De Bijbeluitlegging van de pastoor die mij hielp was als volgt: Deze tekst is geschreven voor de oude volken, waar destijds erg veel aan afgoderij werd gedaan, daar schijnt die waarschuwing voor te zijn, maar ja, vertel dat maar aan de rest van christelijk nederland Maar goed: weer on topic
Ja appart he? En ik had helemaal niks met Suriname oid... Ik wist ook al heel snel dat dit de man was met wie ik oud wilde worden. De ketting heeft een speciale plaats in huis gekregen. Hij voelt zich er nog door aangetrokken als ik hem een keer draag. Het geeft me een fijn gevoel alsof ze nog een beetje bij me is.
Tja mensen die maar wat roepen maar verder niet onderzoeken wat er precies bedoeld wordt zijn er altijd Zolang je zelf maar weet hoe het zit
Ik heb nog steeds heel veel respect hoe je ermee omgaat mamabri, ik zie ze ook liever niet maar dat komt nu en dan gewoon opzetten, heb me er ook een tijdje voor afgesloten daar een slechte periode ben het ook met je eens dat je niet alles af kan sluiten want zo nu en dan komen ze er gewoon door heen.
Dank je wel, al moet ik eerlijk bekennen dat het me echt jaaaaaaren van mijn leven heeft gekost hoor. Ik heb er nu ook eigenlijk nooit meer last van alleen dus vorige week/2 weken terug en eigenlijk ook zo stom, want ik zie die vrouw op dat paard, ze verdwijnt na een aantal sec. en pas thuis dacht ik: wat raar, dat was weer een geestverschijning, zo gewoon is het eigenlijk dat ik er vaak niet eens direct bij stil sta Dat maakt ook dat ik wel eens aan mezelf twijfel of ik het wel of niet heb gezien hahaha
Wat ik me trouwens wel altijd afvraag is: als dit mijn gave is, wat moet ik er dan mee? ik bedoel, wat heeft het nou voor nut om die vrouw uit het verleden te zien? voor mij, maar ook voor haar? ik snap dat niet hoor
Herkenbaar ook haha soms sta je er gewoon niet bij stil nee. Wat je zegt wat voor nut het kan zijn, ik merk dat ik het fijn vind als ik anderen ermee kan helpen of mensen die er zo last van deze meer over de entiteit te vertellen die hun lastig valt waarom die dat doet of het goed of kwaad is. Is wel fijn voor diegene te weten dat ze geen angst hoeven te hebben en vaak voor diegene ook een stukje erkenning. Wat betreft die vrouw, kan ook zijn dat je de energie oppikt van wat er ooit eens geweest is, wat daar gebeurt is en dat het voor jou afspeelt beetje moeilijk uit te leggen maar je vangt dan de energie van die plek op.
Ik heb ook weleens 'wat' gezien/gehoord maar ik schijt 7 kleuren zeg maar. Ik sluit me ervoor af. Wil me niet verder ontwikkelen (nog niet, nu in ieder geval) Ik heb eens een man in zwarte cape voorbij het raam zien lopen. Bij mijn ouders was dat... wonen achteraf... niet aan straat ofzo.. dus was beetje raar dat die daar liep.. en hij vervloog zo in de lucht weer. 1x wakker geworden door een spook dat keihard stond te schreeuwen naast mijn bed. Ook een x last gehad van een poltergeist... die kwam op me af... zat in een heeeeeeeeeele nare periode van mijn leven toen.
Allwoman; antwoord op je vraag: ik zou er echt niet van gediend zijn. Ben er mee opgevoed en dat is totaal verkeerd uitgepakt. Heb er nu vreselijke afkeer van. Ben nu ook christen en sinds die tijd geen last meer van dingen, en ook niet van angst. Ik voel me veilig en beschermd. Waarom ik dit topic lees vraag ik mezelf nu af, ja het blijft een groot stuk van mijn verleden dus dat "trekt" toch.
mamabri: ik begrijp dat dat erg moeilijk moet zijn , maar volgens mij sta je er hartstikke goed in zo en doet het absoluut niets af aan het christen zijn. Bedankt voor je openhartig antwoord!
