Ja zo'n ouiija bord krijg je mij niet bij in de buurt.. Schijn je hele verkeerde krachten mee te kunnen oproepen.. Maar idd aangeboren dingen zitten weer anders en daar kun je mee om leren gaan. En zoals iemand hier zei (weet niet meer wie sorry) kun je je er ook voor afsluiten en/of daar om vragen dat je met rust gelaten word
Ik heb ook af en toe een slaapverlaming (denk ik) dan word ik in mijn droom wakker (of wil ik wakker worden) en dat lukt dan niet enige tijd terug had ik het gevoel dat steeds de dekens van me af werden gehaald van de zijkant en vanaf de voeten heel raar in mijn gevoel trok ik de dekens terug
Weet je wat ik vroeger vaak had toen ik nog op de basisschool zat.. dat het leek alsof de muren en het plafond van mijn slaapkamer op me af kwamen. En dat was echt behoorlijk eng... ik ging dan vaak onder de deken liggen om het niet te hoeven zien
Maar wat het in mijn geval heel moeilijk maakt is dat ik én ermee geboren ben én Christelijk ben. Er staat nl in de Bijbel dat je je er van af moet houden, maar dat is onmogelijk wanneer het "gewoon" in je zit. Wat iemand zei: je kunt je ervoor afsluiten is ook niet volledig waar, ik heb er bijna geen last meer van, maar toch 2 weken geleden die vrouw gezien langs het bos. Heel af en toe komt het gewoon naar boven, ook al wil ik dit absoluut niet. Ik snap Mar en Baby dus heel goed en deel ook haar mening hierover, maar heb er zelf niet de complete regie over waardoor ik wel eens twijfel of ik wel een goed Christen ben (omdat ik hier last van heb) maar op zulke momenten denk ik dan maar: God heeft me blijkbaar deze gave gegeven en ik doe er geen slechte dingen mee, het zij zo en Hij moet later maar beoordelen of het goed was zo. Maar christelijke paranormaal begaafden worden in de kerken als duivelsbesmetten gezien en dat is moeilijk wanneer je wel oprecht christen bent.
Over zomaar op straat aanspreken; Ik ben zelf meerdere malen op straat aangesproken en die vertelden mij met name dat ik zelf een zeer begaafd medium zou worden. Wat ik toen heeeel vreemd vond. Ik kreeg ook de kriebels alsof ze mijin mijn blote kont konden zien Zelf kan ik van mensen heel helder dingen opvangen van mensen die ik passeer maar ik sluit mij er voor af. Ik vind het namelijk niet respectvol om ongevraagd in iemand energie te zitten. Al is het per ongeluk. Als ik merk dat ik iets opvang dan sluit ik mij af. Pas als ik écht een por in mijn rug en schop onder mijn achterste krijg vanuit de andere zijde dan zou ik er voorzichtig over beginnen. Maar ik hou het zo zuiver als ik maar kan en dus alleen met toestemming.
Over christenen en mediumschap; Ik vind het idee dat je van de duivel bent nogal een zware belediging :x Ik kan er boos van worden. Alles wat ik doe en wie ik ben in het leven doe ik vanuit liefde, ook altijd gedaan. Er is niks rots of naars in mij te vinden. Daarentegen snap ik wel dat er ook een gevaar zit in het mediumschap en dat is dat je ontzettend moet uitkijken of je het wel zuiver houdt. Er zijn natuurlijk genoeg mediums geweest een een nare 'ruis' op de lijn. En dat als je er werkelijk niets van weet dat je er van weg moet blijven (glaasje draaien etc) Anders kan je idd te maken krijgen met negatieve energie.
Ik maak eigenlijk nooit wat mee, maar het enige wat eng was, is dat ik een periode had dat ik 'm'n naam' hoorde. Stond ik in huis de was te vouwen, hoor ik ineens 'smneeeee', heel paniekerig. Manlief was aan het douchen, dus ik dacht hij uitgegleden was ofzo. Hij riep niet Later ook eens in de auto, heb toen de radio heel hard gezet hihi. Na een tijdje is dat over gegaan, en nu hoor ik niks meer.
Nou, ik zat op een bankje toen iemand naast mij zijn verhaal kwam doen. Ik durfdetoen serieus niet op te staan omdat ik dacht 'ja dag,,,wat ziet hij allemaal nog meer??' hahahahaha! Ik was 16
Waarom moet ik dit soort dingen toch altijd lezen terwijl ik weet dat ik hartstikke bang ga worden? Enge films kijken heb ik gelukkig al afgeleerd. Ik word al bang van alleen sommige reclames (van enge films) op tv, vind het eerlijk gezegd belachelijk dat ze sommige stukjes laten zien. Maar goed. Ik ben nu dus heel bang, en ik kruip tegen mijn vriend aan dadelijk.. zo niet kruip ik onder hem, dan durf ik tenminste nog mijn ogen dicht te doen Nu zie ik dus allerlei enge dingen voor me, ohh ik ben altijd zo bang dat ik wel kan gaan janken, echt waar.
