Ik heb, geinspireerd door een paar creaties die ik hier voorbij heb zien komen, de dikke laag stof van mijn naaimachine geblazen en ben een kleine patchwork quilt aan het maken van een oude spijkerbroek van mijzelf, en een aantal oude rompertjes van mijn zoontje. Hij heeft namelijk een soort van Velux achtig raampje in zijn slaapkamer waar ik maar geen geschikt gordijn voor kan vinden. De bedoeling van mijn creatie is dus om het als 'gordijn' te gebruiken die de kamer ook goed verduistert... Ik heb al járen niets meer met de naaimachine gedaan, dus ik ben benieuwd of het wat wordt...
Gaan-nooit-uit-slofjes gebreid van sokkenwol (omgeslagen rand) en viltwol met antislip van vloeibare latex.
Leuk zeg!! Wat gerbuik je dan voor materiaal? Je moet wel 100% zeker zijn dat ze ze niet kapot trekken....! Zie er iig super uit!
Wat een mooie dingen zijn hier weer gemaakt!! *edit* Die slofjes zijn leuk!! Twee opdrachten van de afgelopen weken; De eerste (Grace) was voor een vriendin die graag iets wilde laten maken met de oude zilveren kralenkappen uit haar oma's ketting en 't olifanten-bedeltje van haar moeder. Verder gebruik gemaakt van Sterling zilver, edelsteen Onyx, Swarovski briolettes en grote ovale en ronde hoornen kralen ingelegd met zilver. De tweede (Summer's End) is een zomerse armband met verzilverde kralen, Sterling zilver, schelp, edelstenen Rookkwarts en Bergkristal, Swarovki Cosmic, versteend hout, hoorn, zoetwaterparels en biwaparels.
deze moet ik nog graveren op een wijnglas. maar probeer m eerst op een karaf te zetten om te oefenen.
Hier was ik veel mee bezig, maar met 3 kindjes niet zo heel veel tijd meer. http://www.zwangerschapspagina.nl/members/3573-albums1541.html http://www.zwangerschapspagina.nl/members/3573-albums1932.html
]wat een leuk topic is dit zeg, mijn laatste haak creatie is dit, maar ik naai ook graag, en maak af en toe een taart. die koffertjes paar paginas terug super gaaf zeg. en mozaieken wil ik ook ooits nog eens proberen. Bekijk bijlage 255480
Dank jullie wel! Dat graveren vind ik echt heel bijzonder, daar moet je volgens mij een enorm vaste hand voor hebben! En het gehaakte hondje is superschattig!
+1 Ik ben persoonlijk niet zo van de sieraden, maar deze vind ik wel heel erg mooi! @Dobbel: Jouw haakcreaties zijn echt super! Heel knap...
Nogmaals dank! @Papaver; Haha!! Ik zelf ook niet zo, ik draag altijd dezelfde armband en héél af en toe maar een ketting als we uitgaan of zo. Ik ben verre van 'behangen' met sieraden, hou ik helemaal niet van, maar vind het wel geweldig om ze te maken.
het begin is er.. duurde 2.5 uur voor ie getekend op het glas stond.. en nog eens 1.5 voor dit resultaat.. gaat nog wel een avondje of 6 inzitten gok ik.. haken lijkt me ook geweldig. ben alleen bang dat ik het na een paar keer wel.gezien heb.. vaste hand ben je niet echt nodig. genoeg manieren om scheve lijntjes te corrigeren