Hallo Meiden, Met mijn 1e zwangerschap heb ik een spoed sectio gehad ivm een loslatende placenta. Alles is toen gelukkig goed gegaan maar omdat de kans groot is dat dit wederom weer kan gebeuren, hebben wij gekozen voor een sectio mede voor mijn eigen gemoedstoestand. Nu vroeg de Gynaecoloog mij of ik een normale of een Gentle sectio wou. Ik weet wat een Gentle sectio inhoud maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen Ik heb ingestemd hierin en word best zenuwachtig als ik eraan denk, niet omdat het eng is maar om het gevoel van natuurlijk bevallen toch deels mee te krijgen, lijkt mij zo bijzonder. Ook de nare ( voor mij dan) ervaring bij de 1e was dat ik zoonlief maar heel even heb kunnen zien, ik daarna weer naar de recovery gebracht werd en dus niks heb kunnen en mogen meemaken hoe manlief zoonlief verzorgt heeft. Hier zit ik nog steeds mee Ik heb natuurlijk foto's maar dat moment had ik echt niet willen missen maar helaas. Vragen: - Mocht jullie newborn direct bij jullie op de borst liggen? - Mocht jullie partner en newborn ook mee naar de recovery?
Ik heb 2 weken geleden een gentle sectio gehad. Het was in mijn geval een spoedkeizersnede, dus ik had me er helemaal niet op voorbereid, ook geen ervaring met een 'gewone' keizersnee. Ik kreeg de baby na een paar minuten al bij me en kon ook zien hoe hij geboren werd. Dat was echt heel erg fijn! Je ligt natuurlijk wel horizontaal met een ruggenprik, dus je kunt je kindje niet zelf vastpakken en knuffelen, was bij mij in ieder geval niet. Hij werd op mijn borst gelegd en door de verpleegster vastgehouden en ik kon hem uitgebreid bekijken, hij had zelfs de borst kunnen krijgen als hij dat wilde. Mijn kindje wachtte daarmee totdat we op de kamer waren, maar het had al gekund. Mijn man en baby zijn er na de keizersnede bijna de hele tijd bij geweest, ik hoefde me niet alleen te voelen. De baby heeft nog even in de couveuse gelegen om lekker op te warmen, maar daar mochten we gewoon bij blijven. Ik kon de kleine toen niet goed vasthouden, omdat ik zo trilde en klappertandde van de hormonen, maar anders had hij de hele tijd bij mij mogen liggen. Omdat het bij mij zo snel en onverwacht was, vond ik het nog steeds heel heftig, maar het voelde wel meer als een echte bevalling en ik heb mijn kindje maar 5 minuten hoeven missen voor de controles. Vergeleken met jouw ervaring zal dit een heel stuk fijner voor je zijn!
Hier na paar minuten baby bij me gekregen en na die tijd alleen bij mij manloef of in couveuse naast MN hoofd geweest. Mee naar recovery en daar al proberen aan te leggen daarna en na morfine samen naar de kamer en daar aangekleed door verpleegkundige maar ik kon wel alles zien
Dank jullie wel voor het delen van de ervaringen. Zo te lezen, hebben jullie de kleintjes dus de hele tijd bij je mogen hebben of kunnen zien en is niets appart gegaan. Dat lijkt mij dus ook het fijnste gevoel nadien. Ben benieuwd
Heel fijne ervaring mee! gelijk bij mij (en daarna even in couveuse bij mijn man omdat hij teveel afkoelde). Daarna gelijk samen naar de recovery en niet van mij weg geweest.
Ik heb een spoedsectio gehad, maar dan wel een gentle. Dus dat was heel fijn. Baby kwam vrijwel direct bij mij op mijn borst en ik heb ook gezien dat de baby eruit kwam zeg maar. Manlief en baby zijn geen moment bij mij vandaan geweest. Echt heel erg fijn.