Ik ken het verhaal niet meer zo goed, maar ik zal m'n best doen. Mijn (extreem nuchtere vriend) is daar een keer geweest omdat iedereen uit de buurt zei dat het daar spookt. Hij ging er hartje zomer 's nachts heen met 3 vrienden, toen ze voor het enge landhuis uit de auto stapten sloegen de luiken keihard dicht en ging de deur vanzelf open. Binnen waaide het, alsof het tochtte terwijl het onmogelijk was. Ik weet niet meer wat er binnen gebeurde maar ze werden doodsbang en renden naar de auto en reden weg. Elswout zit in een kleine bos, maar ze kwamen er maar niet uit. De hele weg in het bos werden ze gevolgd door tientallen orbs. Toen m'n vriend het verhaal vertelde geloofde ik er niks van, ik kende het huis ook niet. Dus hup wij in de auto en we reden erheen. Omdat het een bos was had hij groot licht aan. in het bos zagen langs de weg een grijzige schim lopen. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb omschreven. Ik kon het m'n vriend niet precies vragen nu omdat hij aan het werk is
Brrrrrr Ik had het trouwens vorige week dat ik langs bos/bomen reed en langs de kant een vrouwelijke ruiter op haar paard zag rijden. Met zo'n ouderwetse hoge hoed, rode driekwart jas en rok. Zij zat in dameszit, 2 benen aan 1 kant dus, en dat vond ik vreemd (want wie doet dat nog, de kleding bedacht ik pas later dat dat niet van nu was) En na een paar seconden was ze weg, ook zo raar
Dat is raar, want ik woon hier 32 jaar in de buurt en iedereen in Bloemendaal, Overveen en Zandvoort kent "dat enge huis".
Hier ook een verhaal. Een jaar voordat wij ons eerste huis kochten overleed opa van ML. Hij was het eerste kleinkind en oogappel van opa, die ook altijd bij hun in huis heeft gewoond. Een erg sterke band dus. Toen wij ons huis kochten heeft hij zijn opa dan ook heel erg gemist. Toen we helemaal gesetteld waren viel van 1 deur spontaan de klink eraf. ML zette deze elke keer terug, maar hij bleef eraf vallen. Ik denk nu nog steeds dat dat zijn opa is geweest. En mijn nichtje heeft ook zo'n gave. Toen mijn schoonzusje in verwachting was zei zij al, voordat er überhaupt getest was dat mama een baby in haar buik had, ze kon zelfs aanwijzen waar en hoe groot het was, ook wist ze dat het een meisje was (nichtje was toen 3 jaar). Bij mijn mk heeft ze 3 dagen van tevoren tegen haar moeder gezegd dat de baby van tante er over 3 dagen niet meer zou zijn. Zij heeft toen gelukkig niks tegen mij gezegd, maar na die 3 dagen belde ik haar inderdaad op om te vertellen over mijn mk.
