Eerste keer camping. Wat is echt een must have om te kopen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door sumer93, 21 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames

Zoals de titel al zegt, wij gaan dit jaar voor het eerst naar een Camping. Mijn man is vroeger als kind zijnde vaker geweest. Ik nog nooit, gingen altijd naar hotels.

Helaas mag onze zoon komende 3/4 jaar niet vliegen ivm dat vorige vakantie in vliegtuig zijn trommelvlies is gesprongen! Gelukkig is dat helemaal hersteld en heeft hij geen gehoorschade!

Nou durfde ik het niet om als zwangere (dan 28 weken) en met een peuter van bijna 2,5 in een tent te gaan, dus hebben we een staan caravan aan het Gardameer.

Wat Is voor jullie nou echt een must have. Ik hoor van veel mensen een schottelbraai? We zijn vanplan om komende jaren Baarn campings te gaan. Dus het mag wel een investering zijn;)

Liefs

2. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    Wij gaan morgen naar het Gardameer met een peuter van 2.5. Ook in een stacaravan.
    Wij nemen voor de peuter mee:
    - krat met speelgoed
    - autootjes voor in de auto, boekjes en kleine cadeautjes.
    - iPad voor in de auto
    - tas met eten voor onderweg
    - tas met verzorgingsspullen voor onderweg

- laarzen, gympen, sandalen en dichte schoenen
    - speeltent
    - extra dekbed (voorseizoen zijn de nachten soms nog fris)
    - koekenpan, kaasschaaf

Waar wij boeken zit altijd wel een barbecue bij de caravan.

Een koelbox die je kan aansluiten op de aansteker van de auto is wel handig. Blijft je eten en drinken veel cooler.

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Een stacaravan is niet vreselijk anders dan een vakantiehuisje hoor, dus echte diehard kampeerspullen zijn niet perse nodig, het is nog relatief luxe (kamperen vind ik vreselijk, stacaravan doen we regelmatig). Je hebt gewoon een eigen wc en badkamer, een koelkast en soms zelfs een vaatwassertje!

Wat wij altijd meenemen:

- goede antimuggenspray, prrrikweg en ander anti-insectenspul, want daar heb je wel iets meer last van.
    - als er geen bbq bij zit een paar van die wegwerpbbq’s
    - regenlaarsjes voor de kinderen, voor het geval het modderig is, want ze spelen heel veel buiten op de camping.
    - reisspelletjes
    - citronellakaarsjes
    - opblaasspeelgoed, waterpistolen, frisbees, dat soort dingen.
    - warme vesten oid voor ‘s avonds
    - regenjassen
    - slippers/sandalen
    - wat wegwerpbestek en bordjes
    - goede EHBO-set
    - boeken, er wordt altijd zo lekker veel buitengespeeld dat je zelf gewoon opeens soms tijd hebt om een boek te lezen ;)
    - wasknijpers! Zo vaak mijn drogende handdoeken al uit de struiken moeten vissen.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mee eens, zou dezelfde dingen meenemen als naar een huisje.

5. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.567
    113
    Wat wij altijd bij hebben is ductape en tie-wraps.
    Zo hebben we al eens de douchekop toch kunnen ophangen. Een slaapkamer zonder gordijnen kunnen voorzien van vuilniszakgordijnen enz.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Vliegenmepper
    Wasknijpers
    Afwasborstel
    Basisdingen om te koken, olie, busje kruiden (al kan je dat daar ook kopen).
    Thee- en handdoeken en schoonmaakdoekjes. Soms kregen we een schoonmaakpakket bij aankomst, soms niet. Maar sowieso lijkt me 1 theedoek voor een hele vakantie niet voldoende.

Op de website vindt je vaak wel een inventarislijst. Zo hebben veel accommodaties extra dekens in de kast liggen.
    Check of er een droogrek bij zit, anders zelf 1 mee of een waslijn.
    Een goed mes om te snijden en schillen is wel handig om mee te nemen, soms zijn die messen zo bot. Tip: doe ze in zo'n Pringles bus (die van de chips).

Weet niet of je gaat wassen daar? Ik heb altijd vakantiebiotex mee en ik doe in een klein waterflesje wat wasmiddel.

Skottelbraai is erg handig. Je kan er op barbecuen en je hebt eigenlijk een extra pan bij je. Nadeel is dat ze vrij zwaar en groot zijn en je moet gas mee (of daar huren als dat kan).

Vergeet vooral je belangrijke papieren niet. Paspoort, je boeking en check wat je nodig hebt voor het rijden door verschillende landen.

7. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ooohhh een stacaravan valt mee. Dan hoef je bijv echt geen skottelbraai mee te nemen, das meer voor als je gaat kamperen. Gewoon de standaard dingen meenemen als wanneer je in een huisje zit, als je evt daar iets mist kun je dat altijd nog halen.

8. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zie nu heel hip eten voor me :D

spruitje80, Youtan en EdN vinden dit leuk.
  9. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Oh volgens mij zit er in een sta caravan al vanalles. Wij kamperen met eigen tent.

Onmisbaar voor ons : waslijntje, decathlon microvezel handdoeken. (groot snel drogend en compact ) en veger en blik

Ideaal en nog niet genoemd

10. mimi1988

mimi1988 VIP lid

7 apr 2015
    6.946
    4.154
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Wat wij handig vinden om mee te hebben naar een chalet:
    Airfryer (bakken zelf broodjes sochtends)
    Koelbox op stroom, alles koel onderweg
    Eigen kaasschaaf/scherp mes
    Zout/peper molen
    Blik soep
    Afwasmiddel/afwasborstel
    Schoonmaakdoekjes
    Thee/handdoek
    Toiletpapier
    Blokje ossengalzeep
    Klein bakje waspoeder (maken gebruik van wasmachines op de camping)

12. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    Dank voor alle lijstjes! Heb al een en ander opgeschreven

Zie op site geen inventarisatie lijst. Dus even kijken of we zelf klein elektrische bbq mee moeten nemen of niet.

13. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij hebben gewoon kleine kolen. :)
    Op camping winkel zijn kolen vaak wel te koop.

Op buitenlandse campings heb je soms trouwens verloop nodig, een verlengsnoer /haspel is dan ook wel handig..

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Je kan tegenwoordig ook bijna overal van die kleine wegwerpbbq’s kopen, een soort aluminiumbakje met een roostertje een kooltjes eronder, die werken super. Bij de AH, Action, bouwmarkt, enzv.

Deel Deze Pagina