overstappen van energieleverancier

Discussie in 'De lounge' gestart door Lad, 20 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wie heeft er ervaring met het overstappen? En waar moet je precies op letten? Wij zitten nu bij essent, maar ben benieuwd of het goedkoper kan, ik heb verschillende sites gezien dievergelijken maar vind ze niet zo duidelijk. Ik wil niet voor onverwachte kosten te komen te staan.

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Het kan meestal wel goedkoper.
    Maar let erop dat er bij het maandelijkse bedrag wat je betaald...ook leveringskosten bij in zitten.
    Anders kun je achteraf hiervan nog een 'leuke' rekening verwachten.
    Verder zou ik persoonlijk niet voor oxxio of de nederlandse energiemaatschappij kiezen.
    Heb over deze leveranciers al erg veel ellende gehoord.

3. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Ik ben werkzaam in de energiewereld en weet er best wat van af (doe dit al bijna 10 jaar).
    Overstappen hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, maar ik zou even op www.energiekamer.nl zoeken naar scores van leveranciers, dan kun je wel een beetje bepalen of ze betrouwbaar zijn.
    NL Energie zijn echt een beetje het stoute jongetje van de klas in energieland, daar zou ik NOOIT naar over stappen. Verder zijn er weinig leveranciers die het echt slecht voor elkaar hebben hoor.
    Let wel op de prijzen, want meestal ontloopt het elkaar echt niet zoveel. Met een beetje normaal gebruik kun je wel zo'n 5 a 6 tientjes op jaarbasis besparen, maar meer echt niet. Je moet dus echt kijken naar leuke aanbiedingen, bijvoorbeeld 'ontvang nu 250 euro als je klant wordt', dat soort dingen.
    Je kunt het beste kijken op de sites www.gaslicht.com of op www.pricewize.nl
    Als je nog specifieke vragen hebt, wil ik je best nog wat verder helpen hoor.
    (let wel, ik ben niet werkzaam bij een leverancier dus heb gelukkig geen last van 'concurrentie', dat ik andere leveranciers zwart wil maken ofzo).

4. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    O bedankt! ik ga die sites een bekijken!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Je moet ook even kijken naar het vaste bedrag wat je gaat betalen per jaar.

Mensen kijken vaak alleen naar de M3 en kwh prijs maar er zit ook een groot verschil soms in de vaste kosten

6. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    Had bij radar gezien dat nieuwe klante 250 euro kregen van de nuon maar bestaande klanten niet tenzij zij zich ook aan melden bij gaslicht.com. Dit heb ik toen gedaan en kreeg als bestaande klant van nuon ook die 250 euro.
    Dit was trouwens voor 2 jaar geleden, maar misschien heeft essent nu ook wel zo'n actie en hoe je helemaal niet over te stappen.
    Zie trouwens dat ze nu weer een aanbieding hebben voor 175 euro binnenkort maar weer eens bellen voor de nuon of dat ook voor de vaste klant geldt!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ohwjee heb me daar bij gaslicht aangemeld voor 150 euro energietegoed maar heb pas later gelezen dat als je al klant bent van die energiemaatschappij dat je er geen gebruik van kunt maken. Maar heb me al aangemeld hopelijk krijg ik er geen problemen van??

8. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik lees ook mee. Ook wij zitten bij Essent en hebben het idee dat we goed koper kunnen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij zitten bij essent, en zagen via gaslicht dat nieuwe klanten 250 korting kregen. Toen maar even gebeld met essent zelf. En we konden die bonus ook gewoon krijgen.

Deel Deze Pagina