Kennen jullie het spookhuis Sas van Gent? Inmiddels is deze afgebroken (wat ik echt zonde vond) Ik hoorde al jaren lang dat het daar zou spoken maar ja,het is niet om de hoek dus er heen gaan deed ik niet. Vond het ook een eng idee. Toch een keer met mijn vriend er heen gegaan. We zijn niet het huis in gegaan want dat durfde ik echt niet. We zaten in de auto naar dat huis te kijken,je weet maar nooit of je wat ziet ofzo,al ging ik daar niet vanuit. We hadden het expres stil gemaakt in de auto dus geen radio aan en de ramen dicht. We zitten wat te kletsen en opeens springt de auto radio aan en ook echt knetter hard! Ik heb gegild!!!!! haha Het was echt onmogelijk dat die aan kon gaan want de auto stond uit,sleutels had mijn vriend in zijn handen en toch sprong die radio kei hard aan. Na mijn gegil moesten we ontzettend lachen (zenuwen haha) en we hebben toen toch maar gauw de auto gestart en zijn daar weg gegaan. Ik had bewijs genoeg voor mijzelf dat het daar inderdaad spookt! Voor de gene die het niet kennen: Het wereldberoemde Spookhuis Sas van Gent met zijn eigen website.Joost The Ghosthunter
Daar had ik het in mijn eerdere post ook over. Het spookt daar echt ja, maar ik denk dat het erger is geworden toen er rituelen werden uitgevoerd door zwarte heksen op een gegeven moment. Ik wilde niet in de buurt van het huis zijn. De vorige bewoner (de directeur van de glasfabriek) is meerdere keren gezien op de bovenste verdieping. Heb dat zelf gelukkig nooit gezien maar ik moet ook zeggen dat als het even kon, ik dat hele gebied ontweek. De entree van het huis staat nu voor drankenhandel Driewegen in Terneuzen.. Ik ben er niet meer geweest (in Sas dus) sinds het gesloopt is, maar ik denk dat de spanning die er hangt, nog lang zal blijven. In welke regio woon je dan? Er zijn meer van zulke huizen in Z-V In Sas van Gent heb je een spookmolen, bij IJzendijke heb je de Jufferschans, klooster St. Anne ter Muiden en eerst de vlasfabriek in Koewacht maar die is afgebroken.
Ik stond alte afwassen bij mijn oma thuis en voelde dat iemand mijn shirt vastgreep en mij hard achteruit trok...ik draaide mij lachend om want dacht dat het een van mijn tantes was nou die lach verdween meteen want ik stond daar helemaal alleen. Ben keihard naar buiten gerend om te vragen wie er zojuist naar de keuken was geweest maar iedereen zat heel de tijd in de tuin....sindsdien durf ik niet meer alleen in de keuken te zijn s avonds (is zeker 15 jaar geleden Heeeel vreemd
Ik woon zelf in de buurt van Breda. Denk indd ook dat het door die rituelen die daar uitgevoerd zijn het erger en erger is geworden. Er schijnen ook vaak dode kraaien in het huis te hebben gelegen las ik eens ergens en had ook foto's gezien er van. Oeh,nog meer spookhuizen daar? Ik ben misschien gek maar ik vind het zo spannend om het te zien in het echt. Niet dat ik zo'n gebouw in ga. Ik heb zoiets van; Mensen gaan ook niet zomaar in mijn huis rond kijken en foto's maken dus waarom zou ik dat wel gaan doen in een spookhuis. Denk ook dat als je op die manier o.a. respect hebt en toont voor wat daar zit het je in principe weinig kwaad kan doen. Maar toen bij Sas in de auto met de radio die loei hard aan ging ben ik me echt wezeloos geschrokken en was ik ook blij toen we daar weg waren. Het voelde echt alsof het ons daar echt weg wou hebben,echt zo van : En nou oprotten! En dan deden we met plezier Van die man heb ik inderdaad gehoord dat hij vaak gezien zou zijn boven bij het raam in het huis. Maar ook kindjes zouden daar rond spoken en militairen. Denk dat die sloopt van het huis de boel alleen maar onrustiger gemaakt heeft. Snap dat veiligheid voor gaat uiteraard want er kwamen veel mensen toch op dat huis af en tja,het huis begon te scheuren en te verzakken. Je moet er niet aan denken dat er iets naar beneden valt als je daar in het huis staat!!! Maar wat er in dat huis ook zat,dat is natuurlijk niet weg na de sloop van het huis. En ik denk dat die entiteiten er juist kwaad om zijn,het huis is weg. Maar of ze dat ook zo beleven? Misschien zien hun het huis nog wel staan? Wij zagen enkel een oud huis (wat wel heel mooi geweest moet zijn in goede staat) en gaten en scheuren. Maar hoe ziet een entiteit het? Ziet die het huis nog gewoon zoals het was,met mooie meubels e.d. Al met al denk ik dat het daar op dat terrein wel ontzettend onrustig is geworden na de sloop. Ben er niet meer geweest,voelt ook niet goed om er ooit nog eens heen te gaan. Maar die andere spookplaatsen die je opnoemt klinken wel spannend!! Wie weet kom ik er ooit eens als mijn vriend en ik (na de geboorte van de baby uiteraard) eens op spookjacht gaan haha. Het is zo stom. Dingen in mijn huis moet ik niet hebben van gespook enzo maar het opzoeken zoals het Sas enzo vind ik dan weer mega gaaf en spannend. Zo schijnt het ook te spoken bij Slot Loevestein spookt. Veel verhalen gehoord en zelf toen ik daar was een hele vage foto gemaakt die ik niet kon plaatsen. We waren daar gewoon een dagje heen,rondleiding enzo. Best boring haha maar die foto.... Zal eens zoeken of ik m nog ergens kan vinden! Beloof niks maar als ik m vind zal ik m eens posten.
