Jouw guilty pleasure uit een zakje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Ja precies, dat is heel handig en bespaart tijd. Ik heb ook altijd een heel voldaan gevoel als ik zelf iets gemaakt heb en als ik iets uit een pakje bereid heb ik meer een ‘ik heb eten opgewarmd’-gevoel. Niks mis mee, maar daardoor vind ik ‘echt’ koken leuker.
    En hier mislukt ook weleens wat. Vroeger greep ik gewoon weer even terug op de beproefde recepten en probeer later dan weer wat nieuws. En nu baal ik alleen een beetje als een recept tegenvalt omdat ik dan minder lekker gegeten heb. Dus volhouden heeft echt zin om je receptenlijst uit te breiden.

Lafelife en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Meng je de kruidenbotermix zelf? Zo ja, wil je de verhoudingen en de kruiden delen?

En heb je ooit kruidenboter met chilisaus gehad? Had vroeger een huisgenootje die dit maakte. Ben helaas helemaal kwijt wat ze er allemaal in deed. Ken je dit en heb je er een recept van?

3. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik koop als ik in Nederland ben altijd heel groot flessen fritessaus en zakjes Duyvis in... Festival, aïoli en de milde kerrie zijn hier favoriet! :p

GossipGirlxoxo en Katelynn vinden dit leuk.
  4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    #144 Adje, 25 mei 2020
    Laatst bewerkt: 25 mei 2020
    Ik heb heb twee kookboeken die echt fantastisch zijn (spice wise en spice wise too) met alleen maar zoutloze specerijen- en kruidenmixen en daar staan ook mijn inmiddels favoriete kruidenbotermixen in.

kruidenbotermix:
    5 delen gedr. peterselie
    1/2 deel gedr. lavas
    1 deel gedroogd basilicum
    4 delen gedroogde bieslookstukjes
    1/2 deel gemalen selderijzaad
    3 delen gemalen knoflook
    2 delen witte peper
    1/2 deel grof gemalen witte peper
    1/2 deel gemberpoeder
    1 deel uienpoeder
    1/2 deel citroenpoeder
    Ik laat zelf meestal wat witte peper weg en zout voeg ik naar smaak toe bij het mengen met de boter.

En deze gebruik ik ook vaak: Café de Paris mix
    2 delen paprikapoeder
    2 delen Engelse kerriepoeder
    2 delen gemalen witte peper
    2 delen gemalen mosterdzaad
    1 deel grof gemalen witte peper
    1 deel bieslookstukjes
    1 deel gedr. rozemarijn
    2 delen gedr. peterselie
    1/2 deel gedr. tijm
    1/2 deel gemalen cayennepeper
    1/2 deel citroenzuur
    1 deel gemalen knoflook
    3 delen gedr. uienstukjes
    Dit vermengen met roomboter (verhouding 2 eetl. op 250 gr) en sap van een kleine sinaasappel en 1/2 theel. tomatenpuree. Hoewel ik regelmatig de sinaasappel weglaat en dan is hij nog heerlijk.

En ik gebruik van die kleine maatlepeltjes en dan meestal de 1/4 theelepel. Niet dat het zo nauw komt, maar meestal komt er dan ook een hoeveelheid van ongeveer 2 á 3 eetlepels uit.

De kruidenboter met chilisaus ken ik niet, maar ben meteen gaan googlen, want dat klinkt wel heel lekker. Ik kwam deze tegen: https://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=260509 Zou het zoiets kunnen zijn? Ik denk dat ik dat ook eens uit ga proberen :D

5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Dank je wel @Adje voor het delen van de kruidenmixen!
    Ga ze snel proberen. Ook die met chilisaus. Even kijken of hij in de buurt van mijn herinnering komt.

Adje vindt dit leuk.
  6. Katelynn

Katelynn Bekend lid

11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Die milde kerrie heb ik inmiddels bij AH meebesteld haha :roflmao: ben super benieuwd! Ik zou ook niet zonder kunnen , ga ze nu zeker allemaal een keer proberen :o:

GossipGirlxoxo en Whysteria vinden dit leuk.
  7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wij eten ook regelmatig pakjes en zakjes, mijn favoriet is de pot saus van Grand Italia smaak Romana. Macaroni koken, hamblokjes en saus erbij en klaar :thumup:Ideaal als we laat thuis zijn. Kip tandoori eten wij ook graag. En nu lees ik hier dat er ook een wereldgerecht Romana is, die gaat op de boodschappenlijst voor volgende week!

