Vliegen met een baby van 3-4 maanden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RoGiJuLi, 21 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dit is TE erg :D

Net 2 dagen terug uit Portugal en het kriebelt nu alweer om terug te gaan.

Nu zal het er dit jaar niet meer van komen en ik wil liever niet in het hoogseizoen dus dan zal het volgend jaar ergens in mei worden. (Voorjaarsvakantie).

Aangezien ik nu zwanger ben en eind januari zal bevallen, zal de kleine 3-4 maanden zijn als we willen gaan.

Iemand wel eens gevlogen (ca. 3 uur) met een baby van die leeftijd?? Is het goed te doen??

2. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ja hoor dat gaat prima. Ik ben met onze dochter naar Marokko geweest (ook 3uurtjes vliegen) toen ze 2,5 maand was en nergens last van gehad. Het voordeel is omdat ze nog zo jong zijn veel slapen. Gewoon genoeg drinken mee en dan komt t helemaal goed hoor!

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ja hoor!

Toen onze jongste 3/4 maanden was, zijn we naar Curacao gevlogen.
    Ging prima! Vind het een heerlijke leeftijd om mee te vliegen.

Zou wel wachten met boeken tot je baby geboren is. Dan kan je beter inschatten wat voor kindje het is en hoe je jezelf voelt.

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat is een ideale leeftijd om te vliegen vind ik! Wij vlogen met onze dochter toen ze 4/5 maanden was. Incl overstappen totaal 18uur. Met opstijgen en landen aan de borst of een flesje geven voor de oortjes. Door de bewegingen en het geluid van het vliegtuig slapen de meeste baby'tjes heel goed.

5. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Hier gevlogen met 6 maanden, ideaal! Flesje en vaak slapen ze dan nog makkelijk.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je wel een combiwagen (wagenbak en maxi cosi) meenemen in het vliegtuig (bagageruim?)??
    Hoe werkt dat precies??

De hele vakantie alleen in de maxicosi lijkt me namelijk absoluut niet goed voor de kleine. Dus de wagenbak lijkt me wel een pré.

7. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Atilla ging vorige jaar met 2 maanden op vakantie, en de vliegreis ging gewoon perfect!

8. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Beter als een dreumes hoor. Ik zou het lekker doen.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb gevlogen met mn kleine toen hij 2 maanden was, ging prima :)

10. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ja hoor, we gaan al jaren met de kinderen op en neer met vliegtuig tussen Nederland en Portugal. Ze vliegen al van 3 maanden af. Soms ga ik alleen met ze.

11. Noenoe

Noenoe Bekend lid

14 okt 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ik had een buggy met ligstand meegenomen vond ik handiger. Je wagen moet je namelijk voordat je t vliegtuig in gaat afgeven. Die gaat mee met de koffers.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.931
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben dan van plan het stuk op het vliegveld met een draagdoek te doen ;).

Maar een kinderwagen met ligbak kan dus gewoon mee met de bagage??

13. Gabri

Gabri Actief lid

16 mei 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hai hai!

Wij zijn vorige maand naar Spanje geweest en ging prima! De kinderwagen hadden we in een daarvoor bestemde koffer gedaan (van bugaboo) we mochten namelijk 1 stuks bagage meenemen voor de baby aan 1 stuk (zit bij de prijs in) kinderwagen of maxi cosi oid. hebben voor de kinderwagen gekozen en een maxi cosi (die van ons totale gewicht af ging) meegenomen voor in de auto daar. Je kan ook een maxicosi huren bij je huurauto maar dat was dit jaar niet zo voordelig dus hebben we hem zelf meegenomen.
    Alles ingeleverd bij de bagage en zl in de draagdoek gedaan! Ging prima allemaal en draagdoek in het vliegtuig opgelaten zodat hij na het landen zo er weer in kon!
    Vliegen is ook prima te doen rond die leeftijd! Viel bij het stijgen in slaap haha en heb niet in de gaten gehad dat hij ergens last van heeft gehad. sliep of was lekker om zich heen aan het kijken.

Dus ik zeg doen! ;)

14. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113

Het ligt eraan met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt. Met Turkish airlines mocht de kinderwagen mee tot aan de gate, had de maxi cosi erop geklikt en die mocht zelfs mee in de cabine. Die laatste gaat niet eens van je handbagage af. De kinderwagenbak had ik goed beschermd ingepakt en als ruimbagage ingecheckt. Vond dit ideaal want had zo ook op het vliegveld de wagen nog. Met een draagdoek is het ook goed te doen, maar ik vloog alleen met de kleine en vond het fijn dat ik ook mijn handbagage mooi onderop de wagen kon leggen :).

Maar bij Transavia bijvoorbeeld gelden weer hele andere regels, dus ik zou dat wanneer je gaat boeken even goed bekijken.

15. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Transavia heeft whatss app...kan je plat stalken hierover..heb ik ook gedaan :)

16. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein

Wij zijn in september met onze dochter van bijna 3 maanden oud naar Portugal gevlogen. Ideale leeftijd! Als we nu gaan is ze 15 maanden dat is erger;)
    Wij hadden de kinderwagen met wagenbak ingecheckt en dochter in draagzak gehad op het vliegveld. Ideaal wNt zo op je op vakantie je wagenbak mee en dat is handig als je uit eten gaat en je kindje lekker kan slapen. Ook handig voor bij het zwembad trouwens! Onder een parasol zetten en klaar:)

17. Marinke84

Marinke84 Actief lid

10 dec 2013
    152
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde als gabri. Kinderwagen en maxi-cosi ingecheckt en baby in de draagdoek.
    Wij vlogen met 9 weken naar de canarische eilanden, ging uitstekend want ze sliep vooral tijdens de vlucht. Inderdaad wat drinken of speentje voorbij het stijgen en landen.
    Nu met negen maanden weer op vakantie met het vliegtuig, nog steeds appeltje eitje :) gewoon lekker doen!

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij gingen met onze oudste toen hij een maand of 4/5 was naar Mallorca. Was echt de makkelijkste vlucht met een kind ooit. Hij heeft de hele weg geslapen, nadat ik hem bij het opstijgen had aangelegd. Dat laatste mag eigenlijk niet, omdat een baby 'rechtop' moet zitten, maar ja... Op het vliegveld is een draagdoek idd wel makkelijk.

Wij hadden toen de maxicosi gewoon als baggage ingecheckt en een buggy meegenomen die helemaal plat kon, dus geen wagenbak.

19. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben half juli uitgerekend en wij hebben al twee vliegreizen gepland staan. Begin september en half oktober.
    Ik voorzie eerlijk gezegd niet echt problemen.

Deel Deze Pagina