Ik ben eigenlijk toe aan een ander koffiezetapparaat. Deze is al erg oud en lekt wat. Ik heb nog een oude Senseo. Ik ben de enige die koffie drinkt thuis en ook niet meer dan 1 a 2 kopjes per dag. Soms eens visite die een kopje mee drinkt. Dus grote hoeveelheden gaan er hier niet doorheen. Ik denk er aan weer een senseo te halen. Lekker makkelijk. Of zijn er nog andere tips?
Wij hebben dus deze: https://www.coolblue.nl/product/872204/melitta-aromaboy-zwart.html?utm_term=872204&cmt=c_a,cid_18697294942,aid_144193481993,tid_pla-299983872211,gn_g,d_m&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_content=shopping&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAg9urBhB_EiwAgw88mciPqvUWLx8flDK1s0Y7s06zRLsqCB3hkLAsiU8kCtRxaNKsjR2ekhoCn-wQAvD_BwE Drinken ook niet veel koffie maar waren een beetje klaar met de koffiepads. En hiermee kunnen we 2 kopjes filterkoffie zetten. Ideaal vonden we! Als er visite komt zetten we 2x koffie (hij is snel) of we gieten het op in een thermosfles.
Nespresso! Echt zoveel beter qua smaak dan Senseo. Zeker als jij niet enorm veel koffie drinkt kan dat prima. Ook prettiger om gasten goede koffie voor te kunnen zetten (bij senseo sla ik liever over). Hoewel niets het haalt bij echte bonen natuurlijk. Maar daar moet je meer voor drinken.
Dat moet niet natuurlijk. Maar kan me voorstellen dat je het dan een nogal pittige investering gaat vinden. En een lomp apparaat. Dan zou ik nespresso nemen. Leuke kleine apparaatjes (ik heb de magimax voor vakantie). En lekkere koffie, die snel gezet is. Ook de eigen merk cupjes vinden wij doorgaans prima te drinken.
Wij hebben de Dolce Gusto. Super handig, je kan verschillende smaken in huis halen en het voor iedereen naar wens maken. Wij hebben de lungo (gewone koffie), cappuccino & latte caramel standaard in huis. Gewoon van huismerk van onze supermarkt. Zo kan ik vaak visite wel voorzien van een kopje dat hen naar wens is!
Wij hebben een l'or barista. Goedkoop in aanschaf en alle soorten en merken Nespresso cups kunnen erin. Wij drinken ook niet veel koffie en bonen verliezen snel hun smaak/geur als ze te lang in een apparaat zitten
Zeker geen Senseo. Ik zou echt voor een nespresso gaan. Die zijn niet zo groot, en de koffie is lekker
Ik drink ook als enige koffie, maar ik houd wel echt van een goede cappuccino. Na veel zoeken de Filka tegengekomen en gekocht. Verse koffie van bonen of filterkoffie. Zelf de sterkte aanpassen of smaak van de bonen. Zelf de hoeveel koffie in mijn beker bepalen. En komt er visite, geen probleem. Met dit apparaat zet ik dan even een kan met.koffie. Ik ben best kritisch betreft koffie en met dit apparaat bepaal ik veel zelf. Ik drink altijd een cappuccino, de melk doe ik in een losse melkschuimer die ik al had. Ik ben echt heel blij met dit apparaat! Ohja en tip wat betreft bonen. Ik koop kleine hoeveelheden bij een koffiewinkel en doe dit in een goed afsluitbaar blik. Ik doe nooit alles in het apparaat. Voor geplande visite haal ik meestal filterkoffie. https://severin.com/nl-nl/koffie/koffiemachines/filterkoffiemachines/ka-4851-volautomatische-filterkoffiemachine-filka/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI4YjQ7bSIgwMVyREGAB0ATgXGEAQYBSABEgJeyvD_BwE
Nespresso Magimix Citi, ziet er leuk uit, neemt weinig ruimte in en werkt prima voor die 2 kopjes per dag ofzo.
Wij heben thuis de siemens eq6 maar dat is een bonenapparaat. In de caravan hebben wij de dolce gusto, vinden we ook echt heerlijke koffie. Wel de echte cups, die neppe vind ik niet te drinken.