Wat ik echt vies vind is tomatensoep uit blik, een zak van knorr gaat nog wel. Maar eigenlijk het liefst vers.

8. JosjeM

JosjeM VIP lid

4 jun 2017
    10.888
    9.664
    113
    Vrouw
    Telt chips ook? :p

9. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Weet niet of ie al genoemd is, maar lekkerste uit een pakje, vind ik de tuinkruidensaus van maggi? Of Knorr.. Geen idee. Maar samen met bloemkool vind ik dat een echte traktatie.

10. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik las hier een paar keer de kipfilet Romana van Knorr dus die moest ik vandaag echt proberen van mezelf.
    Het was heerlijk :D
    Zelfs de kinderen hadden hun bord leeg gegeten!
    Groot succes :D

Martini en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.384
    21.762
    113
    Ja klopt, de gaatjes zijn ongeveer even groot als die van een gewoon vergiet. Er vallen wel eens wat korrels doorheen maar dat is minimaal. Omdat je de couscous wel bevochtigt voordat het in de bovenste pan gaat blijft het goed liggen.

Adje vindt dit leuk.
  12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Weet je? Als er nou mensen bij jou komen eten hè :D en jij zet gewoon een pan met macaroni met worst uit blik erin, afgetopt met blokjes ham en geraspte kaas, op tafel, dan zou ik die gezichten weleens willen zien :roflmao:
    Volgens mij hebben jouw gasten altijd hele hoge verwachtingen :p
    Zeggen je kinderen nou nooit; ‘ah nee hè. Mogen we gewoon een keer patat of soep uit zak?’ :p:roflmao::oops:

Adje, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Dat maakt mijn schoonzus zelf en dat is zo lekker maar ze is ook zo gierig voor het recept die wil ze niet delen.

citroenrasp vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Die ga ik deze week dan ook maar eens proberen.

15. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Griekse kofta van Knorr en verder veel pakjes uit Duitsland. In Duitsland koop ik altijd de mix voor curryworst en schnitzels.

16. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik maak veel zelf maar zijn een paar dingen die we uit een pakje lekkerder blijven vinden.
    - lasangemix van honig
    - macaroni kruiden huismerk
    - tagliatelle roomsaus. Die met champignons en hamreepjes.
    - dipsaus mix pittige kerrie.
    - soep mixen van honig.

17. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik heb sinds half jaartje ofzo het kookboek van smakelijck wat gaat over koken zonder pakjes en zakjes. Veel gerechten heeft zij omgezet in een gezondere variant. Daar kook ik veel uit. Maar moet er wel bij zeggen dat ik niet eens weet hoe een wereldgerecht uit zo'n pakje smaakt. Omdat ik die gewoon nog nooit gekocht heb. Dus heb eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal :roflmao:

18. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Zo te lezen is het wereldgerecht kip romana volgende week uitverkocht. :D
    Ik ben ook erg benieuwd of het lekker is.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  19. Neilia

Neilia Niet meer actief

ik was echt verbaasd. Normaal willen ze iets nieuws niet proeven maar dit aten ze gelijk op.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mild curry van patak. Heerlijk! Maar ik gooi er wel gewoon heel veel groenten in IPV het officiële recept. Van de week nog een hele spitskool erin, ideaal!

Verder ben ik fan van de verspakketten van de AH. Sinds de Consumentenbond ze heeft goedgekeurd qua geld en zout, ben ik gaan proberen. En oudste zoon eet meerdere ook graag. Vooral de Marokkaanse couscous, Surinaamse roti en Mexicaanse burrito's gaan hier goed op.

Ik vind boemboes ook lekker, maar alleen de zakjes versies, niet de bakjes versie.

En ik koop altijd bertolli bolognese saus in zak voor de eerste dag vakantie. Dan hoeven we alleen op te warmen en pasta te koken IPV allemaal dingen te snijden of dergelijke. En die vind ik dan ontzettend lekker!

Deel Deze Pagina