Jou mening over het CB!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vivianbraak, 18 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat voor cijfer geef jij het CB?

1. 0 tot 3

2. 3 tot 5

3. 5 tot 7

4. 7 tot 10

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hey wat leuk, nog een Jelte :D

2. maartje1983

maartje1983 Actief lid

29 apr 2007
    184
    0
    0
    op zich ben ik er niet echt heel erg ontevreden over, maar bij mij hamerde die verpleegkundige heel erg op het rust en regelmaat, terwijl ik het voor mijn gevoel wel goed deed (rust en regelmaat op mijn eigen manier) Uiteindelijk werd ik er erg onzeker door en probeerde alles te veranderen, maar dit werkte gewoon niet voor ons kindje. Nu hij steeds ouder wordt merk ik gewoon dat het allemaal makkelijker wordt en dat hij nu ook inderdaad alleen in slaap kan vallen.
    Ze moeten meer kijken naar het kind want niet ieder kindje is hetzelfde.
    Ik volg gewoon mijn eigen gevoel.

3. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb 3 tot 5 gekozen, het zijn hier een stel amateurs vind ik. Als we vragen hebben, wuiven ze alles door naar de HA (waarom kom je daar dan bij een arts?), toen A een weekje had waarin ze snachts wakker werd, mocht ik haar niet voeden maar moest ik haar laten huilen (ja dag, als ze honger heeft, krijgt ze eten. punt.) en zelfs over de bv hebben ze rare ideeën (ze vertelde over iemand die haar kind 'wel' 10 maanden bv had gegeven en hoe vreemd dat was. Toen ik zei dat ik dat zelf ook van plan was, kreeg ze een kleur ;))

Ik kom er dus alleen voor de prikken en het wegen en de rest regel ik wel met m'n ha.

4. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    piep piep piep piep piep, ik zal het maar niet vertalen.
    Ons cb bleef maar zeggen dat xander niks had misschien wat krampjes en meer niet, maar ja ik heb toch echt de afgelopen 8 weken met xander in het ziekenhuis gezetten. Omdat er wel degelijk het 1 en ander niet goed was.
    Nu hier ook een dikke 0

5. Ik ben tevreden over mijn CB. Ik heb zeker gemerkt dat er een verschil is. Mijn vriendin woont in ypenburg en al de dingen die mijn CB doet.Doen ze b ij haar niet eens. Bij mij wordt ze maandelijks gecontroleerd,groei en gewicht wordt gemeten. Zij gaan een gesprek aan met ons om te kijken of er dingen zijn waar te tegen aanlopen.Geven ons vaak folders mee met extra info.

Ik kan niks slechts zeggen over mijn CB in Den haag.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    ik ben goed tevreden hoor!

7. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    och ik vind het er wel best, zeg ja en amen. loop lekker te pronken met sophie en kan weer naar huis.

8. Citroentje

Citroentje VIP lid

7 apr 2007
    5.556
    0
    0
    Hey Vivian,

heb je topic nog terug kunnen vinden, heb er niet meer aan gedacht even te reageren maar hier een 3 als cijfer voor het CB!
    Een 3 voor het cb omdat de vpk erg betrokken is en ik daar ook echt mijn vragen kwijt kan de vpk krijgt van mij dan ook een 9!
    Toen mijn moeder was overleden en Tim zijn regelmaat door het ziekenhuisbezoek totaal kwijt was is ze thuis langsgekomen om te kijken hoe het ging en wat de mogelijkheden voor Tim waren om hem weer rust en regelmaat te bieden. Ze heeft ook nog steeds alle tijd voor ons!

Maar de arts die verdient echt een 0! Tim heeft een afgeplat hoofdje. Dit is al gezien toen hij 4 maanden was, dit was nog in de tijd dat we moesten inbakeren om zijn rust terug te vinden, we waren halverwege met inbakeren en ik moest hem maar meer op zijn buik leggen, dus ik gaf aan dat hij veel sliep (dat was wat hij de 5 weken ervoor tekort kwam) en de tijden dat hij wakker was niet op zijn rug lag, geen duidelijk antwoord op gekregen dus doorgegaan zoals we deden.

Nu is Tim 6 maanden en vond ze het nodig dat we langs de ha ging ivm met afgeplat hoofdje uiteindelijk bij de kinderarts geweest en hij zou in aanmerking komen voor helmterapie, fysio ook maar gebeld en zij vond mn dat we met 4 mnd al doorgestuurd hadden moeten worden omdat dan nog natuurlijke correctie mogelijk was. De fysio gaat overigens wel met het cb bellen hierover!

