Dummies en lange jan vond ik lekker en skittles. Weet niet of iemand dit kent: Waren staafjes, ongeveer een cm dik en bijna 10 cm lang. In verschillende kleuren, rood was aardbei smaak, zwart drop, bruin cola, groen appel en volgens mij waren er nog meer. Waren zo ontzettend lekker. Heb ze al jaren niet meer gezien. Het zijn niet die staafjes met vulling. Ik deed ze weleens voor mijn tanden, dan kreeg je zo'n dikke bovenlip, of sabbelde eraan tot ze opwaren. Kauwen ging te snel. dat was zonde.
Oh jee ik heb veel snoep wat ik vroeger lekker vind maar helaas nu nog Van die snoeppapier ufo's met zuur poeder erin. Dan zo een swizzlestick die je moest dopen in kersen of sinaasappelpoeder (meestal goten we het hele zakje naar binnen) en verder van die lippenstiften wat in een plastic kokertje zit. Tegenwoordig zijn die helaas niet meer te vreten. Oh ja en zakjes zoet zwart/wit poeder van die gele met een beer erop. Krijg er nu al honger van!
boterballen, van die oranje ballen met gele binnenkant van die gele ruitjes alles wat zuur was en de ouderwetse ijslollies met kleurstof, toen hadden ze nog kleur en tegenwoordig zijn ze wit.
Vuurballen bij het bakkertje waren zonder kauwgom, van die zilveren balletjes, Stroopsoldaatjes, van die brokken druivensuiker waren ook erg lekker. Uhmm... Zal vast nog meer zijn.
Wij gingen vroeger in de pauze, lollies halen, waar kauwgom in zat. Ik heb ze pas gevonden in de supermarkt en ze zijn nog steeds zo lekker.