Ik heb maak vaak zo'n vreemde dingen mee, vooral mijn zoontje "ziet" vanalles, ik voel alleen dingen of zie ze in mijn dromen. Ik heb altijd al het gevoel gehad dat er op de boven verdieping van mijn ouders "iets" is. Toen mijn zoontje nog een baby was had hij vaak nachten waarin hij slecht sliep. Naar mijn gevoel werd hij gestoort door iets. Ik zei dan telkens "wil je aub mijn kindje met rust laten, hij moet slapen" en dan was het over. Een maar maanden geleden wilde zoonlief perse dat ik mee boven het meisje op zijn kamer ging zoeken. Ik mee, zegt hij: oh, ze is er niet meer. Op de weg terug naar beneden lopen we langs de kamer van mijn ouders. Zegt hij: daar is ze! Ze slaapt op oma haar bed. Hij naar het bed, gaat erop liggen, zegt: wakker worden..oh, nu is ze terug weg! Bij mijn vriend thuis heb ik altijd gezegt dat ik daar de aanwezigheid van een oude man voel. Een tijd geleden komt mijn zoon zeggen dat er een man aan de achterdeur staat. Ik ging er niet op in omdat de tuin volledig afgesloten is en je dus niet langs achter binnen kan. Zoon werd bijna kwaad omdat ik niet wilde gaan kijken, dus ik mee naar de deur. Doe hem open en zeg: kijk er is niemand. Terug in de woonkamer zegt zoon: nu zit hij in de zetel! Mijn vriend lachte altijd als ik bezig was over de oudr man, maar toen kreeg hij toch wat schrik. Ik ben er ook zeker van dat mijn zoon een onzichtbaar vriendje heeft. Hij heeft het steeds over "mijn Jerry", vertelt er vanalles over, speelt er mee, maakt er zelfs ruzie mee.... Wij kennen helemaal niemand die zo heet, ook op school zijn er geen kindjes met die naam. Soms praat hij erover alsof die Jerry een kind is, andere keren alsof het een volwassene is. Ik heb hierbij het gevoel alsof het iemand is uit het vorige leven van mijn zoon. K heb Jerry zelfs al eens moeten redden van een spook dat hem plaagde
Op mijn vorige appartement heb ik in een droom bezoek gekregen van een oude vrouw die daar nog aanwezig was. Ze vroeg me niet te vroeg terug te verhuizen en minstens vier jaar te blijven. Ik ben na een half jaar terug verhuisd en nadien begreep ik dat ik beter geluisterd had. Mijn leven zou er heel anders uit gezien hebben. Ook had ik daar vaak verwarming die 's nachts zomaar aanging of een kloppend geluid maakt. Het engste was toen ik in mijn zetel zat en het precies was alsof er iemand kei hard op de achterkant klopte, heel de zetel trilde er van, zelfs de katten die erop lagen verschrokken hun een bult. De eerste keer ben ik gaan controleren of dit door iets verklaarbaar zou kunnen gebeuren, maar echt niks gevonden.. Is een paar keer gebeurd.
Ik heb soms dat ik in mijn slaap weet dat ik droom, ben dan steeds in paniek omdat ik mezelf moet terug vinden omdat ik anders niet zou wakker worden.