Verder een verwijzing gehad voor de dietiste vanwege mijn hooikoorts en het meer spugen van Tim door de fruithapjes (hij spuugt altijd al wel maar ja dat doen babies!) nu blijkt hij reflux te hebben! Natuurlijk is het nooit verkeerd om met advies van een dietiste bijvoeding te introduceren omdat hij toch een erfelijke allergie kans heeft maar ja na 6 maanden ontdekken dat hij reflux heeft is toch wel laat!

Sorry dames voor het lange verhaal!

9. acire

acire Fanatiek lid

jij zit bij hetzelfde consultatiebureau denk ik? in dt bejaardenhuis... ben de naam kwijt.

ik heb gelukkig geen slechte ervaringen daar nog, tegen mij en sascha zijn ze erg aardig, zijn niet zuinig met complimenten(wat altijd leuk is)

het enige commentaar van mij kant is dat ik daar laatst was en ze zeiden dat ik haar beter niet aan fruit kon laten sabbelen maar het beter bij potjes houden kon..

ach.. ik ben toch de moeder en bepaal het zelf.. ik zeg gewoon ja.

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ach, slecht zijn ze niet, maar hier hangt het ervan af wie je treft. De kinderarts vind ik niks en die is me veel te dwingend. De twee wijkverpleegkundigen zijn heel vriendelijk en kijken naar mijn leefwijze en opvattingen. Daar sluiten ze bij aan.

Ik geef dus 5-7. Dikke 7 voor de WVK en een magere 5 voor kinderarts.

11. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Heb er een slechte ervaring mee, ze geven me alleen maar een schuld-gevoel mee naar huis.
    Kyano viel veel af in het begin, en hij mocht maar 90cc hebben van hun, wat volgens de kinderarts erg weinig was.

Ga er alleen maar heen voor de prikjes, voor de rest ga ik wegen en zo bij de kinderarts.

12. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Raar, dat er toch ook verschil is tussen CB's. Bij ons is de afspraak eens in de zoveel tijd automatisch met de kinderarts, die dan dáár spreekuur heeft.

Op ons CB werken twee verpleegkundigen, een kinderarts en één assistent die de metingen doet vóór je afpraak met verpleegkundige of arts.

13. acire

acire Fanatiek lid

ja bij ons ga je de ene keer naar de arts en de keer erop naar de verpleegkundige, en ze hebben allebij al eens prikjes gegeven

14. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik heb 7-10 gedaan, ik heb nooit problemen met het cb hier en ze zijn heel makkelijk. ze vertellen uit hun zelf vanalles en luisteren ook echt naar je.

15. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Ik heb een 3-5 gedaan.

Ik ben niet te spreken over het CB hier, ik ben toch wel elke keer gegaan tot dat Milan 1 jaar was.

Alles wat ik deed was verkeerd en ik moest echt naar hun luisteren want hun wisten hoe het allemaal wel moest.

Milan was 5 maanden toen hij voor het eerst een prakkie kreeg, gewoon zelf lekker fijn geprakt en hij heeft heerlijk gegeten.
    Toen ik dat daar vertelde keek ze me zo afkeurend aan, ik had dat nog niet moeten doen en zou met groente potjes moeten beginnen, nou dat moest Milan niet die haalde zn neus daar voor op.

Ben nu zwanger van nr 2 maar mooi dat ik alleen ga voor de prikjes en verder zien ze me niet, het is allemaal goed gegaan met Milan dus met ukkie zal het ook wel goed gaan.

16. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    hier ook iemand die absoluut geen fan van het cb is.
    ben er al 5 maanden niet geweest,ga alleen vor de prikjes.
    ze hebben me zo onzeker gemaakt met tara.
    dat we haar gewicht wel in degaten moesten houden en misschien bloed af nemen of alles wel goed was,omdat ze weinig dronk enz.

kom ik bij de kinderarts in het zh ,hoor je dat alles goed zit en geen reden tot zorgen.

