Graag advies gevraagd, of corrigerende opmerkingen als jullie vinden dat ik me aanstel: Ik vind het zacht gezegd niet erg prettig wanneer iemand mijn kind optilt en dan gewoon door zijn of haar mond blijft ademen. Ik bedoel, niet iedereen is behept met een frisse adem, en zo'n kleintje zit dan wel erg dicht bij het gezicht van een ander. Ik voel me zo'n aansteller, maar mijn schoonvader heeft bv niet een erg frisse adem en ik krij gde rillingen als opa mijn dochtertje optilt. Zelf adem ik altijd door mijn neus als ik mijn kind (of een ander kind) optil en praat ik nooit recht in hun gezichtje. Ben ik de enige?
Dat zou ik wel snappen als degene rookt of ziek is, dan zou ik het ook niet fijn vinden..maar verder?! Praten doe je toch door je mond en ik zou niet weten waarom ik iemand die ik mijn kind op laat pakken zijn mond dan zou moeten snoeren....
als je een jonge baby hebt en iemand zijn handen laten wassen voor het aanraken vind ik normaal, maar iemand door zijn neus laten ademhalen vind ik wel wat overdreven
Leer je je kind dan niet aan dat je mensen niet recht in het gezicht kijkt als je tegen ze praat? Idd, ik snap het best dat het vervelend is als iemand niet al te fris ruikt uit zijn mond, maar hoe wil je dat tegengaan?
plientje ik kan me er ergens wel wat bij voorstellen. je frisse schone kindje. vroeger werd ik zovaak over me bolletje geaaid dat aan het einde van de dag mijn haar helemaal vet en plat zat (is nooit meer weggegaan hahaha) doekje voor de mond
Ik denk eerlijk gezegd dat je niet zo schoon en smetteloos hoeft te zijn. Dus ja, ik vind het wel wat overdreven. Wat jij benoemd is zelfs nog nooit in me opgekomen. Maarja, ieder heeft weer andere ergernissen he
Begin me er pas aan te irriteren als ze met diezelfde mond een kus gaan geven ! Neeeeee dat moeten ze echt niet doen haha! Handjes wassen en oppakken vind ik niet zo erg, ook het praten niet, tenzij ze ziek zijn. Gelukkig is mijn schoon/familie zon typetje dat gelijk aangeeft ziek te zijn! Ik mag niet eens naar mn schoonzus als 1 van haar kids verkouden is haha!
Tegengaan: Maskers bij de ingang Nee, ik dacht toch echt dat je automatisch door je neus ademt als iemand dichtbij is..... Ben bang dat je er niet zoveel aan kunt doen. Elmo
Tja, het was nog niet bij mij opgekomen. Je kunt er denk ik weinig aan doen en ik zou me er niet te druk over maken. Je kind zal in zijn leven nog genoeg mensen tegenkomen die uit hun straatje stinken en ondanks dat je naar achteren deinst, hun hoofd dichter bij je steken. Als ze verkouden zijn, vind ik het wat anders, dan hoeven ze niet zo in haar gezicht te ademen.
och, ik heb ook zo mijn afwijkingen (ik gruwel van oorsmeer, krijg ik echt rillingen van, en soms zit je naast mensen....) maar dat terzijde. denk dat je er niet veel aan kan doen. maar het probleem lost zich vanzelf wel op hoor. mijn dochtertje van 5 zegt gerust keihard dat ze vind dat je stinkt ofzo dus als ze er last van hebben komt dat best in orde. tot die tijd succes ermee. groetjes, lidwina
Ik denk dat t kind automatisch wel een reactie zal geven als het het daar ook niet erg fris vind. Weg draaien bij onprettige geurtjes is denk ik echt een instinct dat een kindje al meteen heeft. En n kindje wat dat nog niet kan zal dat op n andere manier duidelijk maken: huilen. Verder als t om ziekte gaat ofzo mag je dat best iets van zeggen. Maar dan nog. Al die ziektes (de huis tuin en keuken ziektes tenminste) waar je kindje mee in aanraking komt daar bouwt het anti stoffen tegen en zijn of haar lichaam zal die ziekte voor de rest van het leven herkennen en er beter mee om kunnen gaan. De drie R-en: Rust, regelmaat en REINHEID zijn natuurlijk belangrijk. Maar ook hier geld TE is nooit goed En mama, even door bijten. Je kindje zal nog veel moeten verduren wat jij misschien soms erger zal vinden als het kind zelf. Dan zal dit een van de kleinere ergernissen blijken.
nou je bent echt niet de enige .. kan er ook niet zo goed tegen als mensen dat doen. zelf rook ik, maar daarna was ik altijd gelijk me handen en spoel ik me mond. kan er ook nooit zo goed tegen als iedereen me dochter kusjes geeft
Ha, dank jullie voor de reacties! tot nu toe heb ik me ingehouden en er nooit iets van gezegd (behalve inwendig natuurlijk) maar nu ik zwanger ben..... Enfin, dergelijke ergernissen moet je even toetsen aan anderen en ze een halt toe roepen voordat het een fobie wordt! Ik ga nu maar heel erg mijn best doen om me niet te ergeren.
hmm dat door de mond ademen heb ik nog niet zo een probleem mee, maar al die mensen die kusjes moeten geven daar walg ik wel van hoor! Maarja, vaak is het al gebeurt voor je er erg in hebt . En ja, dan ga ik (durf ik weer eens niet) niet zeggen dat ik dat liever niet heb. Of in de winkel, mensen die aan je baby gaan zitten ook walgelijk, wie weet waar die handen 10 minuten geleden zaten. Waarschijnlijk moet ik gewoon een grotere mond krijgen, zodat ik daar wat van durf te zeggen! Jij ook succes, dat het geen fobie mag worden .
niet iedereen kan door zijn/haar neus ademen.. en om nou maar meteen het ademen te verbieden gaat ook wel een beetje ver. En af en toe een pepermuntje aanbieden, dan ruikt het in ieder geval wat frisser...
haha zou dat niet opvallen denk je? Iedere keer als opa zijn kleinkind wilt oppakken staat mama met de pepermunt voor zijn neus...
als je kindje straks gaat praten roept ze misschien zelf wel: bah jij stinkt! (keertje gezien bij funniest home video's hahahaha)
Ik wil je niet beledigen, maar ik vind het overdreven. Het is niet goed voor een kind om het 'steriel' te laten opgroeien. Dan hebben ze veel minder weerstand. En als een kind zelf ergens last van heeft laat het het meestal wel merken hoor.
Vreemde mensen die aan babies zitten moeten respect kweken. Je gaat toch niet zomaar zonder boe of bah aan andermans kindjes lopen kroelen? Heb de neiging wel eens inderdaad maar houd me zekerste weten in. Dr zit daar ergens een grens die je gewoon niet over gaat voor mijn gevoel. Geneer me al als ik in zon kinderwagen loop te staren
Hahaha bij mij nooit opgekomen, maar misschien eerst een kauwgompje aanbieden nee ik zou het niet weten, denk dat je er niet veel aan kan doen..en misschien dat je kindje zelf een x aangeef dat hij niet lekker uit zijn mond ruik, of ze draaien zichzelf weg..die dag kom echt wel Ik heb wel een hekel aan vreemde mensen die mijn kind aanraken, gelukkig heeft hij zijn mondje bij zich..maar toen hij klein was bbbrrr vooral als ze dan helemaal met hun hoofd in de kinderwagen doken Ik heb wel een discussie ooit met mijn schoonmoeder gehad, die vond het VERPLICHT dat Björn haar een zoen gaf als we weggingen. Ik vind dat helemaal niet nodig, als hij daar geen zin in heb prima, een handje geven is ook voldoende. Als ik iets niet wil doen, doe ik het ook niet..en dat heb ik ook bij mijn kind(eren).