Ja! Sweet is helemaal geweldig. Al echt veel uit gemaakt en allemaal zo heerlijk. Vorige week nog de rabarber-aardbei crumble taart gemaakt, echt een aanrader! En wat betreft de Tandoori: graag! Maar dan wel en versie waar ik geen tandoor voor nodig heb, want die heb ik niet
Haha ja zó lekker! Wij namen ze ook altijd mee als we gingen kamperen toen ik nog klein was. Ben er nu nog steeds gek op! Sommige smaken doen het ook goed met een stukje komkommer trouwens. Maar mijn voorkeur gaat echt wel uit naar de naturel chips
@Adje en toch zou ik eens proberen te stomen al is het maar om eens een keertje te proeven hoe lekker het is Overigens stoom ik vaak een grotere hoeveelheid en dan doen we er 3x mee ofzo. Kan gewoon in de vriezer. Je hebt er op zich niet veel werk aan maar omdat het tussendoor moet afkoelen moet je er gewoon vroeg mee beginnen. Net gestoomde couscous met (karne)melk is ook heerlijk, en dat wordt hier vaak als ontbijt gegeten. Ik ben dan nog "lui" vergeleken met sommige vrouwen hier die de couscous zelf maken. Duurt echt weken, daar ga ik dan weer niet aan beginnen.. Mijn schoonmoeder deed dat wel, nu trouwens niet meer omdat ze bijna niks meer kan door ouderdom. Maar dat was echt zó lekker.
Ik reken altijd 2 zakjes per smaak per avond. Meestal gaat er ook weer genoeg mee terug want na drie avonden op rij wil iedereen weleens wat anders. Maar heb er echt al veel plezier van gehad tijdens de avondjes kaarten voor het appartement met een chipje.
Klopt carnaval (milde kerrie) is lekker bij komkommer! Ik ben echt opgegroeid met die zakjes bij naturel chips. Mijn moeder gebruikt dat al zo lang ik me kan herinneren. Trouwens ook bij de bbq, gourmet en fondue.
Ik heb dus gewoon geen stoomapparaat of mandje oid , dus eigenlijk is dat de grootste reden voor het niet stomen... Whahaha en dan ook nog een stoomgadget en dan ben ik helemaal compleet!
Dat ga ik proberen met Carnaval en komkommer! Haha ja super leuk , dat het ook nog steeds bestaat gewoon en gelukkig voor ons
wij gebruiken ze vooral voor bij de bbq en meestal eten we op vakantie 2 avonden bbq en dan wat anders en dan weer 2x bbq etc. En dan 2 zakjes per smaak (nemen 2 soorten mee) en dan nog extra just in case. Ik geloof dat ik vorig jaar 2x 30 zakjes bij me had Ben blij dat ik niet de enige ben die dit doet En daarnaast ook nog zelfgemaakte zakjes (met vacumeer apparaat) met mijn eigen kruidenmixen (bv kruidenboter, stroganoff, kerrie, e.d.) omdat die of niet te krijgen zijn of ik geen zijn heb om daar allemaal potjes/zakjes te kopen
Ik stoom gewoon in een stoompan (heb een echte couscousière en een gewone stoompan van Ikea. Maar merk geen verschil in hoe ze werken), metalen vergiet of zelfs metalen zeef. Ik denk dat een stoommandje iets Chinees is, dat is zo'n houten/bamboe ding toch? @LisbethSalander geen idee hoe een stoomoven werkt haha Maar je moet het wel echt bij de Marokkaanse supermarkt kopen, die van de AH is nl voorgestoomd en gaat gigantisch plakken wanneer je het toch stoomt (zeg ik uit ervaring...).
Voor die zelf gemaakte kruidenmixen gebruik je dan wel gedroogde kruiden uit potjes/zakjes of maak je alles met verse kruiden? Ik heb toevallig pas een paar zakjes met kruidenmix voor de kip masala gemaakt. Dit recept voor de roti bevalt zo goed dat die maandelijks wel op het menu staat. Toen ik weer kruiden aan het afwegen was en maggiblokjes stond te kruimelen dacht ik dit kan makkelijker. Toen heb ik 6x dat afgewogen en dit per portie kruidenmix in kleine zipzakjes opgeborgen. Dan ben ik volgende keer net wat sneller klaar.
Zijn alleen gedroogde kruiden en specerijen. En voor vakantie afgemeten per portie. Bv 2 eetlepels kruidenbotermix in een zakje en dat is voldoende voor een pakje roomboter van 250gr. De rest van die mixen heb ik normaal standaard op voorraad in potjes en dan maak ik steeds zodra ze op zijn nieuwe. Maar voor vakantie dus ook afgemeten in zakjes. Handig dat jij dat ook hebt gedaan voor de kip masala. Je hebt gewoon je eigen pakjes/zakjes maaltijd gemaakt
Stoompan heb ik ooit wel gehad en ook een stoomapparaat, maar deed er dus echt niks mee. Toen ik mijn huis grondig ging opruimen zijn al die dingen weggedaan. Best jammer dus eigenlijk
Ik gebruik het juist zoveel! (Vandaar dat ik er ook meerdere heb...) Ook voor rijstgerechten, vermicelli/orzo (en andere pastasoorten die ze in Nederland volgens mij niet kennen), vlees en groenten, en gebruik het ook vaak om vleesvervangers zoals seitan mee te maken. Het is eerder de vraag waar ik het níet voor gebruik haha. Wat ik ook nog eens wil maken is bapao en dat schijnt ook gestoomd te moeten worden.
Dat is ook wel een van de redenen dat ik er weleens van baal dat ik het weggegaan heb. Ik zou wel heel graag gestoomde broodjes als bapao of die chinese half open broodjes willen maken. Lijkt me heerlijk! Misschien toch nog eens naar gaan kijken
Haha nu je het zegt inderdaad, wauw ben nu zelfs een beetje trots op mezelf Eigenlijk moet ik dit gewoon vaker doen als ik een nieuw recept heb geprobeerd wat voor herhaling vatbaar is. Zoals de rub voor de spare ribs enzo. Ik moet bekennen dat sinds de slowcooker in huis is ik minder met pakjes en zakjes ben gaan koken. En ik telkens ook echt trots ben als ik wat lekkers op tafel heb gezet. Alleen als een nieuw recept tegen valt en dat gebeurt met 3 recepten op een rij dan zakt de moed me weer in de schoenen en dan denk ik snel waarom heb ik niet gewoon een pakje/zakje gepakt.
Dat is een goed idee! Vallen die korreltjes dan niet door de gaatjes? Ik zit even wat te googlen en zie dat couscouspannen ook best grote gaatjes hebben in hun vergiet, of lijkt dat maar zo?