Oeh ja, foto's! Klopt, van die dode kraaien.. vond het maar nasty. Ben die ene keer dat ik er was, voor de afzetting blijven kijken. Mijn vader wilde het terrein op maar ik voelde inderdaad dat wat er ook was, het ons weg wilde hebben en had het idee dat ik die waarschuwing maar beter niet kon negeren. Was daarna nog dagen bang dat ik "iets" mee naar huis had genomen. Van die soldaten e.d. had ik ook gelezen, is ook best wel logisch.. En bij de spookmolen van Sas heb je trouwens ook van die ondergrondse gangen. Daar zijn ze eens in geweest met zo'n ghosthunter-programma op TV (met Katja Schuurman toen) Ik weet al die huizen wel te zijn maar ga er nooit heen, gives me the creeps even thinking about it Maarja, ontopic maar weer zeker xD
Hey leuk hier in de buurt dus! loevestein spookt het enorm, ik voel ook aanwezigheid van geesten al vrij snel en daar spookt het echt enorm! Vooral bij de trappetjes. Pas wel op heh met ghosthunting, je staat er op die manier namelijk wel voor open en das gevaarlijk, nou ja.. Dat kan het worden
Niet echt spookverhalen meegemaakt wel dingen waarbij ik mijn vraagtekens bij heb. Mijn oma is 2 jaar lang na haar overlijden bij me gebleven, ik kon haar niet zien maar voelde wel op n bepaalde manier haar aanwezigheid. In mijn dromen hele gesprekken met haar gehad, en op een gegeven moment vertelde ze in mijn droom dat goed was zo en dat he tijd was om te gaan dat ze niet bij me kon blijven. Ook heb ik n keer meegemaakt dat ik in mijn ouderlijk huis in bed lag en een ijskoude hand op mijn gezicht voelde, en mijn wang streelde. Verder horrofilms zijn niet aan mij besteed, paranormale activity ik scheet hem zeven kleuren. En de walking dead, nou midden in de nacht stond er zombies in mijn kamer, ik kan je vertellen mijn vriend was niet zo blij met mij, ik was echt in paniek ( ik was toen ook zwanger en had hele levendige dromen). en verder heb ik vanavond mij 2e nachtdienst en als ik vreemd kraakje hoor zal ik aan dit topic denken
Ghosthunting doe ik niet aan hoor hihi,kijk wel uit!! Vind het reuze boeiend maar echt op zoek ga ik zeker niet. Enige waar ik geweest ben bewust is Sas van Gent en dan van slot Loevestijn hoorde ik pas nadat ik er geweest was en ik die foto van mijn camera op de pc zette en dat vage iets zag. Maar ghosthunten doe ik zeker niet,wil niks mee mn huis innemen!!! Programma's op Syfy zoals Ghostlab vind ik ook super boeiend maar komt altijd zoooo laat dus neem het vaak op en kijk ik het overdag. Vind ik het ook minder eng haha Woon jij ook in de buurt van Breda dan? Geinig!!! Zo,en nu maar weer ontopic haha. Maaruh,je mag me altijd een pbtje sturen hoor als je dat leuk vind aangezien je ook in de buurt woont. Lijkt me leuk!