Heey. Ik heb pas bij iemand de uitnodigingen laten drukken voor mijn dochters verjaardag. En daar ook al voor betaald. Gister kreeg ik eindelijk na 3 weken bericht van Post.NL dat mijn pakketje bij onbestelde zendingen was aangekomen omdat het pakketje beschadigd en leeg was aangetroffen. Heb degene die het pakketje verstuurde hier ook over geinformeerd. Ze vond het heel vervelend dat het zo gelopen was maar wenste me nog wel een fijne verjaardag. Nu zegt mijn man dat ik toch wel recht heb op desnoods een gedeelte van het geld wat ik nu kwijt ben. Al is het maar uit fatsoen. Hij vind dan ook dat ik met haar hierover contact op moet nemen. Ik denk eerder dat het een gevalletje eigen schuld dikke bult is maar weet wel dat ik nu niks meer bestel wat niet aangetekend is. Wat denken jullie?
De verzender is tot aflevering bij jou verantwoordelijk voor t pakket. Een vergoeding lijkt me dan ook meer dan redelijk...
Het zou netjes zijn van haar om het bedrag door de helft te doen. Jullie hebben er beiden geen schuld aan dat dit zo is gelopen. Als de verkoper het heeft verstuurd en jij hebt het niet ontvangen, is daartussen iets fout gelopen: PostNL dus, maar die nemen hun verantwoordelijkheid nooit dus daar hoef je sowieso niets van te verwachten. Was het trouwens een pakket van 6,75 of ging het via brievenbuspost? Brievenbuspost is volgens mij echt op eigen risico. En je kunt proberen om te mailen naar de verkoper, maar ik denk dat als zij je tegemoet had willen komen, ze dat meteen had aangeboden.
Verzender is verantwoordelijk tot jij het hebt ontvangen. Zou zeker aangeven bij de verkoper dat je ervan uit gaat dat dit door hen bevredigend wordt opgelost.
De verantwoordelijk ligt bij de verkoper. Lees dit maar even: https://www.security.nl/artikel/43737/1/Juridische_vraag%3A_wie_moet_zoekgeraakte_post_vergoeden%3F.html
Dit lijkt me duidelijk. Zou ze dus mailen dat je graag je geld weer terug wilt. Vind het ook niet netjes dat ze zelf niet met een oplossing komt.
De webwinkel is altijd verantwoordelijk. Zelfs wanneer een retourzending kwijt raakt. Ze moeten altijd het geld teruggeven (mits je bewijs hebt dmv bijvoorbeeld track en trace code). Zijn kunnen vervolgens de kosten proberen te verhalen bij PostNL. Grotere webwinkels hebben daar vaak contracten en afspraken over gemaakt.
Ik vind dit geen uitgemaakte zaak na het lezen van dat artikel, ik lees nergens of het uberhaupt bij een webwinkel is besteld. Ook lees ik nergens wat ts heeft afgesproken met verzending. Dit is weer zo'n 1 kant van het verhaal topic.
als je bij iemand die het voor de hobby zelf heeft gemaakt gedaan hebt. denk ik dat je gewoon dikke vette pech hebt. postnl is verantwoordelijk dat het bij jouw komt. want diegene heeft het aan hen uitbesteed. als zij het goed op de post hebben gedaan waarom moeten zij dan de schade oplossen die postnl heeft veroorzaakt? grote bedrijven zullen dat waarschijnlijk wel doen maar kleintjes en hobby bedrijfjes minder snel. ik zou de rekening bij postnl neerleggen laten zij het maar oplossen zij hebben het probleem ook veroorzaakt. zijn waren verantwoordelijk voor het pakketje
En webwinkels proberen vaker onder regels vandaan te komen hè. Dat is hetzelfde als je iets besteld ,het past niet en je stuurt vervolgens de hele bestelling retour. Dan zijn ze ook verplicht de verzendkosten die ze jou gerekend hebben terug te sturen. Je wil niet weten hoeveel winkels proberen daaronder uit te komen.
Aangezien je kunt aantonen mbv het bericht van PostNL dat je het pakket niet gekregen hebt, zou je de kosten vergoed moeten krijgen. Heel veel webwinkels proberen hier onderuit te komen, persoonlijk kijk ik altijd de algemene voorwaarden na en als ze stellen dat kwijtraken/niet aankomen van een pakketje ter rekening van de klant komt, dan bestel ik er meestal niet.
We gaan idd uit van een bedrijf. En ik heb bij een bedrijf nog nooit zelf vermeld via wie ik het wilde laten versturen. Wist niet eens dat dat kon. Maar goed mocht ze het dus via een bedrijf hebben gedaan en de keus bij het bedrijf hebben gelaten dan heeft ze er recht op.
Ik ging er inderdaad vanuit dat je het bij een bedrijf besteld was. Met verkoop van consument aan consument zitten de regels weer anders. Lees: Wie is aansprakelijk voor verloren bestellingen bij particuliere verkoop? - Ius Mentis
Bedankt voor jullie vele reacties voor zover. Voor alle duidelijkheid,ik heb het niet via een echt bedrijf besteld. Iemand die ik nog ken van hier die heeft ze voor mij gemaakt. Daarom verwacht ik ook dat ik dus gewoon pech heb en wettig gezien geen poot heb om op te staan. Vind het wel vreemd dat Post.NL niet meer vermeld dan dat het pakket beschadigd en leeg is aangetroffen. Want waar is dat gebeurd? Heeft de postbode het dan gedaan of is het al misgegaan op het postsorteercentrum?
ik vind het in ieder geval niet netjes dat de verkoper je helemaal niet tegemoet komt. waar je recht op hebt weet ik niet.