Noorwegen met een dreumes 1,5 jaar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Tralalala, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hoi allemaal,

wij gaan eind juni/begin juli naar Noorwegen met onze kerel van dan 20 mnd.

Iemand toevallig ervaring met Zuid-Noorwegen (route wordt grofweg Stavanger-Bergen-Alesund-Hardangervidda-Bergen) met zo'n kleintje?

We weten dat het veel autorijden is, da's geen probleem. Vraag me af of iemand nog tips en trucs, do's en don'ts heeft? We gaan slapen in hutjes op campings. 1 of 2 nachten per plaats.

:)

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Als kind ben ik met mijn ouders meerdere malen in de scandinavische landen geweest, en het is vaak erg kind vriendelijk dus dat is al mooi meegenomen.
    Ik neem aan dat jullie vanuit nederland vertrekken, dan kan ik een Ipad of dvd speler voor in de auto aanbevelen, veel filmpjes mee, dan kan die kleine zich vermaken, ook op de kortere stukken.
    Vaak stoppen onderweg, zodat jullie even met hem kunnen spelen en hij even een uitlaat klep heeft, ook is misschien een ergonomische drager (tula toddler/boba 4g etc) of een echte draagrugzak handig, zodat jullie mobiel zijn. niet overal zijn buggies handig.
    Oja en vooral lekker go with the flow. je kunt toch van te voren nooit helemaal inschatten hoe je kleine op die hutten reageert en op veel auto rijden, maar uiteindelijk komt het vast helemaal goed!

Fijne vakantie!

3. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Oh zo'n dvd schermpje voor in de auto is wel slim ja. Thnx gaan we regelen :)
    We vertrekken vanuit Brabant, rijden naar Noordoost Denemarken en vanaf daar met de boot :)

Gaan idd niet te lang achter elkaar rijden, en nemen een groot picknickkleed mee zodat we lekker buiten kunnen lunchen tussendoor en zo.

We hebben een Manduca en ik ga binnenkort verbreders kopen dus dat komt helemaal goed. Gaat wel op mijn man aankomen, want ik ben tegen die tijd 28 weken zwanger en dat draagt niet heel handig denk ik ;)

De buggy gaat wel mee, maar meer als back-up voor als we misschien een stadje in gaan of boodschappen doen ofzo.

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
  5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Lekker wandelen op de Hardangervidda. Met een Manduca is het goed te doen, want het gebied ligt wel hoog, maar is zelf redelijk vlak.

Bij Stavanger in de buurt heb je de Preikestolen, wat wel een hele beleving is en op zich is de toch wel goed te doen, maar met je zwangerschap is het misschien wel wat zwaar. En bovenop zou ik m'n dreumes nooit los durven laten, want dan kan ie 600 meter naar beneden vallen.
    Je kunt wel met een rondvaartboot door het Lysefjord varen en hem van onderaf bekijken, dat is misschien leuker met je kleintje erbij.

Heb je al je overnachtingen vooraf al geboekt? Want dat lijkt me wel lastig, dan moet je je aan een heel schema houden, terwijl Noorwegen juist zo leuk is om spontaan iets anders te doen dan gepland, omdat er onderweg zoveel moois te zien is.

6. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hardangervidda en Preikestolen stonden inderdaad al op het lijstje :)
    Hoe we de Preikestolen gaan doen is idd nog even de vraag, weet nog niet of ik die wandeling ga trekken met dikke buik. Goed idee om een rondvaart over het fjord te doen idd, thnx :)

Nee we gaan geen overnachtingen boeken. Willen ter plekke bedenken waar we heen gaan!

Deel Deze Pagina