Het tietenlied, ik moest daar altijd zo om lachten! Vooral omdat ik toen net een jaar of 12 was en bultjes begon te krijgen haha.
Haha leuk is dat he, mijn dochter ook al en mama doet gezellig mee ik vind echt een lekker vrolijk liedje, een beetje zomers ook
De Kerstezel Wakker met een wijsje Uit Kinderen voor Kinderen 11 en 12. Ik keek van Kinderen voor Kinderen 8 t/m 13. Daarna heb ik niet meer gekeken. Vooral de liedjes van 10 en 11 ken ik goed. Dat was nog buiten in een dorpje. Vond ik altijd zo leuk haha. Liedjes als Wij zijn kwaad op elkaar, De bombardon, Ouders te Koop, De Kangoeroe etc etc.
Ik ben zelf van 1983. Ik begon met het luisteren van de Kinderen voor kinderen vanaf aflevering 6 uit 1985. Die had mijn oudere broer op cassettebandje. En luisterde ik op mijn eigen radio of walkman. Ik begreep toen nog niets van die liedjes. Later gingen keken we ieder jaar op tv de uitzending, werd dan op video opgenomen en regelmatig herhaalt. Vanaf aflevering 10 uit 1989 begon ik de liedjes echt te begrijpen en leuk te vinden. Ik was toen 6 jaar oud. Ik heb ze toen gevolgd tot aflevering 15 uit 1994, al was ik er met 11 jaar toen al te oud voor... Het leukst vond ik de uitzendingen waar ook echt een "verhaal" in zat. Dat begon met aflevering zes, met een echte familie in een huis, waarin de liedjes in de dagelijkse dingen bezongen werden met "Ochtendhumeur". Die zing ik ook nog steeds
Beroemd Allemaal Kabaal Wakker met een wijsje Sandwichkind (over het middelste kind zijn) Ruzie (denk ik dat 'ie heet, van KvK 20 of 21 ofzo) Ik heb bijna alle uitzendigen wel gezien, maar gaf er op een gegeven moment niet zoveel mer om. Met KvK 19/20/21 liep ik stage op scholen en draaiden we het in de klas weer veel. Vandaar dat ik ook een aantal nieuwere liedjes leuk vind.
Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd Heb een verzamelcd in de auto, en de kinderen zingen alles mee. Favoriet van zoon was heel lang 'bikkel- bikkelhard', maar nu vooral 'huis in brand'. Zo noemt hij ze, ze heten anders. Laatste liedje gaat over oorlogsvluchtelingen, hij houdt van drama. Dochter houdt van 'zo maar BAM' (in vuur en vlam).
Wa wa wa waanzinnig gedroomd Ochtendhumeur ( ik ben jurrrrrrrgen) Stuntelkampioen En jaaa, Rikkie! Was is helemaal vergeten...zoo leuk. Ga ook eens kijken met mijn oudste, hij houdt zo van zingen!
IK ben toch zeker Sinterklaas niet. Op een onbewoond eiland. Afwaslied (heeheehee; er zit er eentje zich te drukken)
Die vind ik ook erg leuk en ook die van 'ik wil drummer worden'. Op een onbewoond eiland, waanzinnig gedroomd en bang zijn vind ik ook nog erg leuk. Ik vind er eigenlijk wel heel veel leuk, vooral de oudere (omdat ik toen ook echt de leeftijd er voor had )