Voor mij is het vanzelfsprekend... ik zou NOOIT foto's van het kind van iemand anders op social media zetten of waar dan ook. En dat geldt ook voor onze kleine. Ons kind dus wij bepalen wel of we foto's willen verspreiden of niet. Ik zei laatst tegen mijn moeder dat als ze een leuke foto heeft ze die best op facebook mocht zetten maar zij zei ook, jullie kind en die zet ik niet op facebook.... Ik zou echt pislink worden als ik erachter zou komen dat iemand foto's van mijn kind publiceert zonder mijn toestemming!
Ik plaats ook maar heel zelden foto's van m'n kinderen op Fb. Mensen weten dat van mij en respecteren dat. Als iemand al een foto waar ook mijn kind op staat wil plaatsen vragen ze t eigenlijk altijd. Dan vind ik t overigens ook niet zo'n probleem hoor. Maar ik waardeer het wel echt dat het gevraagd wordt. Ik app of mail vaak foto's naar de opa's en oma's of vrienden/familie die we minder vaak zien. Op t Kdv heb ik ook aangegeven dat ik niet wil dat foto's van mijn kids op Fb/website komen etc. Volgens mij zul je niet tegen rare reacties aanlopen hoor. En wie wel zo reageert heeft mooi pech
De enige die foto's bleef plaatsen op fb, is mijn moeder. Toen heb ik duidelijk gemaakt dat wanneer ze een foto wil plaatsen, ik wil dat zij dat eerst aan mij vraagt. Lijkt mij ook niet meer dan normaal; even toestemming vragen aan de ouders. Edit: Mijn ervaring is trouwens dat wanneer je kindje ouder is, de neiging tot foto's posten door anderen minder wordt