ook hebben ze een fout gemaakt toen tara 6 weken oud was .ze dronk op een gegeven moment erg slecht.ze zeiden toen tegen mij dat tara wel verzadigd zou zijn en dat ik het weekend aan moest kijken.
    ben toen toch maar naar de dokter gegaan want het zat me helemaal niet lekker.
    moest ik meteen door naar het ziekenhuis,want de kans op uitdrogen was erg groot.

nee ben er klaar mee!

gr linda

17. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Nou van mij krijgen ze een dikke 10 hoor! Onze dochter was een huilbaby en toen belde de vpk regelmatig en gaf adviezen. Onze zoon was wederom een huilbaby (ja, we vielen in de prijzen) en weer belt ze regelmatig en luistert ze! Op een gegeven moment kan je niet veel meer doen dan accepteren dat je kindje veel huilt maar het is heel erg prettig als er gewoon naar je verhaal geluisterd wordt en er niet wordt gedaan alsof je je aanstelt.

wup

18. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Ik geef een 6.
    Ze luisteren goed naar je, maar hebben echt hun eigen vastgeroeste ideeën.
    Nu ik Boaz heb (dus mijn 2e kind) gaat het veel beter omdat ik gewoon vertel hoe ik het doe en dat dat dan ook zo blijft.
    Dat durfde ik bij de eerste niet (probeerde ik ook niet, want ik dacht dat het CB wel wist waar zij over sprak)

Over bv weten ze hier veel te weinig. Op een gegeven moment stelde een moeder tijdens het inloopspreekuur een vraag over bv en zij kon daar geen antwoord op geven terwijl de vraag best wel simpel te beantwoorden was.
    Toen ging ze het maar aan mij vragen omdat ze wist dat ik al een tijdje bv gaf. Ik vind het maar raar hoor.....
    Ze juichen je de hemel in als je bv geeft, maar ze doen zelf geen moeite om zich erin te verdiepen.
    Bij 6 maanden:" Dan kan je nu ook een voeding laten vallen en een flesje met sap of slappe thee geven" :rolleyes: .

19. Niet meer actief

kheb 7-10 gedaan.

Kheb met mijn andere kids alswel met zoë geen problemen niets gehad. ben er best wel tevreden over zeg over het algemeen ja en amen en neem datgene in me op waar wij baat bij hebben.

Dankzij datzelfde CB en dankzij hun vasthoudendheid hebben zij al heel vroeg een nefroblastoom ontdekt, tenminste ontdekt, ze hielden aan dat haar moeder een echo moest laten doen via de ha en toen die weigerde bleven zij volhouden dat ze die echo echt moest laten maken, en is de ha uiteindelijk accoord gegaan met het resultaat dat ze een week later in Amsterdam liepen. Normaal gesproken wordt die tumor vaak pas geconstateerd als kindjes een jaar of 2 zijn en dan is het vaak te laat, veel kindjes overlijden dan.

dus nee. de een zal ongetwijfeld wat minder goede ervaring hebben, maar met het cb waar ik al die jaren loop alleen maar positief.

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Vind er geen bal aan, handig om te wegen en te zien hoe je kindje groeit. Met de reflux geen luisterend oor 'alle baby's spugen weleens, mevrouw', en net toen ik dacht dat ik er wel wat aan had omdat ze toch maar wel wilden provoceren voor kma aan te tonen, wilden ze weer niet.. ga toch maar naar je KA. KA zei, betreft de voeding, dus ga maar naar het CB. Dus ik weer terug. Geprovoceerd en er kwam hartstikke kma uit, zouden ze nog terugbellen over welke voeding wordt voorgeschreven, nou ik wacht nog steeds bijna een week later..

Kortonm, je kan misschien soms wat hebben aan de adviezen etc, maar eerlijk gezegd heb ik 100x meer aan wat ik hier op het forum lees en interactiefmet de andere mama's bespreek, aan dat wat ik van hullie daarzo hoor..

Ken ook een meisje die is 23 , heeft een baby en doet kei dr best om alles goed te doen enzo, en die kreeg gewoon op haar kop dat ze echt alles verkeerd zou doen met haar kindje. Alles moest echt anders, die werd er echt superonzeker van! Kan me voorstellen dat als je 100% afgaat op hun adviezen 'want die weten het', dat je daar idd onzeker van kan worden want ze zeggen zo vaak wat anders..

Dus, aannemen wat jouw gevoel zegt dat goed is, en het andere lekker naast je neerleggen en geen nacht over wakkerliggen! Jij krijgt van mij een 5.

Deel Deze Pagina