Omdat deze in vorige posts er ook tussen stonden wat mooie en bizarre dingen. Toen ik zwanger was kwam ik wel op een meisjes naam maar niet op een jongensnaam. Opeens kreeg ik uit het niets 3 namen die ik nog nooit had gehoord en ook nergens van had: Livado, chantello en Jarento Mijn oudste zoontje toen ik zwanger was. Ik had het nog niet mijn moeder verteld. Ze zei op een dag; ik had gedroomd dat je zwanger was. toen ik moest bevallen. Ik had nog aan niemand verteld dat ik was bevallen. Mijn beste vriendin die ik ken vanaf dat ik 4 was belde me. Ze had gedroomd dat ik moest bevallen. En ook een goede vriend van mijn vriend belde op en had gedroomd dat ik zou bevallen. Mijn jongste zoontje: we moesten nog een naam bedenken. Omdat mijn oudste zoontje Jeremia Jarento hete wou ik een mooie bijpassende en Christelijke naam. Mijn schoonmoeder zei dat ik eens moest gaan kijken. Omdat ik half italiaans ben trok gelijk de Italiaanse namenrubriek mij erg aan. Ik zag de naam Isaia staan. Christelijk en past bij Jeremia. Toen ik het aan mijn vriend vertelde zei hij dat hij deze naam ook al in zijn gedachte had. Ik was 6 dagen overtijd. Ik ging in bad. Ik wreef opeens over mn buik en zij: we kunnen het kleine. Opeens kwamen de weeen op gang. Toen schoot er gelijk door mijn hoofd dat het een weeenstorm zou zijn terwijl ik de weeen niet heel heftig vond. De verloskundige vroeg nog: wil je eerst getoucheerd worden of wil je gelijk naar het ziekenhuis. Ik wou eerst getoucheerd worden. Ik had al 9,5 cm binnen 1 uur.
En trouwens schrikken als je kind die allang in zijn bedje ligt opeens naar je toe komt daar kan ik ook over meepraten. Hier in huis hoor ik snachts allerlei geluiden. Is niet heel vreemd ik woon met beneden/boven en naasten buuren. Mijn zoontje komt eigelijk heel soms maar uit bed. Ik ben wel eens zo erg geschrokken dat ik het echt niet had verwacht dat mijn hart zeg maar een soort van sprongetje maakte.
Terwijl ik dit topic zit te lezen begint ineens de muziekmobiel van mijn zoon boven zijn box te spelen......
Ik was een jaar of 10, mijn moeder bracht ons zusje naar bed mijn broertje en ik keken tv maar het stekkertje achter de tv liet wel eens los waardoor je geen beeld had, dus ik dat stekkertje weer wat aandraaien tot we weer beeld hadden ineens was er een vies eng hoofd te zien (een soort duivel met hoorns) heel eng en besloeg het hele beeld en deze lachte heel eng! mijn broertje en ik schreeuwen zo bang waren we mijn moeder naar beneden weg was het beeld
Ow spookverhalen zat hier.... Heb helaas de 'gave' om overleden mensen te zien (nee niet zoals the sixth sense hahahaha). Maar zo wist ik bijvoorbeeld al dat mijn vader aan het daten was zonder dat hij het verteld had, dit was zo'n 7 maanden na het overlijden van mijn moeder. Ik zag in eens mijn moeder die héél boos was, brrrr geen fijn gezicht, haar gezicht was echt in iets engs veranderd, een soort van enge heks. En toen vroeg ik me af wat er nou was, dus ik gevraagd aan haar en jawel hoor pap was aan het daten en dat vond ze niet zo leuk. Ik schoonzus opgebeld (zij gelooft me wel als ik zoiets vertel omdat zij ook gevoelig is voor dit soort dingen) en zij bevestigde dat pap weer aan het daten was. En zo wist mijn nichtje dat mijn moeder zou overlijden, mijn nichtje die toen 5 was tekende haar oma met engeltjes, mijn schoonzus dacht dat het feetjes waren want mijn nichtje had nog nooit een engel gezien, "nee" zei E. "dit is oma en de engeltjes komen haar halen om met haar te spelen in de dierentuin." Tja, dan lopen de rillingen wel.....en daarom heb ik nu een engel op mijn borstkas laten tattooëren, ter nagedachtenis van mijn moeder.
