Haha je bent vast niet arrogant. Maar als een post geen antwoord geeft op de vraag dan vraag ik me af wat je motivatie is om het te schrijven. Het is geen antwoord op de vraag, geen advies aan iemand, niemand heeft gevraagd hoe je tandoori nou eigenlijk maakt. Dus wat maakt dan dat je wel de behoefte voelt om er iets over te schrijven. Dat doe je niet om iemand af te zeiken, dat zal ik ook nooit zeggen. Maar wel om je even beter te voelen over jezelf. Dat is ook menselijk en niks arrogants aan maar toch ook goed om je bewust van te zijn. En ook bewust te zijn wat jouw post kan doen bij een ander.
Haha je bent vast niet arrogant. Maar als een post geen antwoord geeft op de vraag dan vraag ik me af wat je motivatie is om het te schrijven. Het is geen antwoord op de vraag, geen advies aan iemand, niemand heeft gevraagd hoe je tandoori nou eigenlijk maakt. Dus wat maakt dan dat je wel de behoefte voelt om er iets over te schrijven. Dat doe je niet om iemand af te zeiken, dat zal ik ook nooit zeggen. Maar wel om je even beter te voelen over jezelf. Dat is ook menselijk en niks arrogants aan maar toch ook goed om je bewust van te zijn. En ook bewust te zijn wat jouw post kan doen bij een ander.
Ik lees het de post terug waar het om gaat en ik vind het totaal niet off topic en komt op mij ook niet zo over als jij omschrijft. Als al 10x de kip tandori is genoemd is het toch niet gek dat iemand benoemd dat dit niet eens op echte kip tandori lijkt en dat het zo heet door een bepaalde bereidingswijze en het dus gek is om het zo te noemen als die bereiding totaal anders is uit een pakje/zakje!? Net als de Knorr wereldgerechten Surinaamse roti. Ik denk dat elke Surinamer je uitlacht als je dat Surinaamse roti durft te noemen.
Ja ik vind dat wel gek. Want waarom zou je dat doen? Om dat aan een ander uit te leggen? Niemand vraagt daar om. Dus wat is het nut daarvan?
Dat is zo simpel én lekker. Gebruiken geloof ik pindakaas, ketjap, citroensap, bruine suiker, ketchup en sambal.
Ik heb vroeger wel veel uit pakjes gekookt (echt lang geleden). Ik heb nl. meegemaakt dat er alleen maar Hollands eten te krijgen was en van over de grens hooguit wat nasi- en macaronimixen. En naar mate er blijkbaar meer interesse kwam naar buitenlands eten, speelde o.a. Knorr daar slim op in door met wereldgerechten te komen. Nu heb je daar inmiddels heel veel soorten van, maar ooit was dat nog een soort van bijzonder. Dus ik kookte die dingen, tot ik me ging verdiepen in de gerechten en tot er ook steeds meer ‘losse ingrediënten’ in de supermarkten kwamen die voorheen nergens te krijgen waren, zodat je het makkelijk zelf kan maken zonder stad en land af te gaan. Maar het lijkt mij juist wel fijn om te weten dat ook al vind bepaalde of alle pakjes lekker, ze vaak niks te maken hebben of lijken op de authentieke gerechten ( in ieder geval niet de wereldgerechten van Knorr). En ik denk dat het voor de mensen waar die gerechten vandaan komen ook met trots te maken heeft. De gemiddelde Italiaan bv is erg trots op zijn culinair erfgoed en zal dus echt zijn wenkbrauwen ophalen als je carbonara uit een pot haalt, of bolognese maakt van een poedertje met wat gehakt. Een beetje bewustwoording kan imo echt geen kwaad. Dat doet niks af aan het feit dat men gewoon die pakjes lekker mag vinden.
Als mijn man kookt, is het uit een pakje en meestal zo'n knorr/bertolli pakket. Mijn man kan niet koken,en zelfs dit gaat nog weleens fout. Ik kook over het algemeen wel redelijk vers. Al vind ik de bertolli pasta sausen ook wel lekker en gemakkelijk. Doe sowieso uien,wortel ,champignons,paprika en gehakt of kip door de pasta saus.
Dit hebben wij dus ook. Wil je een keer makkelijk doen loop je de hele avond met een droge mond en een dorst die niet weg wil. Vervolgens moet ik er snachts nog vaker uit. Kant en klare soep uit blik hebben we op voorraad. Blikken tomaat en tomatenpuree hebben we standaard in huis en gebruiken we vaak.
Ik heb een tijdje terug voor de 1ste keer een knorr zakje gekocht en vond dat ferm handig ( en het was echt spotgoedkoop die moment). Al pesto dacht ik dat het was. Op de dag dat wij asperges aten, kregen de kinderen zo een zakje met gerookte zalm. Ik wou dat er bij ons meer keuze was . De enige winkel waar er een assortiment aan zakjes is , is de AH en volgens mij is dat in de AH waar ik ga nog bijzonder beperkt.
@Kes sowieso ging ik eigenlijk vanuit dat dit topic met een knipoog bedoeld was. Als ik lees 'guilty pleasure', dan komt dat iig niet bloedserieus over op mij. Ben het verder eens met @Adje. Het leuke van dit soort topics is toch juist wel dat er makkelijk recepten uit voortkomen, denk maar aan de saté saus. Maar dat zou dus niet gebeuren wanneer iedereen die niet "mag reageren" in zo'n topic ook echt niet reageert.
Ja zo maak ik het ook! Heerlijk! Maar ik ben ook niet vies van die kant en klare van Wijko (schrijf je dat zo?) die je in de magnetron moet doen hoor. Iemand uit China/Indonesië die daar problemen mee heeft Dat laatste is een geintje dus ik hoop dat het ook zo opgevat wordt
Waarom moet jij dit nou weer gelijk zo serieus nemen en er dingen bij gaan halen dat je afgeschilderd wordt als een stumper Ik geloof dat het @Adje was die het ‘trots’ noemde. Misschien is dat het wel. En daar is niets belerends aan, maar er zijn opmerkingen gemaakt met een —-> Niet gelijk zo serieus opvatten joh. Ik kook ook weleens uit of met een pakje. Ik geloof dat de echte Indo’s zich rot lachen als ik vertel dat ik héérlijke rendang heb gemaakt met een zakje van Koningsvogel Maar beat me; ik hou d’r van. Er is niets mis met uit een pakje of zakje koken, net zoals er niets mis is met een opmerking dat de tandoori van Knorr niet eens op tandoori lijkt. Waar je je al druk om kan maken zeg. Het is ook maar niet hoe je zoiets opvat als @citroenrasp en ik dat schrijven.
D’r bestaat ook zoiets van Knorr met die Japanse teriyaki als ik me niet vergis. Heerlijk vind ik dat al zal een Japanse me vreselijk uitlachen denk ik
Ik kook eigenlijk nooit uit pakjes. 2 uitzonderingen De bolognese pasta saus van Bertolli en de boemboe rendang van Conimex. Ik maakte altijd eerst zelf rundvlees klaar, maar hiermee gaat het veel sneller en meer smaak.
Ik had van de week (heel slecht) een tosti met satésaus om in te dippen èn een wit bolletje met een kaassoufflé en satésaus ❤️