Ik denk dat het er net aan ligt hoe je ermee omgaat. Jij doet er geen slechte dingen mee en hebt het nou eenmaal in je. Daar ben je absoluut geen minder goede christen door hoor Ik vind het knap hoe je ermee omgaat! Hier in het dorp woont een autistische jongen die een oprechte christen is maar stemmen in zijn hoofd heeft (heeft ook te maken met andere machten) maar door zijn geloof blijft hij sterk.
Pff wat een topic, met aandacht zitten lezen zeg! Hier mijn 'ervaringen': Vanaf dat ik mij kan herinneren zag ik een soort van sterretjes savonds in bed, die draaide ( net als een wereldbol en de lucht ) en af en toe zag ik dan rode puntjes met lijntjes die net als een hartslag op een monitor uitzagen?! Geloof dat dit met een jaar of 10 verdwenen was. Toen ik een jaar of 8 was sliep ik vaak bij mijn zus in bed. Ze had toendertijd een slaapbank die met de hoofdkant richting raam en balkon deur stond, de wand ertegen over hing een spiegel. Boven de balkondeur zat zo'n ouderwets klap raampje. Het begon te onweren en ik was toen heel erg bang voor onweer, na een paar flitsen onder de deken uit gekomen kijk ik in de spiegel en zie weer een flits, maar die flits stopte niet?! ( zag eruit als of een felle bouwlamp op de deur en raampje gericht was ) Ik was zo bang!! Mijn zus heeft op de kamer ook geesten opgeroepen, zonder mij gelukkig, waarbij een glas gesprongen is.. Toen zus het huis uit ging kreeg ik haar kamer, had altijd een raar gevoel op die kamer alsof 'iets' naar me keek. Nu woon ik bij mijn schoonouders in en heb ik het gevoel dat er iets naar me kijkt ook, maar minder. We lagen hier eerst op een andere kamer met rolluik, als ik dan snachts mijn ogen opende zag ik een soort rookgrijze schimmen ( geen idee hoe ik het duidelijk uit moet leggen? ) Net voor de bevalling van kamer gewisseld omdat dit meer praktisch zou kunnen zijn kwa indeling, geen rolluik en altijd de tv op sleeptimer Snachts naar beneden gaan is ook geen pretje, ik 'zie' vanalles als ik naar boven loop wat ik niet thuis kan brengen.. Echt creepy... Dus ogen dicht en snel weer naar boven het bed ik En de babyfoon, die slaat hier ook af en toe op tilt, een hele lange ruis, maar geloof dat dit door een buurman komt die een illegale radiozender heeft Al schrik ik me een hoedje als dat weer eens gebeurt! Ik geloof er wel in, maar wil er op de een of andere manier niet voor open staan, gewoon omdat ik het dood eng vind!
Dat ken ik! Ik was toen ook nog een klein meisje. Zag als het donker was van die rode stipjes die draaiden en overal waren... Ik vroeg me altijd af wat dat nou kon zijn. Misschien gewoon je ogen die aan het donker wennen ofzo? Al zie ik dat nu nooit meer zo duidelijk als vroeger.
Nou belediging....ik snap wel waarom het gedacht wordt, er staat in de bijbel dat waarzeggers en mensen die in de toekomst kunnen kijken gestenigd moeten worden, dat die dingen occult zijn en uitgebannen moeten worden omdat ze van de duivel komen, maar wat als je er mee geboren bent? En toch christelijk bent? Want de meeste gelovigen denken echt dat op het moment dat je tot geloof komt je daarvan verlost bent, maar zo werkt het dus echt niet, althans hier niet. Nou moet ik wel zeggen dat de pastoor die mij hiermee geholpen heeft en die mijn verhaal kent tegen mij heeft gezegd dat ondanks dat het op die manier in de bijbel staat God er toch een bedoeling mee heeft gehad mij deze gave te geven, ook al ben ik er zelf niet blij mee. Maar voor mij was het wel fijn om te horen dat ik er niets aan doen kan, zeg maar.
Af en toe doe ik nog wel eens mijn best om het nog eens te kunnen zien, maar helaas nooit meer gelukt... Weet wel dat ik dit altijd heel mooi gevonden heb!
Als je dit bij God voorgelegd hebt dan helpt Hij je ook om er goed mee om te gaan. Ik denk dat die tekst in de bijbel vooral bedoeld was voor de mensen in die tijd die opgingen in de hekserij en waarzeggerij.
Bedankt voor je berichtje. Het is met name heel moeilijk omdat je het gevoel hebt tussen 2 dingen in te staan die tegenovergesteld zijn aan elkaar. En idd ik doe er geen slechte dingen mee: ik draai geen glaasje, roep niet bewust een geest op etc. Van die autistische jongen vind ik erg om te lezen, want het blijft een levenslang gevecht van binnen en het is heel moeilijk om dan standvastig in je geloof te blijven ervaar ik zelf.