hoi meiden na aanleiding dat ik een ander topic las kom ik toch even mijn verhaal doen mijn dochter van 2.5 kan op het potje poepen en plassen ze is gewoon lui en vergeet het vaak ene kant van me gevoel zegt gewoon laat die luier uit want ze kan het gewoon ik krijg ook zo vaak goed bedoelde ongevraagde adviezen met als we weg gaan gewoon luier om doen terwijl ze heel vaak als ik vergeet om een luier om te doen en we gaan weg (hier in het dorp) gewoon droog is dat laat ook nog is zien dat ze het dus ook echt op kan houden laatst was ze met me schoonzusje weg (sneeuw spelen) en ze was dus echt iets van 2 tot 3 uur weg en toen ze terug kwam vroeg me schoonzusje wist je dat ze geen luier om had oeps vergeten mevrouw had netjes daar op de wc geplast en toen ze terug kwam ook ik vind het gewoon echt moeilijk omdat ze het dus echt wel kan
Gewoon luier uitlaten.. En dat ze het wel eens vergeet heeft niets met luiheid te maken hoor..Ze zal mss afgeleid zijn en het op dat moment even vergeten. Ze is nog zo klein, 2 dingen tegelijk doen is voor een kindje nu eenmaal niet zo vanzelfsprekend als voor ons. Maar dat je meisje droog blijft als ze buitenspeelt of tijdens een autorit als je haar luier vergeten hebt, geeft alleen maar aan dat ze het al hartstikke goed doet... Dus luier uitlaten en haar regelmatig herrinneren dat ze naar de wc moet (1x per 3 kwartier ofzo)..Alleen dan kan ze leren om het seintje tijdens het spelen door te laten komen. Een natte onderbroek voelt namelijk erg vervelend aan..
als ze zolang de boel droog kan houden zou ik de luiers achterwege laten. Ongelukjes gebeuren, en hoe erg is het om 3 keer per dag een schone broek aan te doen? Ik vond het ook super lastig. Mijn dochter kon het plassen en poepen ook vrij snel, maar had erg veel ongelukjes. Ze gebruikte het ook als machtsmiddel om mijn aandacht van haar broertje af te leiden, deed gewoon haar kleren uit en plaste op de grond. Toen hebben we de luier weer omgedaan en er geen aandacht aan geschonken. (toen was ze 2,5) 3 maanden later wilde ze de luier uit en toen was ze ook zindelijk, maar evengoed nog af en toe een ongelukje. Ipv luiers nemen we nu schoon ondergoed en een schone broek mee als we weg gaan.
Ze heeft geen luier meer nodig en is gewoon zindelijk, ongelukjes horen er in het begin bij. Het is verwarender alls ze de ene keer wel een luier aan heeft en de andere keer niet. Af en toe kun je haar aan herinneren als ze druk aan het spelen is en even plassen voor je ergens heen gaat. Toen mijn dochter net zindelijk was vroeg ik het ook weleens aan haar als ze al lang niet was geweest, maar al snel hoefde het niet meer. Ik heb har ook nooit een luier aangedaan als we weg gingen, alleen maar verwarrend en ze kon het prima, wel nam ik in het begin reserve kleding mee.
ongelukjes vind ik ook echt niet erg vind al knap dat ze het kan maar krijg gewoon vaak commentaar dat we haar nog een luier om moeten doen als we weg gaan terwijl ze het gewoon erg goed doet
Volledige zindelijkheid is soms een vermoeiende weg. Mijn dochter was binnen een poep en een scheet zindelijk, maar zoon doet er nu al ruim 2 1/2 jaar over...Pas sinds de laatste 2 weken lijkt het eindelijk beter te gaan, maar hij is dus inmiddels al ruim 6... Ik ken de hele riedel van binnen en van buiten Maar jou dochter heeft echt geen probleem hoor, komt helemaal goed. Het beste is je er gewoon aan over te geven en heel goed beseffen dat je kindje nog maar heeeeeel erg jong is en ontzettend haar best doet. Maar ze leren zo ontzettend veel in zo'n korte tijd, het gaat gewoon niet allemaal in 1x goed....(sprak zij vol overtuiging, terwijl er hier ook heel wat frustraties aan vooraf zijn gegaan)
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in het begin ook nog wel een luier omdeed in de auto hoor. Ongelukje kunnen gebeuren, maar een ongelukje op de autostoel vond ik toch wat minder. Meestal deed ik dan zo'n luierbroekje in de auto aan. Als we ver moesten, deden we evengoed een plasstop...En plassen voor het gaan (doen we nu nog)...Mooie was, dat die luiers eigenlijk altijd wel droog bleven..Ze gingen ook gewoon af als we op de plaats van bestemming waren..
haha die frustraties ken ik ik verwacht denk ik gewoon teveel van der (wil het liefst dat ze het in 1 x goed doet) bedankt voor alle woorden ze is idd nog klein al doet ze zich soms ouder voor
goeiemorgen meidenn we zijn nog maar een uur wakker en madam heeft al op het potje gepoept en geplast
Volgens mij geeft je dochter gewoon heel goed aan dat ze eraan toe is en kan ze het prima zonder luier. Net als Guppie nam ik ook schone kleren ipv een luier mee als we weggingen. Nu al drie maanden niet meer gedaan en geen ongelukjes meer gehad. Kan dus heel snel heel goed gaan wanneer je de luier definitief niet meer omdoet. Af en toe wel en dan weer geen luier zorgt voor ongelukjes omdat een kind niet steeds kan onthouden of het nu wel of geen luier omheeft. Toen ik definitief de luier uit liet had mijn zoontje na twee weken geen ongelukjes meer. Succes!
gister na al jullie reactie met manlief er over gehad we doen definitief geen luier meer om en ja zijn we op het winkelcentrum en plast ze in de broek dan maar even bij de hema omkleden ze heeft tot nu toe alle plasjes en al 2 x gepoept op het potje dus ze kan het echt wel
Hier gelijk toen begonnen met overdag slaapje zonder luier (ging 1 op de 3 keer mis, bedzijltje eronder en gewoon verschoond) en na vier weken bleef hij overdag tijdens slaapje droog. 's nachts steeds na het plassen om een uur of 23:30 luierbroekje aangedaan. Nu al twee weken zonder luier 's nachts en droog.
oke naja dan gaan we het beleven hihi ze is meestal ook gewoon droog als ik haar smiddags uit bed haal
poe he ik vind het toch best spannend !! ze ligt net op bed toen we naar boven gingen nog gevraagd of ze moest plassen in eerste instantie zei ze nee maar toen ik zei maar mssn is je bed straks nat je kan beter toch even proberen en ja hoor ze deed een grote plas ik heb alleen geen bedzeiltje heb het even opgelost met een vuilniszak en daarover heen handdoeken ik ben zo benieuwd!! ze heeft vanochtend nog geen 1 ongelukje gehad heb trouwens wel aan der verteld dat als ze in bed plast dat het kan gebeuren (zeg dat altijd ook als ze een glas van tafel omstoot) ik ben echt benieuwd!!! maar na z'n dag als vanochtend heb ik echt heel veel motivatie om voor haar door te gaan en zij kennelijk ook want ze wordt helemaal blij als ze heeft geplast en gepoept poepen vind ze nog leuker dat doet ze wel veel normaal poepte ze natuurlijk heel de luier vol en dat doet ze nu in kleine beetjes maar dat vind ik niet erg ze doet het en dat is het belangrijkste moet vanmiddag even naar de apotheek ben benieuwd! hoe dat gaat