.... Van mama's kant zijn ze beiden gecremeerd, van papa's kant begraven, en het kerkhof is hier vlakbij. Ben volgens mij een van de weinigen die nog wel eens naar het graf gaat...

12. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Tot mijn 24e zat ik elke dag even bij mijn oma (mijn mama's kant), dat was mijn buurvrouw en ik vond het heerlijk om daar even te zitten kletsen en thee te drinken.
    Maar mijn oma heeft Alzheimer en die kan niet goed tegen drukte, nu kom ik er alleen nog eventjes als ik bij mijn ouders ben. En dan een minuut of 10, dat is genoeg. Mijn meiden zijn ook gek op haar, kinderen en ouderen dat is een magische combinatie hoor... maar ja, te veel mensen en mijn oma raakt de draad kwijt dus ik probeer het kort te houden. Ze weet van mij en mijn kids gelukkig wie ik ben, ook weet ze dat mijn man bij mij hoort. Mijn schoonzus daar heeft ze zich vorige week aan voorgesteld (die is al bijna 10 jaar met mijn broer getrouwd, maar die kwam nooit bij mijn ouders, dus voor mijn oma te lang geleden)...

mijn andere oma, die zie ik minder, maar dat komt ook door drukte. Gelukkig komt ze altijd op onze verjaardagen, en ik dus ook naar haar. Wil binnenkort keertje langs, heeft Sam gevraagd en we vinden het eigenlijk allemaal heel gezellig en fijn. Dus erg dat ik er zo weinig kom.

Mijn man heeft geen grootouders meer

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    euhm zelden... sinds mijn opa is overleden kom ik er eigenlijk nooit meer.... daarvoor ook niet heel vaak maar zeker wel eens in de 2 maand ofzo... gingen we ffe koffie drinken doordeweeks op een middag.... ik lig mn oma niet zo, had meer met mijn opa maar die is er helaas niet meer....

14. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier gaan we elke week 2 a 3 keer naar mijn oma toe :)

15. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mijn grootouders zie ik nooit. Ga wel regelmatig na de oma van mijn vriend.

Mijn oma is overleden toen ik 10 was, had ik een hele goed band en was er regelmatig te vinden. Mijn opa heeft een nieuwe vriendin gevonden en daardoor ziet bijna niemand van de familie hem nog.

Mijn andere opa is overleden toen ik 6 was, weet ik nog maar weinig van. Met mijn oma (stiefmoeder van mn vader) heb ik het contact verbroken toen ik 14 was, kwam wel op mijn verjaardag maar niet bij me broertje of zusje en dat was ik vond ik niet eerlijk dus toen mijn ouders niet thuis waren heb ik haar gebeld (ouders waren niet blij maar stonden wel achter me).

16. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn vriend heeft zijn opa nog en die wil het liefst elke 2 weken erheen, ik heb nog een opa en opa&oma en daar gaan we eigenlijk bijna nooit heen omdat ze verder weg wonen. maar die bel ik wel af en toe.

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    wij gaan meestal elke zondag, maar soms als er eentje op bed ligt, dan slaan we een zondag over.
    De kindjes komen er vaak 2x per week, als oma oppast, gaat ze meestal ook naar mijn oma.

18. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Zou graag nog eens naar mijn opa gaan ... helaas 3 jaar geleden overleden. Ondanks dat hij een uur rijden bij mij vandaan woonde ging ik tot zijn dood toch wel om de twee weken naar hem toe. Het was een hele lieve en bijzondere opa.

Mijn oma's heb ik nooit gekend.

En ... nou ... groot verdriet. Toen ik 12 was mocht ik van mijn moeder kiezen. Of een dagje naar dierentuin of naar opa (van andere kant) op bezoek. Ik koos voor dierentuin. Een week later telefoontje dat opa was overleden.
    Heb mezelf nooit vergeven dat ik destijds voor dierentuin heb gekozen.

19. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb nog één oma, ze is 88. Ik ga één keer in de vier weken op visite.
    Ze woont hier een uur rijden vandaan, anders was ik elke week gegaan.

20. Maccy

Maccy Bekend lid

26 dec 2008
    513
    0
    0
    Ik heb ook nog maar 1 oma. Ik zie haar elke andere dag, omdat ze niet meer zelf kan koken en dan ga ik met mijn zoontje bij haar eten. De andere dagen gaat mijn moeder. Ze woont gelukkig een kwartiertje fietsen hier vandaan.

Deel Deze Pagina