Ik heb persoonlijk geen nare ervaringen maar mijn moeder wel toen ze zelf nog klein was.. komt ie! Mijn moeder had vroegen altijd een tutu mee naar bed en toen haar oma nog leefde zei die altijd: Gooi dat ranzige ding toch eens weg, het ziet er niet meer uit! Toen m'n moeder 6 was kwam haar oma te overlijden en toen ze 's avonds in bed lag zag ze dat haar oma aan het voeteneinde van het ledikant stond en haar tutu weg pakte. De volgende dag hebben we gezocht naar de tutu maar deze hebben ze nooooit weer gevonden
Op de dag van onze bruiloft hadden mijn ouders gevraagd of hun buurman voor hun honden wilde zorgen, dus de buurman kwam rond een uur of 5 langs om ze voer te geven. Toen hij in de keuken de bakjes stond te vullen ging de televisie opeens aan. Hij zette hem maar gewoon terug uit, dacht dat mijn moeder er een timer op had gezet ofzo en hij vroeg er ook nog naar toen hij haar later belde. Er zit geen timer op de TV en je moet hem aandrukken met een knopje aan de zijkant. Vond dat erg mooi, want ik weet dat het mijn opa is (heb ik nooit gekend), op mijn 18e verjaardag liet hij ook merken dat hij er was namelijk. En mijn moeder heeft een aambeeld staan in haar woonkamer, die heeft mijn opa gemaakt omdat hij veel deed met metaalbewerking. Iedere ochtend als ze beneden kwam, was hij verschoven. Dat hield wel twee maanden aan, tot mijn stiefvader in een psychose raakte en vertelde dat hij met opa had gepraat en die had gezegd dat hij hem mooier vond staan zoals hij hem iedere nacht zette. Daarna is het nooit meer gebeurd. Ik weet dat mensen er vast hun vraagtekens bij hebben omdat hij in een psychose was, maar ik ben ervan overtuigd dat je tijdens een psychose dichter staat bij het paranormale. Oh en nog ééntje. Een vriend van me overleed nadat hij tegen een boom reed. Ik en een vriendin van me (die ook zijn ex was) voelden ons natuurlijk vreselijk. Een halfjaar na het ongeluk droomde ik dat ik op school was, waar ik hem van kende, in een klaslokaal. Opeens was het lokaal ontzettend fel verlicht en zag ik die vriend naar me toe komen. Hij zei tegen me dat hij okay is en of ik dit ook tegen Manon wilde vertellen (die vriendin). Krijg nog kippenvel als ik eraan denk, maar het was echt heel mooi. Weet zeker dat het niet gewoon een droom was. Spookverhalen, maar niet per se de enge versies
Toen wij net in ons huis woonden deed op een avond de lamp op onze slaapkamer het niet. Dus wij op de tast in het donker ons bed gezocht.... De volgende ochtend probeerde ik het nog eens, maar hij deed het nog steeds niet. Later die dag kwam ik boven....brandde de lamp! En dat gebeurde zo tot 3 keer toe.
Hier flikkeren de lampen regelmatig op de slaapkamer en de keuken ook wel eens in mijn vorig huis gehad maar zie er niks geestigs in
pfff ik heb heeeeel veel spookverhalen. Van tv's en computers die spontaan aangaan, tot een net opgemaakt bed wat weer overhoop ligt, van van de trap afgeduwd worden tot de visite die tot bloedens toe wordt open gekrabt
Ik had op mijn slaapkamer in mijn ouderlijk huis een tafeltje staan met daarop een kleine tv. Het tafeltje was ongeveer 50cm breed en 70 cm hoog. De tv (nog met zo'n kast erachter) was ongeveer 30 bij 30 cm. S'morgens werd ik wakker zag ik dat de tv achter het tafeltje stond. Met de beeldbuis naar voren. Alsof hij gewoon achter de tafel was gezet. Als hij van de tafel af zou zijn gevallen had ik dat ten eerste echt wel gehoord, ik had een laminaatvloer en ten tweede zou hij dan op de kop moeten liggen of met de beeldbuis de andere kant op. Maar hij was er gewoon vanaf gezet! En ik heb niets gehoord! Verder geen gekke dingen geloof ik.
Mamabri die van jou kan ik me ook nog herinneren gaf me toen al de rillingen terwijl ik best wat gewend ben pfff. Hier al heel mijn leven met entiteiten te maken dus teveel om op te schrijven, kan ze ook voelen, zo nu en dan zie ik ze ook maar liever niet dan wel. Heb zowel de goede als de slechte mee gemaakt.