Ik ben nu 12 weken en je ziet alleen een buikje als ik geen kleren aan heb. En dan nog kun je twijfelen: ben ik gewoon zo, of...? Mijn broeken kan ik nét niet meer dicht als ik zit. Ik weet normaal 59kg, nu 59,9.
Ik ben nu 16 weken en je ziet het nu echt wel! Toch krijg ik nog niet gigantisch veel reacties. Dit komt denk ik omdat mensen bang zijn om je te kwetsen, want ja ben ik nou gewoon dikker geworden, of ben ik nou echt zwanger. Beetje lullig als ze zouden vragen goh ben je zwanger terwijl ik gewoon aangekomen was. Maar zoals een paar hiervoor al hebben gezegd, dit is voor elk persoon anders.
Bij mij zie je het nu al heel goed, maar dat komt omdat mijn darmen echt enorm reageren. 's Morgens valt dit nog wel mee, dan heb ik gewoon een buikje onderop, maar na het avond eten zou ik door kunnen voor 30 weken Het verschilt gewoon enorm, vooral ook hoe je darmen erop reageren.
ik heb al vanaf het begin een buikje en was toch echt wel heel slank.. ik kan nu me kleding eigelijk al niet meer aan .. mede omdat ik altijd strak en kort droeg maar me broeken moeten echt onder me buik.. wel is het meeste door opgezette darmen denkik .. heb ook last van spastische darmen.. vind het buikkie wel leuk eigelijk helemaal omdat ik in gewicht nog niet ben aangekomen .. ik woog 59 toen 55 en nu ongeveer 58 kilo kijk maar in me album
nu na 22 weken zien vreemde het nog amper aan me terwijl het voor mij meer dan duidelijk is. ook afhankelijk vd kleding hoor. maar als jij wat lossere kleding aan doet dan zal het minder opvallen hoor vooral omdat ze jou niet kennen.
Hoi! Met 13 weken zag je nog helemaal niks bij mij. Ben ook iets steviger. Pas met 22 weken begon ik echt te groeien en nu beginnen mensen het ook echt te zien als een zwangere buik en niet iemand die de afgelopen week te vaak bij de Burger King is geweest. Ik denk dat je het dus nog wel voor je kunt houden waarschijnlijk - vooral omdat zij je nog maar 1 of 2x gezien hebben, bij de sollicitaties. Maar de vraag is eigenlijk of je het wilt verzwijgen....
Mensen beginnen het nu pas echt goed bij mij te zien... en ik ben nu 21 weken. Ben ook iets steviger van mezelf al! Moest het tot 2 weken geleden echt nog tegen iedereen zeggen dat ik zwanger ben. Bij 12-16 weken kon ik nog mijn eigen kleren aan die nog niet positie waren. En iets wijdere topjes dragen die niet heel strak vallen dan valt het ook minder op!
Bij mij begon je het pas met 16 weken een beetje te zien, sommigen dan, maar de meesten niet eens. Ik moest wel zwangerschapsbroeken aan omdat m'n gewone broeken niet meer pasten. Wat betreft het vertellen op je werk, het ligt er maar net aan hoe je werkgever is (en dat weet je nu natuurlijk nog niet). Mijn baas bijvoorbeeld zou iemand die na de proeftijd verteld dat ze 16 weken zwanger is (en het dus al lang wist), meteen op een andere afdeling zetten en haar contract bij de eerst volgende mogelijkheid niet verlengen... De vraag is dus waar je beter aan doet. Persoonlijk zou ik dus kiezen voor de makkelijkste en eerlijkste weg en het in je proeftijd vertellen.
Ik heb in mijn fotoalbum foto's staan als je wilt kijken. Ik ben rond de 16 weken ineens best hard gaan groeien en toen ging het mensen ook opvallen. Ik kan je alleen maar aanraden zoveel mogelijk eerlijk te zijn. Misschien loopt het negatief voor je af maar wie weet waarderen ze het wel heel erg dat je eerlijk bent. Ik zou het ook gewoon doen voor m'n eigen gemoedsrust. Je bent zwanger en dat moet je niet willen verbergen om een of andere reden.
Ik ben van mezelf 'normaal slank' (Heb een BMI van 21 in niet-zwangere toestand). Het buikje werd hier pas laat zichtbaar voor de buitenwereld. Als ik in die periode in jouw situatie had gezeten had niemand aan mijn buik kunnen aflezen dat ik zwanger was. Familie en goede vrienden begonnen met een week of 18 te signaleren dat ik íetsje van vorm was veranderd, maar mensen die me minder goed kenden zagen het toen nog lang niet. De eerste voorzichtige vraag 'ben je zwanger?' van een mevrouw in een winkel kwam met ruim 22 weken, en nog tot enkele weken daarna keken de mensen raar op als ik iets zei in de trant van 'als de baby er straks is..'. Maar: dit hoeft bij jou niet zo te gaan. Ieder lichaam reageert anders op een zwangerschap.
Hier iemand die nog maar 12 weken zwanger is en iedereen kan het al zien. Savonds is mijn buik groter dan smorgens maar hij is de hele dag door wel duidelijk genoeg. Het zal er mee te maken hebben dat mijn darmen uitgezet zijn. İk ben ook al 2 weken geleden met positie kleding. Maar het verschild dus heel erg per persoon