Wij zijn na het overlijden van mijn opa in het huis van mijn opa en oma gaan wonen en mijn oma is verhuist samen met haar 2 jongste kinderen ( 14/18) omdat ze het niet aankon alleen verder te gaan in dat huis. Mijn opa heeft euthanasie gepleegd thuis in zijn bed omdat hij in zeer ver stadium zat van darmkanker en al tijden was opgegeven. Hij had zoveel pijn en het afscheid was erg mooi. Wij zijn dus in dat huis komen wonen en dat hebben we geweten m'n opa was altijd al een grappenmaker en ging lekker door. Oa lamp knipperen , waaier vanzelf aan, en tv zappe. Ook ging er zo nu en dan een deur open of hoorde we iemand op de trap lopen. Mijn zusje werd elke keer smorgens continu gewekt door een knipperende lamp. Ze kwam altijd te laat en was een echte uitslaper. Op een morgen zegt ze " opa als jij het bent laat het ff weten en laat me gewoon slapen" en pats de lamp klapt kapot precies op die tijd. Ik ga smorgens naar school en kijk daarvoor ff tv . Alleen sneeuw, hij deed niks, alleen sneeuw en afstand reageerde niet een. Zelf dvd deed het niet. Ik boos en reed dan wel alvast naar school en ging daar wel hangen met wat vrienden . EenmaAl ff op school hoor ik dat er een ongeluk plaats heeft gevonden op het fietspad waar ik altijd reed naar school op het tijdstip dat ik daar normaal daar reed. Ik geloof er heilig in dat opa dit zo geregeld heeft. Tv was trouwens niks mee aan de hand en deed het gewoon. Toen mijn oma 7 jaar later dood ging hield het plagen op. Oma was wat minder van de grapjes en ze hadden rust gevonden. Mijn opa koos het nr van r kelly op zijn crematie. Dit nr had hij zelf uitgezocht voor overlijde en had ik zelf gekoppeld aan hem. 2 wk geleden ben ik getrouwd en liet nog even weten hoe jammer ik het vond dat ze d'r niet waren. nr had ik al jaren niet meer behoort en op onze huwelijksnacht enkele dagen na het trouwen liepen we de lobie binnen van het hotel en ja hoor r kelly op de radio. Ik zag dit als hun goedkeuring.
Als kind zag ik trouwens heel veel, nou ja hoorde vooral veel. Op een avond was ik compleet hysterisch. Er kwamen handjes uit de muur en voelde de paniek. snelle hardslag en kreeg geen lucht. Mijn moeder dacht nachtmerrie en sliep daarna weer verder in hun bed. Volgende morgen bleek mijn buurmeisje dat aan de andere kant van de muur sliep te zijn overleden in haar bed . Wiegendood. We hadden ongeveer dezelfde leeftijd van 2 jaar. Rond mijn 9e is alles gestopt kwa dingen zien en horen. Dit na een ontvoering en verkrachting en ging mijn energie ergens anders voor gebruiken. Heb dit dan ook afgesloten. Wel voel ik nog vaak energie zowel negatief als positief waardoor ik ook kan omslaan. Ook klopt mijn gevoel vaak en als er iemand ziek is of iets dergelijks dan veranderd hun aura waar ik erg gevoelig voor ben. Toch probeer ik bewust hier niks mee te doen. Afsluiten en er het beste van maken.
@ Allwoman.. Ik zou voor een belangrijke boodschap er wel voor open staan. Ik zou er wel van schrikken. Hier ook dingen meegemaakt. De oma van mijn man komt hier regelmatig een bezoekje brengen. Zelf zie ik niets, maar ik voel het wel. Mijn man ziet haar wel. Het engste wat ik zelf heb meegemaakt; Ik werkte altijd tot 00.30 uur en was rond 1.00 uur altijd thuis. Ik kon nooit gelijk slapen, dus keek dan altijd ff tv. Ik kwam thuis en had een onrustig gevoel. Dus ging op mijn gemakje tv kijken. Opeens hoorde ik geklop vanaf het plafond tot achter de tv. Zelfs de hond sloeg aan. Schrok me kapot en ben nog nooit zo snel boven geweest om tegen mijn man aan te kruipen. Ook mijn oudste dochter heeft wat mee gemaakt. Na haar middagdutje ging ze altijd op de overloop staan om me te roepen dat ze wakker was. Zo ook die middag en vanuit het niets wordt ze hysterisch en rent ze terug naar haar kamer. Ze wilde er ook echt niet meer af komen. Achteraf vertelde ze dat ze oma zag en dat die door de muur wegging. Ook regelmatig voetstappen boven. Deuren die ineens op een kier staan. Gelukkig kan ik me ervoor afsluiten. Dochter hoor ik er ook niet meer over. Alleen mijn man zegt vaak dat ze weer langs is gekomen. Ons huis voelt gelukkig ook rustiger aan.
Allwoman; ik zou er heel erg blij mee zijn en zeker nie van schrikken! Ben altijd opzoek naar bevestigingen
Zo heb ik een keer ook iets heel engs meegemaakt. Met school zaten wij in een huisje op kamp. Ik was toen 12 jaar. Een hele groep, zo'n 12 personen, ging glaasje draaien. Ik heb niet meegedaan, maar was wel aanwezig in de kamer. Ze hadden op papier letters of zo geschreven. Enfin, dat glaasje begon te bewegen wat voor een hoop gegiechel en gegil zorgde. Daarna zijn ze met z'n allen weggegaan Alleen ik was nog in het huisje. Nou, toen begon het: de kraan in het keukentje begon ineens te lopen, een harde straal, de tafel begon ineens te bewegen (echt te bonken op de grond. Nou, ik was zo bang dat ik naar buiten wilde gaan. Dat ging niet want de deur zat aan de binnenkant op de knip!! Ik was de enige die achtergebleven was en ik had echt niet de knip op de deur gedaan. Toen mijn groepje weer terug was gekomen heb ik verteld wat er gebeurd was. Daarop heeft iemand dat papier verscheurd wat ze gebruikt hadden en weggegooid. Daarop viel ineens dat glaasje wat ze gebruikt hadden van het aanrecht terwijl dat glaasje helemaal achter op het aanrecht stond. Dat was mijn ervaring. Brrr.