Het kan ook hormonaal bepaald zijn, daar doe je niets tegen. Of dat je speeksel niet krachtig genoeg is om de boel te neutraliseren.
Volgens mij is het grotendeels genetisch bepaald of je aanleg hebt om gaatjes te krijgen. Mijn man heeft altijd wat, ik heb in 38 jaar 1 klein gaatje. Mijn jongste heeft astma en haar medicatie is slecht voor het gebit. Ondanks onze focus erop heeft ze toch 2 gaatjes. Zij moet nu ook naar de mondhygieniste. Qua voeding: Ik drink 1 keer per week een glas fris, verder water, thee, koffie of melk. We eten wel veel fruit. Ik probeer eetmomenten te beperken, maar dat is soms lastig.
Ik heb 1 gaatje sinds mn tienerjaren. dat kan, maar mijn vraag is niet gek toch? Het kan namelijk ook heel goed aan iemand voedingspatroon liggen of als je lijf vitames niet goed opneemt.
En zo mag ik vanmiddag opeens weer naar de tandarts Al ruim 2 weken last van een verstandskies, maar ze konden me pas halverwege september helpen bij de kaakchirurg.. de pijn komt nu door de antibiotica, paracetamol en ibuprofen heen.. toch maar weer gebeld. Nu gaat m’n eigen tandarts er naar kijken. Wish me luck…
Als kind 1 keer gehad. In mijn zwangerschap iets van 6 En nu eigenlijk nooit meer. Poets 2x per dag en laat m'n tanden ongeveer elke 3 maand reinigen maar dat is zodat mijn facings mooi blijven.
Ik ben eigenlijk heel laks... Te laks.. ga wel 2x per jaar naar de tandarts voor controle en een reiniging maar daar zeggen ze altijd dat het er goed uit ziet
Hier blijkbaar goede genen van mijn opa, heb maar één gaatje en die zat ook nog in m’n verstandskies. Aangezien ik geen last heb van m’n verstandskies heb ik m laten vullen. Verder ga ik wel 3x per jaar naar de mond hygiëniste, poets m’n tanden 2 of 3x per dag en gebruik dagelijks flosdraad. Maar daarin tegen heb ik wel last van parodontitis en hierdoor zitten mijn twee ondertanden wel een beetje los. Ik zou dit goed kunnen behandelen, maar kijk daar tegenop, daarom ga ik net even wat vaker naar de mondhygiënist om het op die manier onder controle te houden.