Jouw guilty pleasure uit een zakje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hou op met me... dat laatste, al de hele week trek in :roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    En toch gebruiken echte Japanners meestal gewoon zakjes als ze kare maken (= verjapanste Indiase curry).

Iertje81 vindt dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Sorry, ik blijf een beetje op je reageren maar ik ben het ook zo met je eens. Tip; bij de Lidl heb je arabica pastasaus bolognese.
    Ik ben heel erg fan van zelf saus maken maar deze had ik vorige week gekocht als ‘handig achter de hand als de kinderen snel snel moeten eten’ op vakantie.
    Ik was gewoon verbaasd hoe lekker die was!

suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Ik koop gewoon kaassoufflé's van de Aldi die eigenlijk in de frituur moeten en doe ze dan in de airfryer. Hartstikke lekker en heb het idee toch minder vet dan :oops:
    Lekker vers wit bolletje van de bakker :D
    Het was een genot in de mond :p

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    O meen je? Wat grappig. Ik ken eigenlijk niet veel Indiërs die uit zakjes etc koken. Of ik ken alleen maar de zelfmakende :p

citroenrasp vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Heel gek maar ik vind kaassoulfes thuis nooit zo lekker als van de snackbar. Misschien nog niet de juiste gevonden. Aldi ga ik onthouden. Is een testje waard.

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Lidl ook goed. 9 minuten in de airfryer op 200 graden.
    Oké ik zeg eerlijk dat ze bij de snackbar een tikje beter zijn maar voor op een broodje zijn ze verrukkelijk!

8. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    De lekkerste:
    - Kipfilet Romana van Knorr, pas 2 weken geleden ontdekt, heeeeerlijk!!
    - Burrito's van Knorr
    - Lasagne van Honig
    - Macaroni Stroganoff van Honig

Wij eten best vaak uit pakjes en zakjes, ik probeer er wel een beetje aan te denken, maar helaas lukt dat vaak niet. Ik ben niet echt heel erg geïnteresseerd in koken en heb te weinig tijd om allerlei recepten op te zoeken en te bereiden. Dat valt voor mij in de categorie 'komt ooit wel', net als fotoboeken maken, haha!!

We hebben wel een tijdje Hello Fresh gehad en daar heb ik wel wat lekkere recepten aan over gehouden die ik met enige regelmaat maak.

citroenrasp en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Haha dat geeft toch niet. Ik kom eigenlijk nooit bij de Lidl, maar zal deze in mijn achterhoofd houden.

Iertje81 vindt dit leuk.
  10. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Rendang uit een zakje :roflmao::roflmao:. Kan echt niet hoor :p

Maar goed ondertussen maak ik weleens kip Tandoori uit een pak en ook zelfgemaakte lijkt waarschijnlijk niet op de echte (ben overigens nog steeds op zoek naar een goed recept, dus als jij die hebt... ;))
    En @citroenrasp wees me er tijdje geleden op mijn niet erg authentieke couscous. Geleerd dat dat dus eigenlijk gestoomd en niet geweld moet worden. Daarna gewoon de beslissing gemaakt om het te blijven wellen. Met als reden: Yotam Ottolenghi welt ook, dus zo slecht zal het wel niet zijn :roflmao::roflmao::roflmao:

femkes en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Ja tenminste volgens mijn zus die in Japan heeft gewoond dan, en de Japanse vrouw van een buurman hier. Er zullen vast ook wel Japanners zijn die het zelf maken hoor maar kare schijnt zoiets typisch te zijn waarvoor ze vaak een zakje gebruiken. Volgens mij is het buiten Japan überhaupt niet echt een bekend gerecht.

Ik ken hier eigenlijk ook niemand die kant en klaar kookt. Niet dat ze zoveel mogelijkheden hebben daartoe, maar ik ken écht niemand die bv slata mechouia of pizzasaus uit een pot gebruikt. Komt gewoon niet eens in ze op ofzo, denk ook dat ze het zonde van het geld vinden. Maar ook bouillonblokjes die geen drol kosten gebruikt amper iemand.

Wat wel weer veel wordt gebruikt hier zijn kant en klare bakmixen e.d. Voor cake, pannenkoeken, chocolademousse, flan/custard etc. Daarvan vinden zij het weer raar dat ik het zonder pakjes maak.

Iertje81 vindt dit leuk.
  12. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Zelfmaken is nog veel lekkerder :p:roflmao:;)

13. GossipGirlxoxo

Als jij ze maakt geloof ik het meteen! :roflmao:

Ik heb zoiets eens gegeten bij een vriendin haar moeder dat was dan met een wat grovere panneer dat was inderdaad heel lekker. Was een dikke plak kaas (ongeveer cm), door ei, bloem en dan die korts. Heb het wel eens geprobeerd maar dat is me nooit gelukt.

Adje vindt dit leuk.
  14. Katelynn

Katelynn Bekend lid

11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Lays naturel chips met duyvis dipsaus (festival mix) :oops:!!!

GossipGirlxoxo en Martini vinden dit leuk.
  15. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dat heb ik dus ook! Die van de Aldi nog nooit gehad, maar ook ik ga die onthouden als ik er weer eens kom (is niet vaak). Maar een kaassoufle van de snackbar is toch echt wel hemels hoor.

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Grovere paneer, dat ga ik onthouden! Lijkt mij ook erg lekker.
    Eigenlijk is het niet zo moeilijk, alleen veel werk :roflmao: Maar eigenlijk maak je eerst een soort smeerkaas die stevig is als hij koud is en mooi smelt (maar niet te dun wordt) als hij warm wordt. En dan inpakken in bladerdeeg en met water en paneermeel het krokante korstje erop. Echt super lekker!
    De volgende keer ga ik het ook eens serveren met pindasaus :D

17. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Jaaa!! Wel de ribbelchips naturel voor mij dan!

Katelynn vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Dat vind ik ook zo lekker, maar dan de smaken carnaval en fiesta. Heb ook altijd een zakje of 6 van beide smaken in huis. Als er overdag onverwacht visite komt zet ik het ook altijd neer met een naturel chipje. Super snel en simpel en nog nooit iemand gehad die het niet lekker vond. Neem zelfs deze zakjes altijd mee op vakantie :roflmao:

Katelynn en Adje vinden dit leuk.
  19. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Ik ben gek op Yotam. Ik heb dat boek ‘Zoet’. Daar staan echt fantastische dingen in!
    Ik ga vanavond eens kijken voor tandoori voor je.

Adje vindt dit leuk.
  20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Dat doe ik ook (alleen andere smaken) :roflmao:
    En ook echt heel veel, want ik wil zeker niet zonder komen te zitten :D

GossipGirlxoxo en Katelynn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina