Eerder een vijf tot een zes dan een zeven...Tot nu toe zijn onze ervaringen met het CB niet zo denderend...Het ene bureau herkent niet eens spruw en wil ondanks mijn verzoek niet goed in het mondje kijken. Een week later op een ander bureau wordt spruw geconstateerd...De eerste afspraak wordt gemaakt op een datum dat onze schat al negen weken zou zijn, terwijl dat toch echt in de eerste maand plaats moet vinden. Het huisbezoek voor controle van de oortjes komt niet opdagen etc etc.....
Ik heb een 7 gegeven. Vindt het CB wel ok. Ze zijn lekker relaxed met alles, geen dwingende adviezen enzo. En de vorige prik was het zelfs gelukt om 1 inenting te geven zonder dat Thijmen het merkte Bij de andere lukte dat niet vanwege de vloeistof, maar daar huilde hij maar heel even. Vind ik toch best knap! Hmm, misschien hebben ze eigenlijk wel hoger dan een 7 verdiend
Hier verdienen ze zeker wel een o. Wij gaan alleen nog voor de prikken. Heb die lui 3 x moeten vertellen dat Rosalie aan de medicijnen zit en dat Rosalie daarom wat slapper in dr nekje was (moeilijk het ff opschrijven). Zijn nooit door gestuurd voor haar voorkeurshouding naar een fysio, ze was zelfs een twijfel geval voor redressie helm therapie toen ik uit eigen initiatief naar de fysio ging. UUUhhhmm kwam binnen zegt dat mens "heb je nog vragen? " ik zat nog geen eens. Rosalie had een inniminie smetvlekje in dr lies (ja dat komt weleens voor bij baby's) en ik kreeg toch over de zeik van dat mens, ze stuurde nog net niet de kinderbescherming op me af. Ik was eerst met fruit begonnen daarna met groente, dat is volgens hun ook een misdaad. Tja dan hadden zij MIJ beter voor moeten lichten.. Rosalie haar hoofd was iets te klein volgens het CB, bij de kinderarts de dag erna was er niks aan de hand.. Kan eigenlijk nog wel even door gaan
Hier verdienen ze zeker wel een 8. Iedereen hier in de wijk heeft problemen met onze wijkverpleegkundige behalve wij Ze zegt gewoon wat ze denkt en voelt en wij ook en tot nu toe heeft het nog niet gebotst.
Een 6 of een 7. Ze zijn niet heel slecht ofzo en ook niet erg pusherig het is alleen storend dat ze ze weinig van bv weten. Maar toen ik mn zoon nog niet wou laten inenten waren ze wel weer heel begripvol. Kan het overigens wel beter vinden met de verpleegkundige dan met de arts maar opzich heb ik geen moeite met ze... en slechte adviezen die gaan gewoon weer het andere oor uit.
Vind ze wel okee hier. Ben pas twee keer geweest dus echt oordelen dat kan misschien nog niet... Ik vind het alleen allemaal van die nutteloze vragen. Eet ze goed? (Ja duh, moet je die kop zien) Slaapt ze goed? Met mama ook alles goed? En dat eerste gesprek hier thuis... Hoe zie je je eigen jeugd? En die van je man? Wil je Lena een zelfde soort jeugd geven? Pfffff Wat een gedoe, en als er iets is dan ga ik zelf wel naar een huisarts ofzo. Maar ja het zijn allemaal bijzonder aardige mensen met allerbeste bedoelingen hier dus ik zou ze en 8 geven tot heden. Maar ja, ik kan me voorstellen dat wanneer er iets is met je kindje en zij eigenwijs blijven doen of iets verkeerds adviseren, je hier niet blij van wordt!
Hier ook een 7 tot 10. We hebben een super CB. Verpleegkundige en arts zijn allebei erg goed. Ze vertrouwen totaal op mijn moederinstinct. Dringen niks op, vinden het allemaal goed. Geven handige adviezen mee, zijn gek op Nathan etc.etc. Oh en ze hebben een handig telefoonnummer. Ik kan ze altijd bellen, ze hebben zelf een keer om 23 uur terug gebelt omdat we even niet meer wisten wat we moesten doen. Toppie dus!
hier zeker een 8. alles gaat prima, heb nooit comentaar gehad en geven me goede uitleg . controles en prikjes gebeuren netjes en ze zijn heel vriendelijk.
Ben redelijk tevreden maar vind wel dat ze niet van die goeie tips geven. De vk zegt gewoon ja dat kun je ook eens proberen, maar ze komt nooit eens met goeie tips. De arts ben ik wel tevreden over.
