Wij hebben ineens heel veel vliegen onder de overkapping. Ik snap niet waar ze ineens vandaan komen/op af komen. Er staat alleen een loungeset onder en wat tuingereedschap (geen eten/drinken). Er zit echt een hele zwerm en dat vind ik heel irritant. Waar zouden ze op af komen??
Vliegen zitten graag op een beschut plekje, zeker als er regen in de lucht hangt. Verder ruiken ze heel goed en komen dan af op eten en drinken. Het werkt goed om kruidenplanten onder de overkapping te zetten, of lavendel. Daar houden ze niet van en gaan dan liever bij de buren onder de overkapping zitten.
Ik heb iets waarover je moet lezen, en nee, heb geen aandelen Hebben net de sleutel gekregen van ons nieuwe huis en die mevrouw was helemaal fan van het volgende: https://www.bestrijding-vliegen-muggen.info/ Ze had een busje met een paar sprietsjes erin laten staan en moet zeggen; werkt perfect. Het schijnt veel gebruikt te worden op boerderijen die veel vliegenoverlast hebben, paardenstallen... Misschien ook iets voor daar. Ben zelf nog ff aan het googlen en kijken of het echt nodig is, wij hebben (als iedereen netjes de deur dichtdoet met airco aan etc) weinig last van vliegen en krijgen dadelijk horramen. Maar wellicht het researchen waard
Gister het raam open laten staan, dom dom dom... Ben al de hele ochtend in de weer met de vliegenmepper. Straks stofzuigen Met drukkend weer (onweer op komst) gaan ze schuilen. En het feit dat we hier een weiland vol koeien voor de deur hebben werkt ook niet mee.