Zijn er mensen die vrijwilliger bij de kindertelefoon zijn? Hoe gaat dit in zijn werk? Het lijkt me wel mooi om een luisterend oor te bieden voor kinderen, wanneer ik niet hoef te werken.
ik weet het niet zeker jel maar dacht pas eens gelezen te hebben dat de kindertelefoon er mee stopt. maar anders bel ze op en vraag het gewoon. ze zullen je daar vast kunnen helpen. leuk idee trouwens
Ik zit intussen even wat meer te googlen en zie de site van Word vrijwilliger bij de kindertelefoon en zie dat je ook een hele training moet volgen en dat je naar een locatie moet. Ik dacht dat dit ook gewoon vanuit je huis kon. Maar als dat dus niet zo is en ik moet er speciaal voor naar een andere plek, dan pas ik daarvoor. Ik zag ook dat je een chat hebt. Maar dat de kindertelefoon gaat stoppen, geen idee.
Ja, voor je vrijwilliger van de kindertelefoon wordt moet je een training volgen. Ik heb het een tijd geleden (1996) gedaan. Dat was toen een week training op locatie en daarna eens in de week een tijd waarbij je ook meeluistert en begint met antwoorden. Was heel intensief. Kindertelefoon is meestal een soort callcentertje op locatie waar alle vrijwilligers naar toe komen. Maar er zijn in veel steden locaties. Waarom zou je je daardoor laten afhouden van wat je echt leuk lijkt?
Nou, het is natuurlijk ook niet betaald he? Anders zou het me heel leuk werk lijken. En als ik dan een week een training moet volgen, ok dat is misschien logisch. Maar dat op locatie werken staat me tegen. En ik zag dat de dichtsbijzijnde hier een half uur vandaan is. Maar was ook wel benieuwd om de ervaringen erover te horen. Dit is een onderwerp wat ik hier op zp nog nooit ter sprake heb zien komen. Je zult dan ook wel vaak te maken krijgen met neptelefoontjes. Ben er niet trots op, maar zelf heb ik vroeger ook wel met vriendinnetjes in een telefooncel gestaan om een raar verhaal op te hangen. Dus daar moet je dan ook mee om weten te gaan, etc...
ik heb het even gedaan. Was wel leuk om te doen. En volgens mij was in mijn tijd (ik ben 30) de kindertelefoon heel erg hot en ging je ook nep bellen, ik vond het zelf wel meevallen. De training is idd een week maar wel heel leuk! Je leert er veel van. en je krijgt telefoontjes over vanalles! kinderen die niet weten waar ze hun werkstuk over moeten maken, eerste ongesteldheid, pesten (das wel zwaar trouwens). Echt heel zware problemen heb ik trouwens niet aan de lijn gehad. Denk dat het daarvoor toch te moeilijk is. zou jammer zijn als ze stoppen trouwens... ik ben zelf gestopt omdat ik zwanger was en daarna studeerde en aan het werk ging (voor de klas)
ik heb me ook ingeschreven ervoor je moet indd trainingen volgen heb de mailtjes met uitleg nog in me mailbox kan hem wel naar je doormailen als je wilt pb me dan maar.