Jouw dagelijkse ‘eigenaardigheden’

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 15 sep 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Welke dingen doe of zeg je vaak en zijn voor jou doodnormaal, terwijl dit voor de ander niet zo is? Denk bijv aan bepaalde rituelen of handelingen die je altijd doet en waarbij het ‘niet klopt’ als je ze een keer zou overslaan. Ik start wel. :)

- ik zie het elke dag 11.11 worden. Echt altijd. Mijn dag voelt gek als ik het niet zie.
    - sinds de zwangerschap van baby M heb ik erg veel dorst. Sindsdien heb ik altijd kleine pakjes appelsap naar m’n bed staan en drink ik na het wakker worden een pakje :p
    - ik drink niet vaak frisdrank, maar áls ik het doe dan altijd coca cola light in flesjes(!) van 0,33L. :rolleyes: Zo blijft de koolzuur erin. Ik haat het wanneer flessen vaak open en dicht gaan en rij daar dus speciaal door naar Duitsland (woon wel bij de grens).
    - ik wil in het toilet altijd zo’n mr muscle fresh disc. Zonder zo’n ‘sponsje’ (aldus mijn oudste) voelt het toilet niet echt schoon.
    - ik haat oneven getallen.
    - ik ontbijt het liefst met kwark, een paar eetlepels pindakaas en een banaan + kokosrasp :thumup:

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

De eerste die in me opkomen
    - volume van tv en muziek moet een even getal zijn. Op oneven "klopt" het niet. Dan moet er 1 tikkie bij.
    - als ik m&m's of skittels of winegums, tumtums eet dan sorteer ik op kleur en eet ik ze op in volgorde van minst lekker naar lekkerste.
    - ik denk dat ik gemiddeld 20x per dag een doekje over mijn kookplaat haal (dat ding is een stof magneet) en door de gootsteen uit gewoonte haal. Als ik wat pak of doe in de keuken dan gaat er altijd een doekje langs.

3. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik wil toch even reageren op je dorstgevoel.
    Misschien even je bloedsuikerspiegel laten meten bij de huisarts voor de zekerheid.

Oilell, chrystel73, Marti en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.569
    3.507
    113
    Het enige wat ik op het moment kan bedenken:
    Bakjes en bekers moeten bij elkaar horen. Mijn man maakt het brood en fruit klaar en hij kan gerust een woezel en pip beker bij een frozen bakje zetten. Ik wissel het dan altijd alsnog om.

dreumesje, Kolibrie2, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit doe ik allemaal ook!

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit heb ik tijdens de zwangerschap regelmatig gedaan maar daarna niet meer. Kan idd nooit kwaad. Thanks vd reminder

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    :o: Vreselijk haha!

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Teveel om op te noemen :roflmao: Heb ocd dus dat is een hele lijst.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Ontzettend veel, maar ik heb ze vaak pas in de gaten wanneer een ander me er op wijst. :)

hummeltje5, Zonnestralen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Elke ochtend zegt mijn familie, en ik dus ook, hoi in de groepsapp, met dat poppetje met één arm omhoog.

juf1987, Syane, Maslov en 14 anderen vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Nou, heb er dus één opgemerkt naar aanleiding van dit topic hoor. :roflmao: De pakken melk staan netjes allemaal met dezelfde kant zichtbaar. Dus geen Franse én Arabische kant naast elkaar, dat vind ik echt heel storend. :| Mijn man en H doen dat niet, A heeft dezelfde tics als ik. Daaraan kan ik dus vaak zien wie er iets in de koelkast heeft teruggezet. :roflmao:

hummeltje5, Kolibrie2, NiVa0230 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Zonder koffie in de ochtend moet je niet met vragen komen en al helemaal niet met problemen.

Ons gezin is erg blij dat ik tot op heden koffie verdraag, beperkt, maar dát maakt niet uit.

Anouk2005, Jessi79 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik eet snoepjes op kleur, en als het te donker is om sommige kleuren goed te onderscheiden, pak ik de zaklamp van m’n telefoon erbij.

Lola1982, Anouk2005, Snoopy1979 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. Cobon

Cobon Niet meer actief

Alle getallen die ik zie moeten linksom of rechtsom 21 worden. Hoe moeilijker het 21 wordt -> slecht teken.

Ik zie het ook iedere dag 11:11 worden.

Ik doe de waterkoker bijna ieder half uur aan op een dag, onnodig.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Doet mij eraan denken dat in mijn koelkast alles met de label naar voren staat. Als een potje gedraaid staat zet ik hem weer recht :roflmao:

hummeltje5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Ik lees dit om 7.59 uur = 21 :roflmao:

Lola1982, juf1987, Maslov en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Eigenlijk verschillende dingen.

Ik moet altijd nachts naar de wc en loop altijd even naar onze zoon en geef hem dan nog een kus.

Als ik van huis van zorg ik altijd dat de stekker van de waterkoker eruit is, of het gas uit is.

Check tig keer of de deur dicht is.

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahahaha ik vind dit heel grappig

JupitR vindt dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik doe dat ook met pakken die in de deur staan (potjes niet). En sowieso alles op datum maar dat is niet per se raar. Want dat moet gewoon eerst op

20. NiVa0230

NiVa0230 Fanatiek lid

14 dec 2018
    1.704
    3.838
    113
    Ik heb een verschrikkelijke hekel aan de kleur oranje. Als ik mijn koffie krijg van man of kind en het oranje plastic lepeltje zit er in, loop ik naar de keuken voor een ander kleur lepeltje.
    Als ik degene ben die de koffie maakt, geef ik altijd mijn man het oranje lepeltje want dan weet ik dat dat zijn beker is (ivm verschillende hoeveelheid suiker die we gebruiken in de koffie).

Ik heb van die microvezel vaatdoekjes in 6 verschillende kleuren. De oranje mag nooit op het aanrecht gebruikt worden want die gebruik ik voor de wc. En dus puur vanwege de kleur hé.

De autoradio moet uit als ik ga achteruit inparkeren. Het lukt me niet als dat ding aan staat.

Lola1982, Zuul, Felice en 8 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina