Heb nu 4x een narcose ondergaan en afgezien van de eerste keer waar ik overstuur in ging en dus ook compleet overstuur er uit kwam ging alles super! Best grappig ook nog eigenlijk behalve de redenen dan... maar goed dat ter zijde
Hier na de bevalling onder narcose gegaan. Ik ben dus wel met aardig lege maag en compleet uitgeput onder zeil gegaan. Heb er geen last van gehad op suf zijn na. Was niet misselijk oid en heb heerlijk mijn 1e beschuit met muisjes op 1uurtje na ontwaken..
Ik moet om 7:30 in het zh zijn.. En zal niet meer eten na het 'laatste avondmaal' de dag ervoor.. Mijn zenuwen kennende zal ik ook aardig 'leeg' zijn 's ochtens
Ik vond het meevallen. Wel behoorlijk duf er na. Maar dat duurde een uur toen ik weer op mijn kamer was en dat was het.Infuus prikken vond ik het ergste.
Erin niet zo'n probleem, eruit minder tof, kan sneller denken als eruit komen en dat voelt raar. Wel beide keren erg ziek geweest van de narcose en erg veel overgeven. Bij keelamandelen ook bloed in mijn maag, bij blindedarmoperatie niet. Beide geen leuke operaties om er kotsend uit te komen haha. En ik was al zwanger tijdens de blindedarmoperatie dus kreeg veel minder medicatie dus extra pijn en misselijk helaas.
Ooooh heerlijk, narcose. Heb lang niet zo heerlijk geslapen. Het enige minpuntje is dat je daarna weleens gewoon in slaap sukkelt terwijl het niet de bedoeling is, maar voor de rest...heerlijk
Ik ben twee keer onder narcose geweest en ik vond het echt helemaal niks voorstellen. Toen ik weer bij kwam heb ik ook nergens last meer van gehad.
Nou, in de narcose mix zitten vaak ook spierverslappers en dan kun je niet meer zelfstandig ademhalen. Dus beide keren dat ik onder volledige narcose ging ben ik ook geintubeerd en aan een beademingsmachine gelegd. Zo'n zakje waar ze in drukken gebruiken ze idd alleen maar als en de stroom uitvalt, en de no-break op de OK het niet doet, en de noodstroomaggregaat niet aanslaat, en de stand alone noodstroomvoorziening op het beademingsapparaat niet. Dat komt gelukkig bijna nooit voor Maar intuberen en beademen is volgens mij redelijk standaard bij volledige narcose.
2 x, de eerste keer ging goed. 2e keer had ik een anesthesist die niet zo handig was met prikken, hij zat zelf maar wat te lachen, maar ondertussen zo te klooien. Toen het zat en ingespoten werd, werd ik kotsmisselijk, net op het moment dat ik dacht 'nu moet ik overgeven' was ik vertrokken. Beide keren niet heel erg veel last gehad van duf zijn (beide operaties duurden zo'n 5 uur), wel veel nachtmerries gehad en heel rare dromen, maar dat kan erbij horen. Ook niet misselijk daarna. Meestal gaat het allemaal goed hoor, ik zou me nu ook niet druk om maken als ik nog eens onder narcose moest.
Hier ook onder narcose geweest.. Vond het helemaal niet eng of vervelend.. Beetje raar dat je ineens in slaap valt.. En het wakker worden was ff raar maar ik voelde me prima daarna.. Wel nog wat moe maar verder niet ziek geweest ofzo
Ben je ziek geweest erna? (Heb je bloed in je maag gekregen? Werd je daar ziek van?) Nee, ik ben er niet ziek van geweest. Wel was ik de eerste dagen erg moe. Maar het is moeilijk te zeggen of dit puur aan de narcose ligt. Het was bij mij een curettage, dus van die emotionele achtbaan was ik natuurlijk ook moe. Heb je van tevoren een geruststellend pilletje gehad? Hielp dit? Ik kan het me niet herinneren. Wel heb ik ooit zo'n pilletje gehad bij m'n ooglaseroperatie, hielp geen zier bij mij. Hoe heb je het wakker worden ervaren? Ik werd wakker zoals ik in slaap viel (in mijn geval huilend, maar dat lag niet aan de narcose maar aan de aard van de operatie. Was je echt helemaal 'out'? Of kun je je nog dingen herinneren uit de OK? Het laatste wat ik me kan herinneren is dat ik toch weer begon te huilen op de OK. Volgens mij hebben ze toen het kraantje vol opengegooid ofzo, want ik was echt onmiddellijk weg. Ik kan me van de hele ingreep dus niks meer herinneren. En ik was erg blij dat ik zo snel 'weg' was toen ik weer brak. Vooraf leek de narcose me erg eng, maar het is me echt 100% meegevallen. Achteraf hoorde ik van andere mensen dat ze het ook prima hadden ervaren. Sommigen zeggen zelfs 'nog nooit zo lekker geslapen'. En dat snap ik wel. Los van het verdriet, werd ik best lekker 'rozig' wakker. Veel succes vast, ik hoop dat je wat gerust gesteld bent en dat de operatie goed gaat.
Ben in de afgelopen 10 jaar zo'n 6 keer geopereerd. 1x galblaas eruit gehaald en verder allemaal oogoperaties. Ik ging altijd rustig onder narcose en kwam er ook rustig weer uit. Ze hebben bij mij regelmatig mis geprikt, maar dat vond ik op zich geen ramp. Meestal was ik vrij vlot bij uit de narcose, maar naderhand nog wel erg slaperig. 1x gebeurd dat ik bijna de hele dag nog heb moeten bijkomen in het ziekenhuis, maar was een emotionele tijd toen. Maar wat ik wel vreselijk vond was iedere keer ontzettend misselijk uit de narcose komen en het vele overgeven. Echt bij iedere OK opnieuw weer beroerd eruit komen, ondanks dat ze me wat gaven tegen de misselijkheid. Nog steeds geen idee waar die misselijkheid vandaan komt, geen bloed ingeslikt, lang genoeg nuchter en niet overgevoelig voor morfine ed. Maar goed, zo te lezen hebben niet zoveel mensen hier last van.
Ik ben 2x onder narcose geweest en er is echt niets engs aan. Na afloop weet je er gewoon helemaal niets meer van. Je ligt ook altijd aan de hartbewaking bij een narcose, dus als je eerder bij gaat komen merken ze dat echt wel hoor! Daarnaast ga je meestal al wat bewegen voordat je weer bij bewustzijn bent, dus dat merken ze dan al voordat je dat zelf merkt. Na afloop heb ik ook niet echt ergens last van gehad, behalve idd een tijdje sneller moe en een slechtere conditie. Dat gaat vanzelf weer over. Houd er wel rekening mee dat je de eerste dag na de narcose nog last kan hebben van een lage bloeddruk. Dat hadden ze mij niet verteld, dus ik ging toen ik weer bij was direct enthousiast naar de wc. Met als gevolg dat ik daar bijna flauw viel, ze konden me nog net opvangen. Kamergenoot had dit een paar uur later ook, de verpleging zei dat het van de narcose kwam. Je kunt dit trouwens heel simpel voorkomen door rustig te bewegen en eerst even op de rand van je bed te gaan zitten voordat je rond gaat lopen. Dan kan je lichaam aanpassen en is er niks aan de hand.
Ik ben twee maanden geleden zwanger geopereerd en onder narcose geweest. Was zwaar gewond geraakt aan m'n been dus uitstellen kon niet. Narcose je infuus in en slapen maar. Weet niets meer van de ok, ja van voordat ik ging slapen uiteraard. Ik werd echt heel kreunend en onrustig wakker. Ik hoorde mezelf, maar was gewoon niet helemaal bij. Klinkt een beetje bizar. Ik ben erg misselijk geweest, maar ja dat was ik alleen door de zwangerschap al. Daar bovenop dus nog een narcose en dagen aan de morfinepomp dus zeg maar wat de exacte oorzaak was.
Ik ben na de bevalling onder narcose geweest vanwege hechten en een fluxus. Toen ik naar de OK gereden werd gilde ik het uit van de pijn dus onder narcose gaan was heerlijk! Eindelijk verlost van de pijn. Ik wachtte echt tot ik het ging voelen en toen ik een kapje op kreeg zoog ik het naar binnen.. kom maar op, verlos me van de pijn! Ik werd wakker en keek toen op een klok. Het had veel langer geduurd dan gepland. Het was wel heerlijk rozig wakker worden en ik voelde geen pijn meer. Had naderhand last van mijn keel, voelde me duf en moe. Moe ben ik nu nog steeds, zou dat nog van de narcose kan zijn?
3 keer onder volledige narcose. En nooit misselijk geweest. 1e en 3de keer duurde uren voordat ik echt wakker werd. Echt kon mijn ogen niet open doen mega mega suf. 2de keer binnen 30 min klaarwakker. Ik werd bij alle operaties heel rustig wakker. Weinig pijn. Werd ook echt pas wakker op recovery dus niet al in OK kamer. Maar het blijft spannend om onder narcose te gaan. Tweede keer ook erg gehuild voordat ik naar ander kamer moest maar ze zijn zo lief voor je. Heb bij alle operaties inderdaad een pilletje gekregen om rustiger te worden.
In totaal 2x onder narcose geweest. 1e keer toen ik 6 was maar ik kan me daar weinig van herinneren. Mijn ouders vertelde me wel dat ik heel agressief was toen ik net wakker was. 2e keer 5 jaar geleden. Via het infuus (die ik al had op de seh). Kan me alles herinneren van voor de operatie tot dat ik wegviel. Toen ik wakker werd was ik ontzettend misselijk, bijna overgegeven maar ze hebben een middel in m'n infuus gedaan. Werkte meteen. Ook last van m'n keel omdat ik beademd moest worden tijdens de operatie. Daarna wat morfine gekregen en heb ik nog zon uur liggen slapen op de uitslaapkamer. Mijn operatie was spoed dus ik heb van te voren geen pilletje gekregen.
Ik heb 3 x volledige narcose gehad voor een operatie. 1x slaapverdoving ( lichtere narcose, je bent niet helemaal weg, hoeft niet aan de beademing en je pikt dingen op uit de omgeving en kwa aanrakingen maar je kunt het niet plaatsen waardoor je geen pijnervaring hebt. ) Narcose nooit als naar ervaren. 1x curettage en ongeveer 30 min volledig weggeweest. Moest hierbij zelf op behandeltafel gaan liggen en was zo weg. Werd wakker en was erg paniekerig. Ging ook met paniek slapen. Was doodsbang. Via infuus in slaap gebracht. 2e keer hernia operatie. Werd met bed en al ok ingereden. In bed in slaap gebracht en weet niks meer. 2 uur later werd ik rustig wakker . Hun hadden mijn overgetild. Lang last gehad van concentratie problemen en had nog heel de dag extra zuurstof nodig via neus want bleef erg laag. Was lang erg slaperig en savonds bij plassen nok gegaan ivm te lage bloeddruk. Werd op bed gegooid en ben ging schuin omhoog waardoor voeten omhoog stonden. Ze hadden me waarschijnlijk iets te veel gegeven. Duurde ff voor ik echt 100% weer de oude was 3e keer volledige narcose. Vorige week woensdag in slaap gebracht in eigen bed op ok. Ongeveer 1,5 uur later werd ik wakker in uitslaapkamer. Alles was goed en heb maar zon half uurtje wat extra zuurstof nodig gehad. Wel enorme keelpijn van de beademingsbuis. Had ik andere keren niet. Weer uurtje later op de afdeling en was snel goed bij en wel moe maar wel helder. Was dit keer erg kalm voor ik in slaap ging en werd ook erg kalm wakker. Dit keer erg misselijk maar kreeg wat daarvoor via infuus.
1 keer onder narcose geweest, was van te voren ook echt heel zenuwachtig. achteraf viel het gelukkig allemaal mee. en werd ik al snel wakker, het moment dat ze me de slaapkamer inreden.