Ik heb een prematuur kind en merk dat ze daar gewoon niets vanaf weten... Ze geven heel algemene adviezen, waarbij ze niet naar het individuele kind kijken.. Daar heb ik niet echt veel aan, helaas... En als ie voor het wegen net een fles van 200 cc naar binnen heeft gewerkt en al 2 dagen niet heeft gepoept, durft die arts gewoon te zeggen dat ik nog maar geen pap moet geven, om te voorkomen dat ie mollig wordt...... zucht...
Ik heb een 5-7 gegeven. Ik heb niks tegen maar ook niks met ze. Ik kom binnen, vertel hoe het gaat, krijg te horen dat ik het goed doe en of ik vragen heb en ik vertrek weer. Dus eigenlijk vind ik het wat zonde van de tijd.....
een 8 zeker wel. Hier hebben ze zelfs gepoogd mijn moeilijk lopende bv weer op gang te brengen door een lactatiedeskundige langs te sturen. (aanbieden en na akkoord langsgestuurt, dus neit opgedrwongen ofzo) Verder zijn het beide fijne mensen de WVK en de arts. Ze hebben me zelfs extra gebeld in de eerste paar maand omdat onze Demi zoveel huilde door krampjes ed. Ze zat op de grens van net wel, net niet huilbaby. En ik heb het enorm gewaardeert dat ze uit eigen initiatief mij gebeld hebben om te vragen hoe het op dat moment met ons ging. Dus ik ben tevreden en blij met ze. Ik volg niet alle adviesen, daarbij kijk ik ook naar mn dochter. Maar neem hen wel serieus, doen ze bij mij ook.
Bij ons gaat het meestal wel redelijk, maar soms zijn het grote zeuren. Ik weet na 3 kindjes precies wat ze willen horen en antwoord dat braaf. Bijvoorbeeld of je je kindje van 8 maand al leert drinken uit een beker. ik zeg dan :" ja daar zijn we mee bezig", maar zelf vind ik die regel onzin, een baby word niet voor niets zuigeling genoemd, en heeft dus behoefte aan zuigen, en dat mogen ze van mij dus ook zeker het eerste jaar! Ja, het zou beter wezen voor de spraak, mn. de lipspanning, maar ik sprak laatst een logopediste en die vond 8 maanden ook overdreven en gaf mij groot gelijk! Ik heb het meest aan ze in de periode dat ik borstvoeding geef, dan hebben ze nog wel eens nuttige adviezen. Het minst heb ik aan ze gehad toen mijn oudste dochter een koemelkallergie had, 4 maanden huilde en ze dat niet serieus namen, ondanks mijn aandringen. Mw al die kleintjes hebben last van krampjes op deze leeftijd! En mijn dochter, die door haar koemelk allergie niet veel mocht eten, eigenlijk alleen gezonde dingen, maar die desondanks toch een behoorlijk overgewicht heeft, waar we dus niks aan kunnen doen, maar zij hadden hun oordeel klaar hoor, ben zelfs naar de dietiste geweest, maar die kon ook niet zoveel veranderen aan ons eetpatroon! Wat ik ook heel slecht is is dat het per cb zo verschilt, er is geen rode draad te ontdekken. Je bent afhankelijk van wie er werkt en wat zijn?haar visie op iets is! Mijn schoonzusje hadden allebei een kindje met kiss, en daardoor een afgevlakt hoofdje. Bij mij grepen ze heel adkwaat in, maar bij mijn schoonzusje niet, daar zou het wel weer bijtrekken etc. Gevolg, ik was er op tijd bij en bij ons is het redelijk goed gekomen, het dochtertje van mijn schoonzus mocht om een reden geen helmpje en heeft nog steeds een scheef hoofdje!
Het is maar net wie je treft op dat CB. Over het algemeen ben ik niet tevreden. Maar met die verhalen zal ik jullie niet vermoeien. Wat ik niet snap is dat er geen homogeniteit heerst onder cb's. Iedere cb heeft haar eigen regels.... Nederland op zijn smalst.
ik ben er pas 2keer geweest en heb ze een paar keer gebeld, maar tot nu toe heb ik geen klachten. wel vind ik dat ze soms een beetje alle kindjes over een kam scheren. ieder kind is anders en je moet het advies een beetje aanpassen. maar ik mag zeker niet klagen. liefs doris
7-10 ingevuld. Ben over het algemeen erg tevreden over mijn CB. Kan altijd bellen met onze wijkverpleegkundige, is ook erg betrokken. Geen slechte ervaringen tot nu toe.
Ik ben supertevreden, vanaf dag 1 staan ze klaar met advies dat overigens nooit bindend en dwingend gegeven wordt. Ik heb een superlieve wijkverpleegkundige die helemaal dol is op Jelte en een hele aardige arts. Toen Jelte uit het niks begon te huilen en ik niet meer wist wat te doen kwam de wijkvp langs en de dagen daarna belde ze af en toe even. Ik ben blij met ze!