Jouw guilty pleasure uit een zakje...

Discussie in 'De lounge' gestart door Floeperd, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Hoe lang stoom je? En voeg je zout toe aan het water?

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Whahaha, worst uit blik, ik denk dat, behalve mijn gasten, ik nog het meest verbaasd zou zijn :roflmao::roflmao::roflmao:
    En mijn kinderen balen inderdaad regelmatig van me met mijn geëxperimenteer :oops: maar ik geloof dat dat wel een beetje gecompenseerd wordt door de keren dat ze het eten wel lekker vinden, en met name onze wekelijkse toetjes :D

citroenrasp, Floeperd en Iertje81 vinden dit leuk.
  3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Ja, had je vroeger niet iets van Smac of zo? :roflmao:
    Ik herken het wel. Ik had een vriendin vroeger waarvan haar ouders altijd heel culinair kookten en die kwam graag bij ons eten omdat wij ook af en toe patat haalden :D
    Maar achteraf gezien was ze er wel heel blij mee, want ze leerde zo wel alles eten en was geen zeur, in tegenstelling tot andere kinderen die weleens bij ons over de vloer kwamen en kinderen die nu bij ons thuis komen.
    Die toetjes zijn echt hemels van jou.

Adje vindt dit leuk.
  4. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.623
    113
    Gierig :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    2x een half uur, 3x is eigenlijk nog beter.
    En tussendoor volledig laten afkoelen.

Ik zout de couscous wel een beetje, maar doe verder niks in het water, het enige doel van het water is nl het garen van wat er in de bovenste pan zit. (Zout in de onderste pan zal dan weinig zin hebben, vermoed ik.)

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Jaaa, Smac, te smerig en volgens mij bestaat dat nog steeds. Mijn moeder gooit dat altijd door een recept met rösti, iets wat ik nooit meer wens te eten :roflmao: En mijn jongste dochter vertelde me laatst dat ze dat heerlijk vind. Had ze dus ergens anders te eten gekregen, de horror :|:roflmao:

femkes vindt dit leuk.
  7. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn vader had dat ooit op vakantie meegenomen, was handig zei hij. 1x pasta meegemaakt en dat vonden we allemaal te vies. Daarna nooit meer hoeven eten gelukkig!

Adje en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Of het hier thuis hoort of in het niet zo populaire mening topic...smac is HEERLIJK :roflmao: met macaroni, ui en uitgebakken spek.
    1 van de weinige dingen die mijn vader lekker kon maken na het overlijden van mijn moeder.
    At het dus best erg vaak als tiener :D

sprits, chrystel73, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.758
    113
    Oooh smac! Zo maakte mijn oma macaroni haha. Elleboogjesmacaroni, zure tomatenpuree, suiker en smac :|

Mijn moeder zei eens dat toen mijn vader en zij pas samenwoonden, zij macaroni maakte (nog steeds best Hollands maar wel met verse groenten en kruiden), hij nogal klaagde dat zijn moeder de macaroni anders maakte... :roflmao:

Adje, femkes en paula1984 vinden dit leuk.
  10. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.102
    113
    Het enige dat er hier echt vrij vlot doorheen gaat uit een doosje zijn maggi blokjes.
    Ik kook vrij veel waar dat ik "moet" volgens de recepten.
    Als ik bij de toko ben gaat daar vaak een grote doos van mee.
    Ze hebben daar ook meer soorten maggi blokjes.
    O.a geit ook. Vind je in de gewone supermarkt niet volgens mij.
    En blik tomaten (blokjes, passata, puree) gebruik ik regelmatig.

11. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.102
    113
    Oh ja, ik ken iemand die daar plakken van snijd en opbakt als vlees.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik ook :D

Manolito vindt dit leuk.
  13. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Haha, ik maak ook nog steeds Macaroni (Stroganoff, die van Honig uit een pakje, haha) met Smac. Echt zoo lekker. De kinderen vinden het ook heerlijk, mijn man gruwelt van Smac en en bakt zelf een eitje die avonden dat wij dat eten.
    Echt van huis uit zo meegekregen, alleen doe ik er ook nog enorm veel groenten bij, mijn moeder deed alleen wat ui.

sillies vindt dit leuk.
  14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wat is lavas? :oops:

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Dat staat ook wel bekend als de maggiplant. Is een kruid waarvan het aroma lijkt op maggi, waardoor het in de volksmond ook maggiplant wordt genoemd. Is heel lekker in kruidenmixen.

16. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Maggikruid, een plantje wat familie is van venkel en peterselie maar wat qua aroma erg lijkt op maggi.

citroenrasp, MamavanLieverd en Adje vinden dit leuk.
  17. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Verdorie, @Adje: nou heb ik zin in een zelfgemaakte Kaassouffle. Jouw schuld. :D

Maar goed, wij koken vaak vers, maar voor de handig hebben we ook wel enkele dingen die we ook lekker vinden uit een pakje of zakje:

-boboti
    -Conimex had een hele tijd geleden ook pakjes kruiden voor kip tandori. Hoefde je alleen nog kokosmelk aan toe te voegen. Die vond ik echt zoveel lekkerder dan die van knor. Moet zeggen dat er echt wel stevig gevloekt werd toen die uit het assortiment verdween.
    -hetzelfde gold voor de flesjes tandori saus van calve. Dat at ik echt overal bij
    -taco's
    -lasagna. Alleen als ik echt veel tijd heb (en zin) maak ik liters basis tomatensaus
    Voor in de vriezer, en dan kopen we de wereldgerechten ook een tijd niet.
    -de pakjes soep waarbij je anderhalve liter water toe moet voegen vinden we ook wel lekker trouwens. Dan gooi ik er nog wel van alles in.

Deel Deze Pagina